אחרי שספרנו לכם כי ההאטה הביאה את מיני לצמצם הקפי הייצור כמו גם את הונדה, מודיעה גם פורשה על עדכון בתוכניות הייצור שלה. המפעל בצ'ופנהאוזן (גרמניה) חווה לראשונה בתולדותיו הדממה של פס הייצור ב-21 לנובמבר, ולא בפעם האחרונה. הנהלת החברה החליטה כי במשך 7 ימי עבודה נוספים יודמם פס הייצור המנפק את הבוקסטר והקאיימן שרק לאחרונה עברו שדרוג של אמצע החיים.צעד זה לא יחסוך אמנם משמעותית בהוצאות שכר (הסכמי העבודה מחייבים את פורשה לשלם שכר מלא, ללא שעות נוספות, במקרה של הדממה) אך יחסוך בייצור של כ-700 מכוניות, אשר עם מכירתם לא תצטרך החברה להתמודד.

במקביל לצעד ייעול זה הודיעה החברה כי היא דוחה לשנת 2009 את ביצוע המשך תוכניות ההשתלטות על חברת פולקסווגן כאשר היעד של 75% אחזקה בחברה יושג רק במהלך 2009 ולא לקראת סוף 2008 כפי שתוכנן. הסיבה לכך ברורה. מעבר למצב הכלכלי בכלל ושל תעשיית הרכב בפרט, העובדה שמאז תחילת תוכנית ההשתלטות מנית פולקסווגן עלתה ב-12% לכדי 286 יורו למניה (למרות הערכות האנליסטים לירידה בערך מנית פולקסווגן בשל המשבר העולמי), מייקרת לפורשה את הקניה. אמנם פורשה הנו היצרן הרווחי בעולם (רווח של 4.3 מיליארד דולר שנה שעברה לפני מס), אך אף עבורו מדובר בסיכון בתקופה של אי-ודאות. החברה תמשיך לאחוז בפולקסווגן עם 42.6% ממניות החברה, המבטיחים לה שליטה בכל ההחלטות שתתקבלנה בחברה.

דווקא השבתות הייצור הללו והרצון לצמצם עלויות הופך את ייצורה של גרסת הכניסה הארבע צילנדרית עליה דיווחנו לאחרונה לכדאית, למרות שמטרתה של גרסה זו עמידה בתקני זיהום, הלא כן?!
לדפי פורשה בקטלוג 'אוטו'
לדפי פולקסווגן בקטלוג 'אוטו'