עוד לא סיימנו להתרגש משיא ההקפה למכוניות הנעה אחורית שרשמה פורשה 911GT2 RS בנורבורגרינג בשבוע שעבר, והנה מגיע שיא נוסף: רכב הפנאי המהיר ביותר. שבע דקות, 51 שניות ושבע עשיריות - זה הזמן שנדרש לאלפא רומיאו סטלביו קוודריפוליו (Stelvio Quadrifoglio) בכדי להקיף את הנורבורגרינג נורדשלייפה, מסלול מירוץ מאתגר באורך 20.8 ק"מ.
 
 
את הזמן המרשים רשם משום מה רכב טרום-ייצור עם הסוואה, למרות שגרסת הקוודריפוליו כבר הוצגה באופן רשמי אשתקד. יש לה מערכת הנעה דומה לזו של הג'וליה קוודריפוליו - כולל מנוע 2.9 ליטר עם שישה צילינדרים וצמד מגדשי טורבו, הספק מרבי של 510 כ"ס, מומנט מרבי של 61.1 קג"מ, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
 
עוד שיא בנורבורגרינג: רכב הפנאי הכי מהיר
צילום: מנהל 
 
מאחורי ההגה ישב בהקפת השיא נהג אלפא רומיאו, פאביו פרנצ'ה. אותו נהג שרשם את ההישג המרשים של הג'וליה קוודריפוליו כמכונית המהירה ביותר ברינג עם ארבע דלתות. השיא הפעם, אגב, משפר את השיא הקודם בכשמונה שניות, לאחר שבשנת 2015 גרסת הטורבו S של פורשה קאיין הקודם רשמה זמן של שבע דקות ו-59 שניות. זו הייתה פעם ראשונה בה רכב פנאי יורד מתחת לשמונה דקות.
 
עוד שיא בנורבורגרינג: רכב הפנאי הכי מהיר
צילום: מנהל 
 
יש לציין עם זאת כי להערכתנו השיא של אלפא רומיאו עשוי לא להחזיק לאורך זמן. פורשה הציגה לאחרונה קאיין חדש, ותציג בקרוב גם גרסת טורבו S שלו (טורבו רגילה כבר נחשפה). יש לשער כי הגרמנים ירצו להשיב לידיהם את השיא, שתודו - לא בטוח עד כמה (או למי) בדיוק הוא חשוב.