מדריך לקניית רכב מיני: המכוניות הזולות בישראל - אוטו

מדריך לקניית רכב מיני: המכוניות הזולות בישראל

מכוניות המיני מהוות את כרטיס הכניסה לעולם הרכב בישראל, והפכו פופולריות מאוד בשנים האחרונות. הכנו לכם מדריך המציג את כל הדגמים

עד לפני שנים ספורות, קטגוריית מכוניות המיני הזולות פשוט לא הייתה קיימת בישראל. למעשה, מי היה מאמין שמכונית כה-קטנה כמו קיה פיקנטו תהיה להיט מכירות - המכונית הנמכרת ביותר אצלנו בשנים 2013 ו-2015 (ומקום שני ב-2014 ו-2016).
-
למהפכה הזו אחראית בעיקר שיטת המיסוי הירוק, ואחת סוזוקי אלטו שלימדה את היבואניות האחרות שיש כאן פוטנציאל, אם רק יציעו מכוניות במחיר אטרקטיבי. כיום, המבחר ממשיך לגדול, עם למעלה מ-10 דגמים שונים. החל ממכוניות מיני בסיסיות-זולות שעולות החל מ-55 אלף שקל (ולעיתים אף פחות במבצעים), ועד לגרסאות ספורטיביות ומהודרות שעולות פי 3 מכך.
הכנו לכם סקירה קצרה של המבחר המוצע בישראל, ובחרנו להתמקד בגרסאות הזולות ביותר בכל דגם - עם תיבה ידנית או אוטומטית. שימו לב כי מרבית הדגמים מציעים גרסאות מהודרות יותר, כולל אבזור מותרות, ולעיתים גם אבזור בטיחות, עדיף, מנועים שונים, גרסאות ספורטיביות וכדומה. כמו כן, בחרנו לציין מחירי מחירון - אך לא פעם ישנם מבצעים שונים וכדאי לבדוק זאת בטרם הרכישה, החסכון עשוי להיות גדול.
מכונית המיני המסוגננת של אופל, נולדה בעיקר כתגובה לפיאט 500 המצליחה. האדם, שנקראת על שם מייסד אופל, מוצעת רק בגרסת שלוש דלתות ועם תיבה רובוטית חד-מצמדית בגרסאות הבסיס, אם כי קיימת גם גרסה ספורטיבית ("S") עם תיבה ידנית. לאדם איכות ויכולת דינמית מכובדת, אך בדומה ליריבתה הישירה היא יקרה יחסית.
- מחיר התחלתי: ידנית - 120,000 שקל | רובוטית חד-מצמדית - 85,000
- שנת השקה: 2012
- מנוע: ידנית - 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 150 כ"ס | רובוטית - 1.4 ליטר, 87 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 16.9 ק"מ לליטר | רובוטית - 21.3
- בטיחות: 6 כריות אוויר | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 370 | רוחב - 172 | גובה - 148 | בסיס גלגלים - 231 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 4 מושבים, מולטימדיה עם חיבורי USB ,AUX, בלוטות' ותאימות לאפל קארפליי, תפעול מההגה
אחת משלוש אחיות תאומות (לא זהות) - חולקת את מרבית מכלוליה עם פיג'ו 108 וסיטרואן C1. האייגו היא מהמכוניות הקטנות ביותר שנמכרות בישראל וזה מורגש, במיוחד ליושבים מאחור. מנגד היא מציעה יכולת דינמית טובה מהמקובל בקטגוריה ותצרוכת דלק נמוכה מאוד.
- מחיר התחלתי: ידנית - 65,000 שקל | רובוטית חד-מצמדית - 70,000
- שנת השקה: 2014
- מנוע: 1.0 ליטר בנזין, 69 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 24.4 ק"מ לליטר | רובוטית - 23.8
- בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 345.5 | רוחב - 161.5 | גובה - 146 | בסיס גלגלים - 234 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 4 מושבים, מולטימדיה עם חיבורי USB ,AUX ובלוטות' ושליטה מההגה, מצלמת נסיעה לאחור
מהטובות שבקטגוריה, עם איכות, נוחות ומרווח קרובים יחסית לקטגוריה מעל (סופרמיני). ל-i10 היצע מנועי 1.0 ו-1.2 ליטר ויחד עם אחותה (קיה פיקנטו) היא היחידה להציע תיבה אוטומטית פלנטרית, לעומת תיבות רובוטית חד ודו-מצמדיות במרבית המתחרות (ורציפה בספארק). תיבה זו אמנם פוגעת בתצרוכת הדלק, אך מספקת חווית נסיעה נעימה יחסית, במיוחד בעיר.
