אוטו-איטליה, יבואנית מזראטי ופרארי, אמנם חוגגת שנת שיא מקומי עם מכירת 53 מכוניות של מזראטי ו-9 פרארי (לעומת 37 ו-4 בהתאמה אשתקד), אבל לפי דני איטליאנו, מנכ"ל החברה, 2017 תהיה טובה בהרבה. זאת משום שהמספרים האלה כוללים רק עשר מכוניות מדגם הלבנטה אשר הושק בספטמבר.
ב-2017 צפוי מהלך ההנגשה שבצעה מזראטי לתת אותות מהותיים יותר. איטליאנו מספר שאת השנה פותח המותג עם 70 הזמנות, שרובן הן ללבנטה. הוא מצפה שהשנה יעבור המותג לראשונה בארץ את רף מאה היחידות: "קשה לנו לדעת אם זה נגיע ל-101 או 120, כי זה קשור גם להקצאות הייצור שנצליח לקבל וגם למועדי האספקה של הכלים".
במזראטי מצפים לקטוף את הפירות
צילום: מנהל
הציפייה היא שהלבנטה יהווה כ-60% ממכירות המותג ב-2017. עם זאת, העניין שהוא מייצר יביא לקוחות גם לגיבלי, שמעניקה כעת תמורה טובה מבעבר וצפויה להוות כ-30% ממכירות המותג.
מזראטי ישראל כבר הציגה את עיקר חידושיה ל-2017 עם הלבנטה החדשה והגיבלי המעודכנת שכבר עלו לכביש. בקרוב תצטרף אליהם הקוואטרופורטה המחודשת. הצעד הבא של המותג יהיה הצגת גרן-טוריסמו חדשה שכנראה תגיע אלינו ב-2018.
במזראטי מצפים לקטוף את הפירות
צילום: מנהל
ובפרארי?
באגף של פרארי תגיע ה-GTC4 לוסו T, בעלת מנוע V8 בנפח 3.9 ליטר עם שני מגדשי טורבו, המפיק 610 כ"ס, והנעה אחורית. מבחינת איטליאנו היא נתפסת כרכב שינגיש את המותג האקזוטי (הכל יחסי כמובן) עם תג מחיר נמוך משני מליון שקלים ופרקטיות גבוהה מהמקובל במותג בזכות מקום לארבעה.
המהלך המעניין בפרארי הוא הכוונה להציג מערך קשרי לקוחות חדש ברבעון השני של 2017. אחד החלקים המעניינים בו יהיה אפשרות להרחבת אחריות לעד 15 שנים. השאיפה מבחינת החברה היא להתייחס לכל מכונית פרארי שנמכרת כאגדה שידאגו לה לכל החיים. הכוונה היא שכל לקוח יכול יהיה להאריך אחריות מדי שנתיים (תמורת תשלום) ושאחרי 15 שנים הוא יעבור לאחריות של האגף הקלאסי שידאג לאספקת חלקים.
כיום מקבלים לקוחות פרארי שלוש שנות אחריות ושבע שנות טיפולים.
הרצון של אוטו-איטליה לגדול ולהתפתח יגיע גם לאגף השירות, כאשר היבואן מתחיל לחשוב על הקמת מרכז שירות חדש וגדול יותר.
במזראטי מצפים לקטוף את הפירות
צילום: מנהל