אישור האיחוד האירופאי להשקעה של 470 מיליון יורו על פני 6 שנים בפיתוח מכונית מנועת מימן ותאי דלק מהווה הצהרה ברורה של האיחוד לחשיבות הורדת פליטת פחמן דו-חמצני והפגיעה בסביבה. ההשקעה תוכפל על ידי חברות רכב דוגמת דיימלר וחברת הדלק של ותאפשר פיתוח מכוניות בריאות יותר לסביבה בין השנים 2010 ו-2020.ב.מ.וו סדרה 7Hydrogen : בקרוב בכל פינה באירופה?...
הטכנולוגיה מבוססת על מיזוג מימן וחמצן לייצור חשמל ומים, בתהליך אלקטרוכימי, ההופך את האנרגיה של הדלק ישירות לאנרגיה חשמלית ללא יצירת חום ותוך פליטת מים. אף שאחוז אגירת האנרגיה של מימן נמוך מזה של בנזין, מהנדסי BMW טוענים כי הם התגברו על אתגר הנדסי זה, ויצרו כבר לפני כארבע שנים אב טיפוס שובר שיאים בשם H2R.
כלכלני האיחוד חישבו ומצאו כי ניתן יהיה להוריד בכ-40% את השימוש בדלקים ברחבי האיחוד עד שנת 2040 ולהוריד את פליטת הפחמנים עד 2050 באותו שיעור, היה והפיתוח יתורגם לכלי רכב אשר ימכרו לציבור הרחב. ההשקעה תגיע לאיזון ותעבור לרווח בין השנים 2025 עד 2035, תלוי בהקפי הייצור ולשם כך יש לעודד את חברות הרכב להשקיע במיזמים אלו.
אצלנו בארץ הממשלה החליטה לתמוך במיזם הרכב החשמלי של שי אגסי והחברה לישראל, בטר פלייס, כאשר המימון הממשלתי יבוא לידי ביטוי בהורדת מיסים ישירים (מס קניה של 10% בלבד) על הרכב במסגרת תוכנית 'מיסוי ירוק' של משרד האוצר עד שנת 2015. בנוסף, רשות המסים תשמור על פער מינימלי של עשרות אחוזים בין מס הקנייה שיוטל על כלי רכב חשמליים, לכלי רכב מונעי בנזין או סולר. חברת בטר פלייס תהיה זו שתפרוס רשת של חצי מיליון נקודות הטענה, החל ב-2010.
נצטרך לחכות ולראות האם ב.מ.וו סדרה 7, קאיה וגנרל מוטורס אשר הצהירו על רכב מימני ב-2010 יציעו מרכולתם במחיר זול יותר באיחוד האירופאי מאשר הרנו/ניסאן הישראלית של חברת בטר פלייס בארצנו הקטנטונת.