- מחיר התחלתי: ידנית - 62,000 שקל | אוטומטית - 70,000
- שנת השקה: 2013
- מנוע: 1.0 ליטר בנזין, 66 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 21.3 ק"מ לליטר | אוטומטית - 17.2
- בטיחות: 6 כריות אוויר | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 366.5 | רוחב - 166 | גובה - 150 | בסיס גלגלים - 238.5 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 5 מושבים, מערכת שמע עם חיבורי USB ,AUX ושליטה מההגה, 2 חלונות חשמל (4 באוט') ומראות צד ידניות (חשמליות באוט')
מחליפת האלטו הוותיקה, גדולה ומאובזרת ממנה אך עדיין פשוטה-זולה יחסית מבחינת איכות. מציעה עם זאת מפרט אבזור-מחיר מכובד וחסכון מרשים בדלק, אך רמת הבטיחות בינונית בלבד - 3 כוכבים במבחן הבטיחות של Euro NCAP.
- מחיר התחלתי: ידנית - 60,000 שקל | רובוטי חד-מצמדית - 66,000
- שנת השקה: 2014
- מנוע: 1.0 ליטר בנזין, 68 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 23.2 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי | 3 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 360 | רוחב - 160 | גובה - 154 | בסיס גלגלים - 242.5 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 5 מושבים, מערכת שמע עם חיבור USB ושליטה מההגה
כמו טויוטה אייגו, גם סיאט מי היא אחת משלוש אחיות תאומות, אך כאן של אותו הקונצרן - פולקסווגן. המי זהה כמעט לסקודה סיטיגו ופולקסווגן אפ! (ששיווקה בישראל הופסק), ומציעה יכולת דינמית מכובדת, איכות טובה (גם אם העיצוב בתא הנוסעים פשוט למראה) ומנוע חסכוני. המי בולטת לטובה בבטיחות - 5 כוכבים ב-Euro NCAP, אך לא מוצעת עם בלימת חירום אוטונומית כמו בסיטיגו.
- מחיר התחלתי: ידנית - 61,000 שקל | רובוטית חד-מצמדית - 67,000
- שנת השקה: 2011
- מנוע: 1.0 ליטר בנזין, 75 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 22.2 ק"מ לליטר
- בטיחות: 4 כריות אוויר | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 356 | רוחב - 164 | גובה - 146 | בסיס גלגלים - 241 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 3 דלתות (2,000 שקל תוספת ל-5 דלתות), 4 מושבים, מערכת שמע
האחות התאומה של טויוטה אייגו ופיג'ו 108, והזולה מבין השלוש - במיוחד בתקופות מבצע אז מחיר הבסיס שלה צנח בעבר לפחות מ-50 אלף שקל. כמו אחיותיה, ה-C1 מציעה התנהגות כביש בוגרת ומהנה יחסית, מנוע חסכוני (אך רועש למדי) ומרווח צנוע, במיוחד מאחור.
- מחיר התחלתי: ידנית - 55,000 שקל | רובוטית - 68,000
- שנת השקה: 2014
- מנוע: 1.0 ליטר בנזין, 69 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 24.4 ק"מ לליטר | רובוטית - 23.8
- בטיחות: 6 כריות אוויר | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 347 | רוחב - 161.5 | גובה - 146 | בסיס גלגלים - 234 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 4 מושבים, מערכת שמע עם חיבורי USB ו-AUX, מראות צד ידניות (רובוטית - חשמליות, מולטימדיה)
אחרי ניסיון קצר ולא מוצלח בשיווק סופרמיני מבוססת מיצובישי קולט, סמארט עושה ניסיון שני - הפעם בסיוע רנו. הפורפור (ותאומתה הצרפתית טווינגו) מציעה כמו הפורטו (מכונית המיקרו של המותג) מנוע אחורי והנעה אחורית, רדיוס סיבוב קטן במיוחד אך גם כמה מגרעות - דוגמת תיבה רובוטית דו-מצמדית לא מהוקצעת, נוחות נסיעה ויכולת דינמית בינוניות ובמקרה של סמארט, תג-מחיר התחלתי גבוה מאוד.
