רשמי: קיה סורנטו מחודש ופיקנטו "שטח" - אוטו

רשמי: קיה סורנטו מחודש ופיקנטו "שטח"

קיה חשפה תמונות רשמיות ראשונות של מתיחת הפנים לסורנטו, לצד גרסת דמוי-שטח חדשה של הפיקנטו. בדרך לישראל?

קיה חשפה שתי מכוניות חדשות, לקראת הופעת בכורה בתערוכת פרנקפורט בעוד כשבוע. האחת היא גרסת "שטח" של הפיקנטו החדשה, השנייה מתיחת פנים לרכב הפנאי סורנטו, שהדור השלישי שלו הוצג בסוף שנת 2014.
הגרסה החדשה של הפיקנטו מכונה X-ליין (X-Line), ומוסיפה חיפויי פלסטיק לבתי הגלגלים ולפגושים, לטובת מראה דמוי-שטח. באופן חריג, קיה תציע גם מרווח גחון מוגדל - אם כי ב-1.5 ס"מ בלבד בהשוואה לפיקנטו רגילה (15.6 ס"מ ב-X-ליין).
ביצרנית הקוריאנית יציעו את הגרסה החדשה עם מנוע השלושה צילינדרים בנזין הצעיר יחסית, בנפח 1.0 ליטר. ליחידת הכוח - שלא מוצעת בישראל - הספק מרבי של 100 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ (84 כ"ס ו-12.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד בפיקנטו החזקה ביותר שנמכרת אצלנו). מנוע הטורבו מאיץ את ה-X-ליין מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.1 שניות ומציע תצרוכת דלק ממוצעת של 22.2 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.
ומה לגבי שיווק בישראל? מחברת טלקאר, יבואנית קיה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי "מיד לאחר הצגתה בתערוכה, נחל בדיונים מסחריים עם היצרנית. כרגע אין כוונה להצמיד תיבה אוטומטית למנועי הטורבו". עם זאת, ביבואנית מוסיפים כי הם "משוכנעים שגרסת ה-X-ליין יכולה להגביר את המומנטום" במכירות הפיקנטו.
סורנטו מחודש
לצד הפיקנטו, קיה תציג בתערוכת פרנקפורט גם את מתיחת הפנים של הסורנטו. הדור השלישי של רכב הפנאי הוצג לראשונה באוגוסט 2014, ושלוש שנים מאוחר יותר זוכה לעדכון קליל לעיצוב, רמת גימור חדשה בשם GT-ליין עם עיצוב ספורטיבי (אך ללא שינויים נוספים), וחשוב יותר - מערכות בטיחות מתקדמות.
עיצוב הרכב עודכן קלות מבחוץ ומבפנים (שם יש גלגל הגה חדש, לוח מחוונים שונה ומסך תצוגה חדש לבקרת האקלים. בקיה מבטיחים גם שיפור לאיכות החומרים, עם שימוש נרחב יותר בפלסטיקים רכים ובעור. כן ניתן יהיה להזמין מערכת שמע משודרגת מתוצרת "הרמן קרדון", כמו גם מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ותאימות לאפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו של גוגל.
מפרט האבזור יכלול מעתה מערכת להתרעה מפני הירדמות נהג, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, תאורת לד מלא מלפנים שגם נעה לפי כיוון ההגה ואורות דרך (גבוהים) אדפטיביים, למניעת סינוור. קיה לא מציינת אם תוצע מערכת בלימת חירום אוטונומית בסורנטו המחודש.
היצע המנועים לא השתנה, וכולל שני מנועי טורבו - 2.0 ליטר עם 185 כ"ס (שלא מוצע כיום בישראל), או 2.2 ליטר עם 200 כ"ס. זה האחרון נמכר אצלנו וזוכה לראשונה לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, במקום שישה הילוכים בדגם החלש יותר. מנוע הבנזין ותיבת ההילוכים שלו לא השתנו (2.4 ליטר, 188 כ"ס ושישה הילוכים).
קיה מציינת כי שימוש בתיבה חדשה בגרסת הדיזל הבכירה, הובילה לשיפור בתצרוכת הדלק - כעת 16.1 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, לעומת 14.9 עם התיבה היוצאת. שיווק הסורנטו המחודש צפוי להתחיל בישראל עוד השנה, בחודש אוקטובר הקרוב. בשלב זה לא ידוע אם יחול שינוי במפרט האבזור או במחיר הדגם, שמתחיל כיום מ-198,500 אלף שקל.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות