טויוטה מספקת הצצה ראשונה לעיצוב האוריס החדשה, המשפחתית הקומפקטית שנולדה בשנת 2006 כמחליפה לקורולה ראנקס (Runx). ובניגוד לשמועות שנפוצו בחודשים האחרונים, לפיהן טויוטה תחזור לשם קורולה, היפנים מאשרים רשמית כי הדגם החדש יישא אף הוא את השם אוריס.

הדור השלישי של הקומפקטית צפוי להציע עיצוב "דינמי" יותר, כך טויוטה, שמסתפקת בינתיים בתמונת צד חשוכה של הדגם החדש. ממנו אפשר ללמוד רק כי הקווים הישרים שמאפיינים את האוריס דור שני הוחלפו, לפחות בחלקם, בקווי מרכב עגלגלים וכי קו המותניים העולה כלפי מעלה מעניק רושם מודרני ואכן, דינמי יותר.

חידוש בדור החדש יהיה במבחר המנועים, שם טויוטה תציע לראשונה שתי גרסאות כלאיים. לצד דגם ה-1.8 ליטר המוכר - הפעם כפי הנראה עם 122 כ"ס כמו בפריוס החדשה - טויוטה תציע מערכת כלאיים חדשה לחלוטין המבוססת על מנוע 2.0 ליטר. זו, לטענת היצרנית, יודעת גם לעשות שימוש טוב יותר באנרגיה החשמלית השמורה במצברי הרכב בזמן האצה. גם מנוע ה-2.0 ליטר החדש פותח מתוך מחשבה על חסכון בדלק, ולצורך כך מציג יעילות אנרגטית מרשימה של 41%.

טויוטה אוריס חדשה תוצג בתערוכת ז'נבה
טויוטה אוריס הנוכחית

טויוטה תציג גם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה, שמוסיפה גלגלי שיניים לטובת האצה זריזה יותר ביציאה המקום. ביצרנית מסבירים כי המערכת המשודרגת מאפשרת התקנת רצועה קטנה יותר, וכי היא מצמצמת את "אפקט הגומייה" - התחושה בתחילת נסיעה האופיינית למכוניות עם תיבה רציפה, מצב בו רעש המנוע ולעיתים הרעידות לא עומדים ביחס ישיר לביצועים המתקבלים.

טויוטה אוריס חדשה תוצג בתערוכת ז'נבה
טויוטה אוריס הנוכחית

פרטים נוספים לגבי טויוטה אוריס החדשה צפויים בחודש הבא בתערוכת ז'נבה (18-8 במרץ). מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק המכונית בישראל יחל במהלך 2019. בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות יוצעו ומה יהיה מחירן. האוריס היוצאת משווקת בגרסת בנזין וכלאיים, ובמחיר של החל מ-130 אלף שקל.