- מחיר התחלתי: 109,000 שקל (רובוטית דו-מצמדית בלבד)
- שנת השקה: 2014
- מנוע: 1.0 ליטר בנזין, 71 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 21.3 ק"מ לליטר
- בטיחות: 4 כריות אוויר | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 349.5 | רוחב - 166 | גובה - 155.5 | בסיס גלגלים - 250 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 4 מושבים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים
זהה כמעט לחלוטין לסיאט מי, אך מוצעת בישראל עם מנוע חלש יותר (60 לעומת 75 כ"ס, אותו הנפח) ומנגד עם יותר אבזור בטיחות - מערכת בלימת חירום אוטונומית עירונית, שיכולה לסייע למניעת תאונה במהירויות נמוכות. מלבד זאת הסיטיגו זהה כמעט לחלוטין (איכות, דינמית) לאחותה.
- מחיר התחלתי: ידנית - 60,000 שקל | רובוטית חד-מצמדית - 69,500
- שנת השקה: 2011
- מנוע: 1.0 ליטר בנזין, 60 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 22.2 ק"מ לליטר | רובוטית - 22.7
- בטיחות: 4 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 356 | רוחב - 164.5 | גובה - 148 | בסיס גלגלים - 241 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 4 מושבים, מערכת שמע עם חיבור AUX
מכונית המיני בעלת עיצוב הרטרו מוצעת עם מנוע 1.2 ליטר שקט וגמיש יחסית. תנוחת הנהיגה בה גבוהה יחסית (אך לא נוחה לכולם). העיצוב החינני מסייע לכפר, לפחות במידת מה, על מחיר גבוה ואיכות ממוצעת בלבד. ה-500 גם יחודית למדי בכך שהיא מוצעת בגרסה ספורטיבית (תחת מותג אבארט).
- מחיר התחלתי: ידנית - 82,000 שקל | רובוטית חד-מצמדית - 92,000
- שנת השקה: 2007
- מנוע: 1.2 ליטר בנזין, 69 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 20.4 ק"מ לליטר | רובוטית - 20.8
- בטיחות: 7 כריות אוויר | 3 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 357 | רוחב - 163 | גובה - 149 | בסיס גלגלים - 230 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 4 מושבים, מערכת שמע עם חיבורי USB ו-AUX ושליטה מההגה
האחות ה"שימושית" של פיאט 500, עם מרכב חמש דלתות ומרווח עדיף משמעותית. הפנדה גם איכותית יותר ונעימה יותר לנסיעה, אך היעדר תיבה אוטומטית הגביל את הצלחתה בישראל.
- מחיר התחלתי: 60,000 שקל (ידנית בלבד)
- שנת השקה: 2011
- מנוע: 1.2 ליטר בנזין, 69 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 19.1 ק"מ לליטר
- בטיחות: 4 כריות אוויר | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 365 | רוחב - 164 | גובה - 155 | בסיס גלגלים - 230 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 5 מושבים, הכנה לרדיו
האחות השלישית לבית פיג'ו-סיטרואן-טויוטה, והיחידה שמציעה בישראל את מנוע ה-1.2 ליטר של פיג'ו בגרסה הידנית. זהו מנוע בשרני ושקט מה-1.0 של טויוטה, שמקנה לה ייחוד מבין השלוש ומתאים לאופייה הדינמי יחסית. מלבד זאת ה-108 כמעט זהה לאחיותיה, במיוחד בגרסה הרובוטית (1.0 ליטר, חד-מצמדית).
