טעם וריח, כרגיל, זה ענין של גיאוגרפיה. אבל הפעם הצליח לסובארו. הלגאסי/B4 הקודמת לא היתה ממש הברקה עיצובית מרטיטה, ועל האימפרזה בעלת עיני-הצפרדע אין צורך להרחיב את הדיבור (אבל אנחנו לא יכולים להתאפק וחייבים להזכיר שרוב העולם תהה על איזה חומר בדיוק היה המעצב שלה, כאשר הושק הדגם החדש ב-2000). עכשיו, לאחר שהלגאסי/B4 החדשה נחשפה רשמית אתמול לפי המתוכנן, אפשר לומר בפה מלא שהעיצוב החדש הוא הצלחה מרשימה. זה, על כל פנים, מה שאנחנו חושבים. הן הסדאן (שביפן נקראת B4) והן הסטיישן (המכונה שם לגאסי) מציעות עיצוב חד, ספורטיבי, רענן ומודרני, נעים מאד לעין ומבלי ליפול למלכודת של קוי העיצוב שהשתלטו לאחרונה על המשפחתיות הגדולות מיפן, דהיינו המאזדה6 ואחריה ההונדה אקורד. בשלב זה אין בידינו יותר מדי פרטים (מאחר והחומר שקיבלנו כתוב בטעות ביפנית ספרותית, ולא העגה המדוברת השגורה בפינו), אך הנה מה שידוע. הממדים החיצוניים גדלו, אם כי לא בצורה ניכרת: בסיס הגלגלים צמח ב-2 ס"מ, מ-2.65 ל-2.67 מ', האורך הכללי גדל ב-3 ס"מ, הרוחב ב-3.5 ס"מ וכך גם מפשק הגלגלים. על המנועים אין טעם להסיק בשלב זה יותר מדי, מאחר והנתונים שנמסרו מתיחסים לשוק היפני; שם מוצעים מנועי 2.0 ל' בלבד, החל מזה המוכר לנו (גל זיזים עילי יחיד), המופיע ללא שינוי מהותי ועם הספק מוצהר – שם – של 140 כ"ס; בנוסף מוצעים שני מנועי DOHC (גלי זיזים עיליים כפולים) עם תזמון משתנה המכונה AVCS, האחד עם 190 כ"ס (או 180 בגרסה האוטומטית) והשני – גרסת טורבו יורקת-אש, בעלת הכינוי GT, עם 280 כ"ס (260 בגרסה האוטומטית). בגרסה זו מופיעה תיבה אוטומטית חדשה "ספורטשיפט" בת 5 הילוכים ואופציה לתפעול ידני, כולל מתגי תפעול על ההגה; המנועים האחרים מקבלים תיבת ספורטשיפט בת 4 הילוכים, עם תפעול ידני רק במוט ההילוכים. המיתלים הם מקפרסון מלפנים ורב-חיבורי מאחור. עם המנוע הבסיסי מגיעים חישוקי "16 עם צמיגי 205/55. הגרסאות הקרביות עולות ל-"17, ומגיעות עד "18 בגרסת אבזור מיוחדת של ה-GT המכונה Spec B. צמיגי ה-"17 וה-"18 הם במידות 215/45. גרסאות הטורבו מקבלות בקרת יציבות דינמית, VDC, מערכת הנעה-כפולה שונה, רכיבי מיתלים מאלומיניום ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. סובארו טוענים לעמידות משופרת משמעותית בריסוק. מפרט הבטיחות יכול לכלול, כאופציה, עד 4 כריות אויר + וילונות אויר צידיים. מלפנים מותקנות משענות ראש אקטיביות להפחתת פציעות "צליפת שוט". חגורות הבטיחות מצויידות במגבילי-עומס. כאמור, אלו המנועים והנתונים לשוק היפני. אנחנו, כמו השוק האירופי, נקבל מנועי 2.0, 2.5 ו-3.0 ל' כבעבר (האחרון – בגרסת אאוטבק, שטרם נחשפה), אך לא ידועים בשלב זה נתונים נוספים. אנו מבטיחים להשלים את המידע ברגע שיתפרסם, כמו גם מועדי הגעה משוערים לשוק הישראלי.