זו שנה חמישית בה נערכת בתערוכת לוס אנג'לס תחרות עיצוב. וכפי שכבר סיפרנו לכם בפרק הקודם, יצרניות הרכב משקיעות בהתמודדות לא מעט משאבים. נושא העיצוב לתערוכה השנה (שתיערך בין ה-21 ל-30 לנובמבר), הינו ספורט מוטורי בשנת 2025; על בסיס כיוון זה מציגות יצרניות הרכב את פרשנותן. פרק שני בסדרה.
פולקסווגן ביו-רנר – כיווץ והרפייה
עבור עולם בו הדלק יהיה פחות נפוץ ובטח השימוש בו יחשב רחוק מפוליטיקלי קורקט, מציגה פולקסווגן את ה'ביו-רנר' – רכב מרוץ המיועד לבאחה 1,000. אבל בפולקסווגן לא הסתפקו בהצגת רכב חדש בלבד, אלא גם שינו את תקנון התחרות כך שכעת ניתן להשתתף במרוץ עם 10 גלון של דלק בלבד.
תערוכת לוס אנג'לס: מרבה רגליים מכאני (פרק שני)
צילום: מנהל
שלדה ומתלים המתפקדים בדומה לשרירים אנושיים ע"י כיווץ והרפייה
הנהג יושב בקפסולה ממוגנת על מושב דמוי אוכף אופנוע. היגוי ושינויי כיוון נעשים תוך הטיית הגוף לצדדים ומגוון פקדי שליטה מצויים תחת ידיו ורגליו. הרכב בעל הנעה לכל ארבעת הגלגלים נהנה משלדה ומתלים מתקדמים המתפקדים בדומה לשרירים אנושיים ע"י כיווץ והרפייה בהתאם להנחיית מוח המערכת. מנוע הטורבינה הכפולה מונע דלק ביו-סינטטי ויכול לעבוד במהירות של עד 500,000 סיבובים. בתנאי ראות קשה (מרוץ הבאחה ייערך במדבר) יוכל הנהג לנווט בבטחה ע"י שימוש במצלמות ייעודיות ובמקרה תאונה (לא עלינו), לרכב מערכת שליטה וניהוג אוטומטי אשר יחזירו את הנהג הפגוע לפיט לטיפול.

הונדה Great Race – בים באוויר וביבשה
שמו של הרכב של הונדה, גרייט רייס (Great Race), מהווה מחווה למרוץ הגדול אשר נערך ב-1908 בו נטלו חלק 17 נהגים אשר נהגו על פני שלוש יבשות, עברו 22,000 מייל ובילו שישה חודשים בדרכים. הב-2025 לפחות על פי הונדה, יהיה המרוץ חוצה עולם, ייערך במשך 24 שעות ויתנהל באוויר, בים וביבשה.
תערוכת לוס אנג'לס: מרבה רגליים מכאני (פרק שני)
צילום: מנהל
המכונית המושלמת למירוץ סיבולת סביב העולם

המתחרים יתחילו בנהיגה על פני יבשת ארה"ב, יחצו לאסיה בשיט ולאחר מכן יטוסו על פני אירופה חזרה לארה"ב. לדברי הונדה, הרכב מפגין גמישות מבנית גבוהה מאוד ומציעה יכולת אגירה אנרגיה סולארית ועזרים אלקטרוניים אחרים. כל אלה ועוד יאפשרו לטיס/נהג/שיט לנצח במרוץ הקשה בכמה שפחות עזרה חיצונית ומינימום מאמץ מצד הנהג.
מיצובישי MMR25 – הנעה לכל 8 הגלגלים
כלי הרכב של מיצובישי מפגין יכולת צליחת כל סוגי השטחים, בעיקר בזכות השימוש בשמונה מנועים נפרדים לכל גלגל המייצרים הנעה 8X4 ומאפשרים תנועתיות כיוונית רבה, בדומה למרבה רגליים מכאני. יכולת זו מאפשר לנהג לכוון את המכונית קדימה גם אם היא על צידה או אף נוסעת אחורה.
עיצוב פנלי הצד של הרכב לוקח בחשבון את יכולתו לנוע בכיוונים אלו ולכן יכול לשנות את זווית הפנלים לפי הצורך.
תערוכת לוס אנג'לס: מרבה רגליים מכאני (פרק שני)
צילום: מנהל
לכל הכיוונים אולם תמיד קדימה

רשימת המתחרים המלאה:
• אודי R25
• ב.מ.וו Hydrogen Salt Flat Racer
• הונדה גרייט רייס (Great Race)
• טויוטה לה-מן רייסר
• מאזדה קאן (Kaan)
• מיצובישי MMR25
• מרצדס פורמולה 0
• פוקסווגן ביו-רנר
• שברולט וולט צ'אפאראל (Chaparral)