- מחיר התחלתי: ידנית - 66,000 שקל | רובוטית חד-מצמדית - 69,000
- שנת השקה: 2014
- מנוע: ידנית - 1.2 ליטר בנזין, 82 כ"ס | רובוטית - 1.0 ליטר בנזין, 69 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 23.3 ק"מ לליטר | רובוטית - 23.8
- בטיחות: 6 כריות אוויר | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 347.5 | רוחב - 161.5 | גובה - 146 | בסיס גלגלים - 234 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 4 מושבים, מולטימדיה עם חיבורי USB ,AUX ובלוטות' ושליטה מההגה
מלכת המכירות של הקטגוריה כבר כחמש שנים, ומהמכוניות הנמכרות ביותר בכלל אצלנו. הפיקנטו דומה מאוד ל-i10 אך גילה כבר מתחיל להיות מורגש (מחליפה אמורה להגיע לארץ במרץ), הן בבידוד הרעשים והן בנוחות - אך זו עדיין ממכוניות המיני הטובות ביותר.
- מחיר התחלתי: ידנית - 64,000 שקל | אוטומטית* - 80,000
- שנת השקה: 2011
- מנוע: ידנית - 1.0 ליטר בנזין, 66 כ"ס | אוטומטית - 1.2 ליטר בנזין, 85 כ"ס*
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 22.2 ק"מ לליטר | אוטומטית - 18.5
- בטיחות: 6 כריות אוויר (7 כריות אוויר ומובילאיי באוטומטית) | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 359.5 | רוחב - 159.5 | גובה - 148 | בסיס גלגלים - 238.5 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 5 מושבים, מערכת שמע עם חיבורי USB ו-AUX (תפעול מההגה, חיבור בלוטות', חלון גג באוטומטית)
* שיווק דגם ה-1.0 עם תיבה אוטומטית הופסק לפי שעה
שיתוף הפעולה בין רנו-ניסאן לדיימלר הוליד לא רק את סמארט פורטו ופורפור, אלא גם את התאומה הצרפתית טווינגו. זו דומה לפורפור ומוצעת עם חמש דלתות בלבד, מנוע אחורי והנעה אחורית ייחודיים בקטגוריה ועיצוב מסוגנן. בדומה לסמארט, גם כאן החבילה אינה מושלמת - בין היתר נוחות הנסיעה לא מבריקה, תיבת המצמד הכפול איטית ומיקום המנוע פוגע בנפח למטען. הטווינגו עם זאת זולה משמעותית מאחותה לפלטפורמה.
- מחיר התחלתי: ידנית - 65,000 שקל | רובוטית דו-מצמדית - 75,000
- שנת השקה: 2014
- מנוע: ידנית - 1.0 ליטר בנזין, 70 כ"ס | רובוטית - 0.9 ליטר טורבו-בנזין, 90 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 20 ק"מ לליטר | רובוטית - 20.8
- בטיחות: 4 כריות אוויר (התרעת סטייה באוטומטי) | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 359.5 | רוחב - 165 | גובה - 155 | בסיס גלגלים - 249 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 4 מושבים, מערכת שמע עם חיבורי USB ,AUX ובלוטות' (באוטומטית נוסות בקרת שיוט עם מגביל מהירות וחיישני נסיעה לאחור)
בעוד הדור הקודם היה עוף מוזר, בספארק החדשה שברולט פנתה למיינסטרים, החל בעיצוב שגרתי ובוגר יותר, דרך תא נוסעים איכותי ונעים יותר לעין ועד לתיבה אוטומטית (רציפה) - שהיעדרה פגע במכירות בעבר. הספארק האוטומטית נהנית גם ממנוע מהחזקים בקטגוריה, נוחות בינעירונית טובה (מעט פחות בעיר) ובגרסאות האוטומטיות הבכירות גם אבזור עשיר במיוחד. כל אלו הם הסיבה לכך שהיא ניצחה במבחן ההשוואתי מול הפיקנטו וה-i10.
- מחיר התחלתי: ידנית - 61,000 שקל | אוטומטית-רציפה - 79,000
- שנת השקה: 2015
- מנוע: ידנית - 1.0 ליטר בנזין, 74 כ"ס | אוטומטית - 1.4 ליטר בנזין, 98 כ"ס
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: ידנית - 20.4 ק"מ לליטר | אוטומטית - 18.2
- בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי | 4 כוכבים ב-Euro NCAP (נבחנה תחת השם אופל קארל)
- אורך - 359.5 | רוחב - 159.5 | גובה - 148 | בסיס גלגלים - 238.5 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 5 מושבים, מערכת שמע עם חיבורי USB ,AUX ובלוטות', מראות ידניות (חשמליות באוטומטית)
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות