פולקסווגן חשפה את הטוארג החדש בסין, שוק הרכב הגדול בעולם והחשוב ביותר עבורה. זהו דור חדש לרכב שמהווה את פסגת היצע הדגמים של המותג (בכלל ומבין רכבי הפנאי).

פולקסווגן טוארג חדש - בישראל עוד השנה


פולקסווגן טוארג החדש מציע עיצוב מוחצן יותר, עם סבכה קדמית ענקית מעוטרת בכרום וחלק אחורי שרירי עם בתי גלגלים בולטים. הוא ארוך מבעבר בשמונה ס"מ (488), רחב בארבעה (198) וגבוה בארבעה (172). בסיס הגלגלים התכווץ בס"מ ל-289. הטוארג מציע חמישה מושבים ותא מטען גדול משמעותית מבעבר - 810 ליטר לעומת 697.

למרות צמיחה בממדים, הטוארג החדש קל מקודמו ביותר מ-100 ק"ג, תודות לשימוש נרחב באלומיניום. פולקסווגן גם מבטיחה כושר תמרון עדיף תודות להיגוי אחורי אקטיבי. זה מסובב את הגלגלים נגד כיוון הקדמיים במהירויות נמוכות, לטובת רדיוס סיבוב קטן יותר. במהירויות גבוהות הגלגלים האחוריים מסתובבים עם כיוון הקדמיים ובכך משפרים את היציבות.

פולקסווגן טוארג חדש - בישראל עוד השנה


הטוארג החדש מציע גם מתלים מתכווננים - כולל מצב כביש, מצב העמסה (המרכב יורד בארבעה ס"מ) ושני מצבי שטח - המרכב מורם ב-2.5 או שבעה ס"מ לנסיעת שטח מאומצת.

עוד נמסר כי הטוארג החדש יציע שלושה מנועי דיזל ושתי גרסאות בנזין. באירופה הדגש יהיה על יחידות 3.0 ליטר טורבו-דיזל (V6) עם 231 או 286 כ"ס (262 בדגם המשווק בישראל כיום). בנוסף יוצע מנוע דיזל בנפח 4.0 ליטר (V8) עם 421 כ"ס, מנוע 3.0 ליטר בנזין (V6) עם 340 כ"ס וגרסת כלאיים נטענת משקע עם 367 כ"ס. זו האחרונה מיועדת תחילה לסין, אך סיכוי טוב לראותה גם באירופה.

פולקסווגן טוארג חדש - בישראל עוד השנה


העידן הדיגיטלי
הדור השלישי של הדגם, שיצא לדרך לראשונה בתערוכת פאריז בשנת 2002, מציע תא נוסעים מודרני עם תצוגה דיגיטלית מלאה. במקום לוח מחוונים מותקן מסך "12 עם תצוגה ניתנת להתאמה בהתאם להעדפות הנהג, ובנוסף לו מסך מולטימדיה ענקי בגודל "15.

פולקסווגן מרכזת את השליטה במרבית מערכות הרכב במערך המידע, כלומר הנהג יבצע פעולות שונות דוגמת התאמת מאפייני הרכב, הפעלת ניווט ושמע דרך המסך הגדול.

פולקסווגן טוארג חדש - בישראל עוד השנה


אבזור הבטיחות והמותרות יהיה עשיר בהרבה מבדור הקודם. לדוגמה עד מהירות של 60 קמ"ש, הטוארג יוכל להאיץ, לבלום ולשמור על מרכז הנתיב בלי סיוע נהג אנושי - מצב המיועד בעיקר לנסיעה בפקקים בדרך בינעירונית. כן יוצעו מערכת למניעת התנגשות ברכב חוצה (מגיע מימין או משמאל בצומת), לצד מערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות כיום.

אירוע ההשקה המלא:


פולקסווגן טוארג החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון הרביעי של 2018, כך נמסר ל"אוטו" מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג. בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות יוצעו אצלנו ומה יהיה מחירן. כיום הטוארג מוצע בגרסה אחת (3.0 ליטר דיזל) ובמחיר התחלתי של 446 אלף שקל.