קיה החלה בניסוי ציבורי באב-טיפוס של ספורטאז' חדש, כך עולה מתמונות שפורסמו באתר "אוטוויק" ההולנדי. קיה ספורטאז', שהיה אשתקד רכב הפנאי הנמכר ביותר בישראל (מקום שני אחרי יונדאי טוסון השנה), משווק כבר קרוב לשלוש שנים - מאז הוצג באוגוסט 2015.

אז מתיחת הפנים בדרך, ועשויה להיחשף כבר בחודשים הקרובים - אולי אף בתערוכת פאריז שתיערך השנה ב-14-4 באוקטובר. מתמונות הריגול עולה כי הספורטאז' יזכה לשינויי עיצוב קלים, בהם יחידות תאורה חדשות עם מבנה "קוביות הקרח" - כך קיה מכנה את נורות הלד המלבניות.

יש גם סבכה קדמית חדשה, יחידות תאורה מעודכנות מאחור וצפו גם לגווני מרכב ועיצובי חישוקים חדשים. סביר כי קיה תנצל את ההזדמנות לשדרוג גם בתחום מערכות הבטיחות והנוחות, אך אין מידע מאושר לגבי זאת.

קיה ספורטאז' מחודש: החלה עונת השמועות
קיה ספורטאז'. מתיחת הפנים בדרך?


ב"אוטוויק", שלרוב מהווים מקור אמין, מעריכים גם כי קיה עשויה להפסיק את ייצור מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי, שהפך את הספורטאז' ללהיט המכירות הגדול של השנים האחרונות. במקומו, להערכתם, תוצע יחידת ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין החדשה של יונדאי i30.

מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר בתגובה לפניית אוטו כי אינם מכירים תוכנית שכזו להחלפת מנוע ה-1.6. ביבואנית הוסיפו כי בכל מקרה, שינוי לספורטאז' בישראל לא צפוי במהלך 2018.