גם מרצדס וגם פולקסווגן שיגרו לאחרונה גרסאות קצה ל"גיהינום הירוק" (שם שניתן על-ידי ג'קי סטיוארט, 1968) שמו הפחות רשמי והמוכר לא פחות של נורבורגרינג נורדשלייפה. מרצדס שלחה לשם את גרסת הקצה של מכונית הספורט שלה, AMG GT R, ואילו פולקסווגן העלתה על המסלול ההוא את גרסת קלאבספורט של הגולף. הלך להן לא רע.
מרצדס AMG GT R
בפסטיבל גודווד שנערך בסוף יוני השנה, חשפה מרצדס את גרסת R ל-AMG GT, וזו מתגאה בעזרים אווירודינאמיים, במנוע שנתוניו משופרים ובמשקל מופחת במקצת. ה-GT R מתהדרת ב-585 כ"ס, ב-71.3 קג"מ ובהופעה אגרסיבית למראה. עכשיו היא יכולה להתגאות גם בזמן הקפה מעולה בנורבורגרינג - 7:10.92 דקות. זה מהר יותר מדונקרוורט D8 RS ומפרארי 488 GTB, מהר יותר מלקסוס LFA עם חבילת נורבורגרינג, ואפילו מהר יותר מגומפרט אפולו בגרסת ספיד. אבל, איטי יותר מניסאן GT-R ניסמו (7:08.68).
מרצדס ופולקסווגן מנפצים שיאים ברינג
צילום: מנהל
פולקסווגן גולף קלאבספורט S
גם פולקסווגן ביקרה במסלול, שוב. בפעם הקודמת קבעה הגולף תוצאה שהעניקה לה את תואר "ההנעה הקדמית המהירה ברינג". רנו נלחמה עם סיאט (מגאן ספורט מול לאון קופרה) על התואר, הונדה הצהירה שסיוויק טייפ R שלה מהירה יותר וגם הוכיחה זאת, אך במאי 2016, הקיפה גרסת קלאבספורט S את הרינג, ועשתה זאת בחצי שנייה פחות מאותה סיוויק עם 7:49.21 דקות.
אז מה היה להם לחפש ברינג שוב? רק לאללה ולחבר'ה בפולקסווגן הפתרונים. בשורה התחתונה, השיא נשבר שוב, הפעם עצרה הגולף הכוחנית (ביותר; 310 כ"ס) את שעון העצר על 7:47.19 דקות. מהר יותר מב.מ.וו GTS M3.
וזה, יקיריי, משהו שייקח זמן רב להתגבר עליו.
או, אם נתייחס להונדה ברצינות, ונתייחס, אז פחות זמן.
מרצדס ופולקסווגן מנפצים שיאים ברינג
צילום: מנהל