קאדילק ישראל עולה כיתה, ועם ה-CT6 החדשה יוצאת להתמודד מול הגרסאות הבכירות של מכוניות הסאלון הגרמניות ומול גרסאות הבסיס של מכוניות הפאר שלהם. מכונית הדגל של קאדילק, שנחשפה לפני שנתיים בתערוכת ניו-יורק והושקה לפני כשנה בארה"ב, יוצאת לדרך המקומית עם מנוע ה-V6 אשר פגשנו כבר ב-XT5. בגרסה זו הוא מייצר 335 כ"ס ו-39.5 קג"מ (ב-5300 סל"ד. גבוה) וגם כאן הוא יודע לנתק שני צילינדרים בזמן שיוט לטובת חסכון בדלק. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים ולהנעה כפולה.
למכונית הגדולה בסיס גלגלים של 311 ס"מ, אורכה 518 ס"מ (נתונים שנמצאים בין הגרסה הארוכה לקצרה של המרצדס S קלאס) ורוחבה 188 ס"מ. למרות זאת, ובזכות שימוש נרחב באלומיניום במרכב, היא קלה יחסית, עם נתון של 1797 ק"ג – בערך באמצע בין מכוניות סאלון למכוניות פאר.
החלה מכירת קאדילק CT6
צילום: מנהל

אבזור שופע
המכונית תגיע רק ברמת אבזור אחת – לקשרי – שכיאה לקאדילק עשירה למדי. יש תאורת לד, חישוקי "19 (245/45), גג זכוכית פאנורמי מפוצל, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, מפתח חכם, תפעול חשמלי (עם זיכרונות) ואוורור למושבים, מראה שמקרינה את מה שרואה המצלמה האחורית, וילון אחורי עם תפעול חשמלי, מערך מולטימדיה בעל צג מגע גדול יחסית ("10.2) וממשק קאר פליי ואנדרואיד אוטו, רמקולים של בוז ועוד. צג "8 נוסף, עם תצוגה משתנה, מותקן במרכז לוח המחוונים, ולרכב גם טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות וחניה אוטומטית. גם מבחינת בטיחות האבזור עשיר והוא יכלול בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב (כולל תיקון) ותנועה צולבת מאחור, ניטור שטחים מתים ושמונה כריות אוויר. הנפקדת היחידה היא בקרת שיוט אדפטיבית.
כאמור, בראיית קאדילק ה-CT6 אמורה להיכנס לרווח בין מכוניות הסאלון של יצרני היוקרה הגרמניים (סדרה 5, A6 ו-E) לבין הגרסאות הפחות יקרות לספינות הדגל הגרמניות (7 ו-S). לדעתם הרווח גדול מספיק ונטול מתחרים חזקים כך שניתן יהיה למכור כמה עשרות יחידות בשנה.
החלה מכירת קאדילק CT6
צילום: מנהל
המחיר של ה-CT6, 550,000 שקלים, דומה מאוד למחיר מכוניות הסאלון הבכירות של ב.מ.וו ומרצדס (ב.מ.וו 540, למשל, עולה 545,000 שקלים) ונמוך משמעותית משל מכוניות הפאר (מרצדס S קלאס בסיסית עולה 340,000 שקלים יותר), והם מקווים שהקהל יראה ב-CT6 מכונית שהיא כמעט פאר, במחיר של מכונית סאלון. כדאי לציין שמבחינת מחירים, עבור קאדילק ישראל, מדובר בקפיצה גדולה לעומת הקיים.
בהמשך הדרך ישקלו בקאדילק ישראל לצרף למבחר ה-CT6 את הגרסה ההיברידית הנטענת אשר הוצגה לאחרונה, כמו גם גרסאות חזקות יותר למכונית. ב-UMI, היבואן, נצלו את השקת מכונית הדגל גם להכרזה על חטיבת יוקרה חדשה שתרכז את פעילות פרארי-מזראטי וקאדילק.

החלה מכירת קאדילק CT6
צילום: מנהל