טויוטה חשפה גרסת אב-טיפוס של מכונית כלאיים חדשנית, אותה ניתן לתדלק באתנול המופק מקני סוכר. המכונית נחשפה בכנס שנערך בסאו פאולו, ברזיל, בנוכחות נציגי ממשל, אוניברסיטאות ולובי יצרני הסוכר UNICA.

דלק ממקורות מתחדשים, המכונה גם "דלק גמיש" (Flexible-Fuel), נפוץ מאוד בגרסאות שונות בברזיל. בהן תמהיל המכונה אתנול E85, או למעשה תערובת של 85% אתנול המופק ממקורות מתחדשים דוגמת קני סוכר או תירס, ו-15% בנזין המופק ממאובנים (נפט).

אב הטיפוס מבוסס על טויוטה פריוס החדשה, שכבר משווקת בברזיל (וישראל) בגרסת כלאיים שגרתית - שילוב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. בדגם שנחשף כעת, ניתן לתדלק את המנוע באתנול ביחס משתנה, עד אפילו ל-100% אתנול. פירוש הדבר כי המכונית תומכת בטכנולוגיה המייתרת את הצורך בקידוח נפט.

טויוטה חשפה פריוס מתודלקת בסוכר
פריוס מתודלקת אתנול

טויוטה לא נוקבת בתאריך לתחילת ייצור המכונית, אך הגדרתה כאב-טיפוס רומזת שזה עשוי לקרות בקרוב, אם חשיפתה תעורר את העניין הציבורי לו טויוטה מקווה. מלבד האפשרות לתדלוק בדלק ממקור מתחדש, הפריוס FFV (קיצור של רכב דלק גמיש) פועלת כמו מכונית כלאיים רגילה - היא אוגרת אנרגיית בלימה ואנרגיה שיוצר מנוע הבעירה הפנימית במצברים, ומשתמשת בה להפעלת מנוע חשמלי המסוגל להניע את הגלגלים גם לבדו לטווח קצר.

48706טויוטה פריוס 2016
פריוס רגילה

טויוטה פריוס FFV היא חלק מתוכנית רחבת היקף של טויוטה לצמצום פליטת גזי חממה מסוג פחמן דו-חמצני (CO2). ביצרנית הבטיחו כי יורידו את פליטת ה-CO2 ב-90% עד לשנת 2050, בהשוואה לרמת הפליטה שנרשמה בשנת 2010. בין האמצעים לכך, נכלל גם יעד מכירות של 5.5 מיליון חשמליות מסוגים שונים (מצברים, תא-דלק וכדומה) מדי שנה משנת 2030.