הונדה חשפה את סיוויק טייפ R החדשה השבוע (ביום שני, 2.3). עם החשיפה הרשמית דאגה הונדה לחשוף משהו לא פחות מלהיב: זמן ההקפה של הסיוויק הספורטיבית בנורבורגרינג.

בעבר הצהירה הונדה שהיא תשבור את שיא ההקפה למכוניות הנעה קדמיות. בסיאט וברנו דאגו לגרום להונדה להזיע, כאשר הן אלה ששברו את השיא וקבעו תוצאות מעולות. התוצאה הטובה ביותר האחרונה נקבעה על-ידי רנו מגאן טרופי, המיוצרת בכמות מוגבלת. השיא, 7.54 שניות, קיזז ארבע שניות מהזמן שקבעה סיאט לאון קופרה, שיא שהחזיק שלושה חודשים בלבד.

הונדה סיוויק טייפ R – שוברת את השיא!
צילום: מנהל
בהונדה, מילה זו מילה
בהונדה, מילה זו מילה
בהונדה יצאו בלא מעט הצהרות במהלך פיתוח הסיוויק טייפ R: "הספק גבוה מ-300 כ"ס" הם אמרו, "היא תגיע ל-270 קמ"ש" הם טענו, ו"היא תשבור את שיא ההקפה בנורבורגרינג למכוניות הנעה קדמיות", הכריזו. ועם התחייבות כזו, הם דאגו לשמור את כולם על אש קטנה.

מנוע מוגדש בנפח 2 ליטר אחראי להספק העומד על 310 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ – ללא ספק, המנוע החזק שבחבורת ההוט האץ'. הביצועים, כמו שטענו בהונדה, הם אכן הטובים ביותר בסגמנט: 5.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של לא פחות מ-270 קמ"ש!!!

הונדה סיוויק טייפ R – שוברת את השיא!
צילום: מנהל
הסיוויק טייפ R החדשה שברה את השיא למכוניות הנעה קדמית ברינג
ועכשיו, אחרי שהונדה שחררה את הסרטון מהמצלמה שהייתה בתוך הסיוויק טייפ R בזמן שהקיפה את הנורבורגרינג, אפשר בהחלט לומר ש'בהונדה מילה זו מילה'. לקראת סיום ההקפה ניתן לראות בבירור שהמכונית מגיעה ל-270 קמ"ש ואף ממשיכה צפונה. ולא פחות חשוב: מסיימת את ההקפה עם זמן של 7:50 דקות – שיפור של ארבע שניות ביחס לזמן שקבעה בעלת השיא עד כה, מגאן טרופי.