סמארט הופך למותג חשמליות - באמריקה. קונצרן דיימלר הודיע כי תפסיק לשווק דגמי בנזין של מותג המכוניות הקטנות בארה"ב וקנדה, בצעד יוצא דופן. זאת, לאחר צניחה עקבית במכירות בשנים האחרונות, גם לאחר שקונצרן דיימלר לקח לידיו את ניהול הייבוא.
ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי מנכ"ל מרצדס ארה"ב, דייטמר אקסלר, הסביר לסוכני המכירות של המותג במכתב שנשלח לאחרונה, כי עלויות הפיתוח הגבוהות של מכוניות מיקרו, היא הסיבה להחלטה. לדבריו, עם השקת הדור החדש של הפורטו החשמלית בקיץ הקרוב, יופסקו מכירות דגמי הבנזין.
אמריקה: סמארט תמכור רק מכוניות חשמליות
צילום: מנהל
מותג סמארט סובל ממכירות נמוכות בארה"ב, בעיקר בגלל הירידה החדה במחירי הבנזין והעלייה בביקוש לרכבי פנאי וטנדרים גדולים - משאת נפשם האמיתית של האמריקאים. מאז שנת 2014, אז נמכרו 10,453 יחידות, מכירות המותג ירדו בעקביות, ובשנת 2016 נמכרו רק 6,211 יחידות בארה"ב כולה.
על-פי תוכניות דיימלר, ייצור דגמי בנזין לצפון אמריקה יופסק בחודש אפריל הקרוב, והשיווק יופסק ברגע שמלאי 2017 ייגמר. ביצרנית לא נוקבים ביעדי מכירות לדגם החשמלי, אך על-פי דובר היצרנית, רוב מוראן, כ-30% ממכירות הדגם כיום הן של גרסה זו.
יש לציין כי סמארט משווקת כיום בארה"ב ישירות על-ידי דיימלר, לאחר שבסיבוב הקודם שווקה בזיכיון על-ידי חברת הייבוא פנסקה. דיימלר לקחה חזרה את הזיכיון בתחילת העשור בתקווה להמריץ את מכירות סמארט, שלא עמדו ביעדים.