ב.מ.וו X3 החדש נחשף רשמית - אוטו

ב.מ.וו X3 החדש נחשף רשמית

דור שלישי לרכב הפנאי של ב.מ.וו יגיע לישראל בתחילת 2018, ויציע לראשונה גרסת M Performance ספורטיבית. כל הפרטים

ב.מ.וו חשפה רשמית את ה-X3, דור שלישי לרכב הפנאי הבינוני בגודלו של המותג. ב.מ.וו X3 מתחרה באודי Q5 ולקסוס NX באחת מהקטגוריות החשובות ביותר ליצרניות רכבי היוקרה בישראל ומדינות רבות בעולם. את הופעת הבכורה שלו הוא ערך במפעל ספרטנבורג של ב.מ.וו בקרוליינה הדרומית, ארה"ב, שם ייוצר לצד דגמי ה-X האחרים של המותג.
הדור החדש צפוי להגיע לישראל בתחילת 2018, כך נמסר מחברת דלק מוטורס, יבואנית המותג. בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות ישווקו אצלנו ומה יהיה מחירן. כיום ה-X3 מוצע בישראל במחיר התחלתי של 330 אלף שקל.
הדור החדש לא מחולל מהפכה בעיצוב החיצוני או הפנימי, עם מה שנראה כמו התקדמות בתוך שפת העיצוב המוכרת של המותג. הוא צמח עם זאת בממד האורך בשישה ס"מ (ל-472), רחב בשני ס"מ (190) ומציע בסיס גלגלים ארוך בחמישה ס"מ (כעת 286). ממד הגובה נותר ללא שינוי - 168 ס"מ. ה-X3 החדש יציע כמו קודמו מקום לנהג וארבעה נוסעים.
בשלב ראשון, הרכב החדש יוצע בשלוש גרסאות. החדשה והמסקרנת ביותר היא ה-M40i, פעם ראשונה בה חטיבת M של ב.מ.וו מייצרת גרסת ביצועים על בסיס ה-X3. ה-M40i מתברגת לסדרת הביניים של ב.מ.וו בין הדגמים הרגילים ל-M "מלא" - סדרה המכונה M Performance וכוללת דגמים כמו ה-M140i ו-M760i.
במקרה של ה-X3, הגרסה הספורטיבית תציע מנוע בנזין שישה צילינדרים בטור עם מגדש טורבו, נפח של 3.0 ליטר, הספק מרבי של 360 כ"ס ומומנט מרבי של 50.9 קג"מ ב-1,520 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים ומסייעת לביצועים מרשימים - 4.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 11.9 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו X3 בגרסת M40i
היצע המנועים בהשקה יכלול גם שתי גרסאות דיזל - xDrive 20d עם מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים, הספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ ב-1,750 סל"ד. גרסה זו מאיצה ל-100 בתוך 8.0 שניות ולמהירות מרבית של 213 קמ"ש, ותצרוכת הדלק שלה עומדת על 18.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. היא ניתנת להזמנה רק עם הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
גם הגרסה השנייה, xDrive 30d מצוידת בשילוב הנעה-תיבה דומה, אך מציעה מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים, הספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ ב-2,000 סל"ד. כל זה יספיק בכדי להאיץ את ה-X3 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות ולמהירות מרבית של 240 קמ"ש, לצד תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 16.7 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו תשיק בסוף השנה גם גרסת בנזין עם שישה צילינדרים ונפח 3.0 ליטר (xDrive 30i), לה 252 כ"ס (6.3 שניות ל-100 קמ"ש, 240 מרביים ו-13.5 ק"מ לליטר). באביב 2018 תושק גרסת בנזין נוספת, xDrive 20i, עם מנוע 2.0 ליטר ו-184 כ"ס. זו תהיה גם היחידה עם אפשרות לגרסת הנעה אחורית (sDrive 20i), אך לא באירופה - שם תוצע רק בגרסת ההנעה הכפולה. בהתאם גרסת ההנעה האחורית לא צפויה להגיע אלינו.
הדור החדש יציע יכולת נסיעה אוטונומית חלקית, עם בקרת שיוט אדפטיבית השומרת על מרחק בטוח מהרכב מלפנים, סיוע היגוי לשמירה על מרכז הנתיב למשל בפקקים, ואף סיוע במעבר בין נתיבים (הרכב יעבור לבד לנתיב הבא לפי כיוון איתות הנהג ולאחר שיבדוק שהנתיב פנוי).
רשימת אבזור המותרות תהיה אף היא ארוכה, ותכלול בין היתר שמשות (קדמית וחלונות צד) עם בידוד אקוסטי, דלת אחורית נפתחת בבעיטה, פנסי לד מלא קדמיים (כולל פנסי ערפל), מטהר אוויר בתא הנוסעים ובקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים.
ב.מ.וו תציע את ה-X3 בשלוש גרסאות עיצוב - xLine הבסיסית, Luxury Line המהודרת ו-M Sport הספורטיבית. גרסת ה-M40i תתבסס על עיצוב ה-M Sport עם סממני עיצוב ייחודיים, כמו גם מתלי ובלמי M ומערכת פליטה ספורטיבית.
פרטים נוספים על ב.מ.וו X3 החדש צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. מפרט הדגם שייובא לישראל יפורסם כפי הנראה לקראת סוף 2017, או בתחילת שנה הבאה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות