^תראו אותם, גבירותי ורבותי. נכון שהם יפיפיים?^ במלים אלו פנה אתמול איש השיווק של סובארו-ארה^ב לעיתונאים, לאחר שסיים את דברי-ההקדמה שלו ושתי מכוניות B9 ^טריבקה^ חדשות התגלו לעיני הצופים על פלטפורמות מסתובבות. את דבריו קיבלו, כמובן, מחיאות כפיים סוחפות, אבל קשה היה להמנע מהחשד שאלו היו מחיאות כפיים מנומסות. סובארו הצליחה לעשות זאת שוב, ולהוציא תחת ידיה מוצר שחרטומו פשוט פוגע בחוש האסתטי – כפי שעשתה עם האימפרזה ^ניו אייג'^ ב-2000, וכפי שכתבנו אחרי הופעת תצלומי הריגול. הצפיה במסיבת העיתונאים בשידור חי, שהועבר באמצעות האינטרנט, רק המחישה את הבעיה. צר לנו להיות כה בוטים, אבל מי לעזאזל הגה את הפרונט של ה-B9 החדשה? לא ברור איך אותה חברה ממש יכולה להוציא גם את ה-B4 החדשה הנעימה לעין. כנראה התשובה טמונה בכך שה-B9 הוא דגם שנהגה ופותח בארה^ב, לשוק המקומי ועל פי טעם מקומי – אותו שוק שעבורו פותחו זוועות עיצוביות כמו פונטיאק אזטק וביואיק ראנדוו. נשים רגע את האסתטיקה בצד: ה-B9 טריבקה הוא רכב פנאי חדש לגמרי, שהוא גם הדגם הגדול ביותר של סובארו אי-פעם. הוא אמור להוות צעד טבעי לבעלי B4 נוכחיים (לגאסי, בארה^ב) שרוצים להתקדם למשהו גדול ומרווח יותר – וכדאי לשים לב שאיש לא הזכיר את המושג ^שטח^ בהצגה אתמול. במונחים אמריקניים ה-B9 הוא SUV בינוני, עם בסיס גלגלים של 2.75 מ', אורך 4.82 מ', רוחב 1.88 מ' וגובה 1.69 מ'. יוצעו גרסאות ל-5 ו-7 נוסעים; שורת המושבים השניה נעה קדימה-אחורה בטווח של 20 ס^מ. את ההנעה (הכפולה, כמובן) מספק מנוע ה-H6 המוכר של סוברו בנפח 3.0 ל', עם 250 כ^ס, דרך תיבה אוטומטית 5 הילוכים. לא שתהיה למנוע עבודה קלה – הטריבקה שוקל כ-1,930 ק^ג. המרכב אחוד, המיתלים נפרדים, ומרווח הגחון עומד על 21.3 ס^מ מכובדים. חישוקי ^18 נושאים צמיגי 255/55.