פולקסווגן טי-רוק נחשף, בדרך לישראל? - אוטו

פולקסווגן טי-רוק נחשף, בדרך לישראל?

רכב הפנאי הקטן של פולקסווגן מציע ממדים נדיבים, מנועי טורבו ואופציה להנעה כפולה. כל הפרטים

פולקסווגן חשפה את הטי-רוק (T-Roc), רכב הפנאי הקטן ביותר במבחר שלה. הרכב החדש יתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, מול יריבים מבוססים דוגמת ניסאן ג'וק ופיג'ו 2008. בהתאם הוא גם יהיה זול מאחיו הגדול, פולקסווגן טיגואן (פנאי קומפקטי), שהדור החדש שלו כבר נמכר בישראל. פולקסווגן טי-רוק צפוי להערכתנו להגיע לישראל ב-2018, אם כי תאריך מדויק אינו ידוע בשלב זה. מחברת צ'מפיון מוטורס נמסר כי החלטה בנושא עדיין לא התקבלה.
הטי-רוק מאמץ שפת עיצוב נועזת יחסית למקובל בפולקסווגן, עם קווים שריריים ועיצוב שונה מזה אליו הורגלנו מהמותג. כמקובל בקטגוריה, הוא גם יציע מגוון אפשרויות התאמה, כולל צביעה דו-גוונית והבדלים קלים בעיצוב בין רמות הגימור. פולקסווגן אף עשויה להציע בעתיד גרסת R ספורטיבית.
בינתיים הטי-רוק מושק עם מבחר גדול יחסית של מנועי טורבו בנזין ודיזל. הדגם החשוב לישראל יהיה כפי הנראה עם מנוע ה-1.5 ליטר, ארבעה צילינדרים, שמפיק 150 כ"ס ויוצע עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית או כפולה. מתחתיו יוצע מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים עם 115 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת שישה הילוכים ידנית, ומעליו מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים עם הנעה כפולה ותיבת שבעה הילוכים דו-מצמדית. פולקסווגן לא פרסמה נתוני ביצועים ותצרוכת דלק.
היצע מנועי הדיזל יכלול יחידת 1.6 ליטר עם 115 כ"ס ותיבה ידנית, לצד מנוע 2.0 ליטר עם 150 כ"ס ואופציה לתיבה דו-מצמדית והנעה כפולה, או 190 כ"ס שישודך רק לתיבה הרובוטית והנעה כפולה. בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים בישראל כמעט ולא מוצעים כיום דגמי דיזל, ולא ברור אם צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, תחרוג מכך.
מבחינת מידות, הטי-רוק נמצא בקצה העליון של הקטגוריה. הוא ארוך יחסית (אך לא הארוך בקטגוריה) עם 423 ס"מ, רחב יחסית עם 182 ס"מ ובעל בסיס גלגלים נדיב של 260 ס"מ. ממד הגובה צנוע יחסית עם 157 ס"מ. לרכב החדש נפח תא מטען של 445 ליטר עם מושבים אחוריים ניצבים ועד 1,290 כאשר הם מקופלים.
כיאה לרכב חדש, פולקסווגן טי-רוק יציע רשימת אבזור בטיחות מכובדת. כל הגרסאות יצוידו בבלימת חירום אוטונומית עירונית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת לסיוע בשמירה על הנתיב ומערכת העזר של פולקסווגן הפועלת אחרי תאונה. זו מפעילה את הבלמים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה משנית, כתוצאה מהטחת הרכב או פגיעה שהובילה לכך שהנהג לא יוכל להגיב.
בתוספת תשלום, פולקסווגן תציע גם בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת מעמידה ועד ל-210 קמ"ש (מ-30 קמ"ש בגרסאות הידניות), התרעת רכב בשטח מת בנסיעה קדימה ואחורה, מערכת עזר לחנייה, כניסה והנעה ללא מפתח כולל דלת אחורית חשמלית, מתלים אדפטיביים ועוד. עוד ניתן יהיה להזמין מערכת מולטימדיה עם שיקוף יישומונים מטלפון חכם וטעינה אלחוטית.
מפרט טכני מלא של הדגם החדש, כמו גם מחירים, צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. פולקסווגן טי-רוק יוצג לראשונה בפני קהל בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא, ויושק באירופה בחודש נובמבר. החלטה לגבי שיווק בישראל, כאמור, עדיין לא התקבלה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות