מרצדס AMG GT R – משחיזים את הלהב - אוטו

מרצדס AMG GT R – משחיזים את הלהב

מרצדס מציגה את גרסת הקיצון ל-AMG GT – תעלה בישראל כ-2 מיליון שקל

במהלך פסטיבל גודווד חשפה מרצדס את ה-AMG GT R – הגרסה החזקה והמחודדת ביותר של מרצדס AMG GT, ששואבת אלמנטים רבים מגרסת המסלול של המכונית, ה-AMG GT3. מרצדס מייעדת אותה להתמודד עם מכוניות כגון פורשה 911 טורבו S.

קל לזהות את ה-AMG GT R ולהבדיל בינה לבין "סתם" AMG GT. מלפנים, בולטת השבכה הגדולה בחזיתה של ה-GT R, עם חמישה-עשר קווי האורך, המכונה על ידי אנשי מרצדס "אף כריש". מעבר למראה השונה, אנשי מרצדס מסבירים כי השבכה החדשה מאפשרת זרימת אוויר יעילה יותר, דבר שבתורו תורם לשיפור קירור מערכת ההנעה, שיפור הביצועים ולא פחות חשוב – שיפור כושר ההצמדה לקרקע.
בכלל, נראה שאנשי מרצדס התעסקו לא מעט עם הצד האווירודינאמי של ה-GT R. לצד אותה שבכה יש גם פגוש קדמי שונה, המצויד בפתחי יניקת אוויר גדולים יותר, מסיטי אוויר שאינם קיימים בגרסאות הרגילות ואפילו תכנון חדש לגחון הרכב. בסופו של דבר, מדובר בשינויים המפחיתים את כוחות העילוי במהירות גבוה (40 ק"ג פחות ב-250 קמ"ש, במצב Race) ובכך משפרים את היציבות והאחיזה. בנוסף, ל-GT R מקדם גרר נמוך יותר מאשר ל-AMG GT הרגילה.

להצמדה המשופרת לקרקע תורמים גם מתלים שעברו כיול מחדש, מוכוון מסלול. זרועות המתלה עשויות מאלומיניום מחושל, מאחור יש מוט מייצב מעובה ועל יחידות הבולמים-קפיצים האחודות ("קוילאוברים") מפקדת מערכת ה"AMG דיינאמיק סלקט" - זו יודעת לשלוט בגובה המרכב ובקרת היציבות שבה עברה תכנות דומה לזה שב-GT3. שינוי נוסף ב-GT R הוא הוספת היגוי אחורי אקטיבי, שיהיה שימושי בפניות מהירות (וכן, גם בתמרוני חנייה).

מספרים, בבקשה
מתחת למכסה המנוע הארוך שוכן מנוע המבוסס על זה שמשרת את ה-GT הרגילה (ועוד כמה דגמי AMG) – V8, עם שני מגדשי טורבו, בנפח 3982 סמ"ק. אולם באמצעות מגדשי טורבו שונים, מפת ניהול מנוע בעלת כיול שונה ופורק לחץ קטן יותר, לחץ הגדישה של הטורבו עלה מ-1.2 באר ל-1.35 באר. התוצאה היא 585 כ"ס ב-6250 סל"ד – 75 סוסים יותר מה-GT S וכמאה כוחות סוס יותר מה-GT הרגילה (שמבחן עליה יופיע בגיליון 'אוטו' הקרוב). המומנט עלה אף הוא –מ- 66.2 קג"מ ב-S (בטווח שבין 1750-4750 סל"ד), ל-71.3 קג"מ (ב-1900-5500 סל"ד). תיבת ההילוכים היא עדיין אותה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, אך זו כעת מעבירה הילוכים מהר יותר.
השיפורים במנוע מתרגמים לביצועים טובים יותר, כצפוי – 3.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש (איטית יותר מה-911 טורבו S האמורה ב-0.7 ש') ומהירות מרבית של 318 קמ"ש (330 קמ"ש ב-911 טורבו S). קצת קשה לקרוא לה 'איטית', אבל פער הביצועים מול ה-GT-S קטן מהצפוי (שמאיצה למאה ב-3.8 שניות ומגיעה ל-310 קמ"ש) ובעיקר - הפער מול ה-911 משמעותי. מצד שני, ל-911 הנעה כפולה, בעוד שלמרצדס הנעה אחורית, ככה שלא קשה לנחש אצל מי הכוח יורד טוב יותר לקרקע.
פגשנו את ה-GT R בגודווד. הסיפור המלא - בגיליון יולי, 'אוטו' 366
מבחינת המידות והמשקלים, ה-AMG GT R מעט גדולה יותר מ-AMG GT שגרתית – ובמקביל, היא שוקלת פחות. מצד אחד, הנתונים הטכניים מספרים על רוחב שגדל ב-4.6 ס"מ מלפנים וב-5.7 ס"מ מאחור. מצד שני, המשקל דווקא הופחת ב-15 ק"ג – 1630 ק"ג, לעומת 1645 ק"ג ב-GT S - למרות המנוע המחוזק והשינויים הרבים שנעשו סביב המרכב והמתלים. במרצדס מציינים כי הפחתת המשקל הגיעה משימוש נרחב יותר בחומרים קלים – מעבר למתלים שהוזכרו יש גם גג עשוי מסיבי פחמן (וגם חיבורים שונים במתלים העשויים מחומר דומה); חלקים שונים במרכב עשויים הן מאלומיניום והן ממגנזיום; גלגל התנופה קל יותר; גל ההינע קל ב-40% ועוד. עבור ההארד-קוריסטים שבינכם, מוצעים גם בלמים קראמיים כאופציה – מעבר לכך שהם קלים ב-17 ק"ג (!) ביחס למערכת הבלמים הסטנדרטית, מדובר גם על בלמים קדמיים בקוטר גדול יותר – 402 מ"מ במקום 390 מ"מ (מאחור, מדובר על 360 מ"מ בשני המקרים).
באירופה יחל שיווקה של גרסה הקצה של מרצדס AMG GT בנובמבר הקרוב. מכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי ניתן יהיה להזמין את ה-GT R גם בישראל, בהזמנה מיוחדת. המחיר הרשמי עדיין לא פורסם (גם בחו"ל), אבל ההערכות מדברות על מחיר גבוה בכ-30% ביחס ל-GT S - דבר שייתרגם בישראל לתג-מחיר של כ-2 מיליון שקל.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות