בתחילת השבוע שעבר ביקרו בישראל בכירים מחברת מיצובישי מוטורס היפנית וקיימו מפגש מצומצם עם התקשורת המקומית. ביקור זה הוא חלק מסבב מפגשים שעורכים אותם בכירים בארבעת השווקים המובילים של מיצובישי באירופה, והשוק בישראל נכלל במסגרת שתי הגדרות אלה.
 
מטרת המפגשים האלה היא להציג בפני התקשורת את היכולות של היצרן ולהראות את נקודות החיבור שלהן עם התמחותו בעבר ותכניותיו לעתיד. המפגשים ומה שנאמר בהם נעשים מתוך התייחסות למצבה החדש של מיצובישי, שהייתה לחלק מקונצרן רנו-ניסאן באוקטובר 2016.   
 
דוברים ודברים
במפגש דיברו דניאל נקש, האחראי על יחסי הציבור של מיצובישי אירופה, וטקאשי הירומאטסו, מהאחראים בחברה על פיתוח תחום הרכב ההיברידי והחשמלי.

ראיון עם בכירים מחברת מיצובישי מוטורס

 
"כולם מדברים על חשמל אבל אנחנו התחלנו לעסוק בזה ב-1966 ולא הפסקנו מאז" מכריז  נקש. "המילה החשובה כאן היא 'אותנטיות'" הוא טוען, ומציין כי "פנאי, חשמל והנעה כפולה הם דברים שעסקנו בהם שנים רבות ולא רק בשלוש האחרונות". נקש מתייחס גם ל-PX33, מכונית נוסעים כפולת-הנעה שחמישה אבות טיפוס שלה נבנו עוד ב-1936.
 
"מיצובישי אאוטלנדר PHEV" אומר נקש, "הוא הרכב ההיברידי/נטען הנמכר באירופה, עם 100,000 יחידות בשנה שעברה, והוא גם רכב הפנאי ההיברידי/הנטען הנמכר בעולם".

ראיון עם בכירים מחברת מיצובישי מוטורס
מיצובישי PX33. כבר אז היה חשמל, בערך

 
SUV+EV
"בתערוכת טוקיו 2017 הודענו שעיקר הדגש במבחר הדגמים שלנו יהיה בפנאי ובחשמל, ובאירופה זה כבר קורה. 77% מהמכירות שלנו שם הן של רכבי פנאי, ו-14% מהן של דגמים היברידיים/נטענים או כל-חשמליים". במיצובישי רואים בחטיבות כוח אלה מרכיב מרכזי בהיצע, וכל הדגמים החשובים שלהם יוצעו בעתיד עם הנעה חשמלית מלאה או היברידית/נטענת או גם וגם.
 
לפי מיצובישי, חשמל מלא מתאים למכוניות קטנות או קומפקטיות, כמו מיצובישי ASX הבא, ואלה יתבססו על הרצפה של רנו-ניסאן, ואילו מערכת היברידית/נטענת תהיה בכלים גדולים יותר כמו מיצובישי אקליפס ואאוטלנדר. הירומאטסו מציין כי הכלים הכל-חשמליים ישלבו טכנולוגיות של ניסאן שהינה מובילה בתחום, ואילו בתחום ההיברידי-נטען יעשו רנו וניסאן שימוש בטכנולוגיות של מיצובישי.

ראיון עם בכירים מחברת מיצובישי מוטורס
הקונספט לפאג'רו הבא כבר הוצג, ונזנח. יחזור עכשיו עם הגיבוי הכלכלי של רנו-ניסאן?


"בעבר ויתרנו על דגמים בגלל תקציבי פיתוח, אבל עכשיו, עם הגב של רנו-ניסאן, ניתן יהיה להחזירם". השניים מדברים בעיקר על מכוניות נוסעים כמו לאנסר וכמובן על פאג'רו, ששיווקו באירופה הופסק. כדאי לציין שפאג'רו יגיע לישראל ויימכר בה עד סוף הרבעון הראשון של 2019.
 
V2X
הירומאטסו מציין שהטכנולוגיה באאוטלנדר PHEV מתאימה כבר כעת ל-V2X (ר"ת Vehicle-to-everything), לצורכי תקשורת, ובהמשך כ-V2G (ר"ת Vehicle-to-grid) – המאפשרת באמצעות מטען דו-כיווני, אותו מיצובישי כבר מייצרת, לאגור חשמל מהרשת ולספק אותו חזרה, לפי הזמן והעומס. יכולת כזאת תעניק לרוכשים גם הטבות כספיות.

ראיון עם בכירים מחברת מיצובישי מוטורס
הכיוון: תמהיל של רכבי פנאי היברידים וחשמליים

 
כבר כיום, מוסיף הירומאטסו, יכול האאוטלנדר לספק חשמל למכשירים חיצוניים, ובבדיקות שנערכו ביפן נמצא שהרכב יכול לספק צריכה ביתית לעשרה ימים. ביפן פועלות סוכנויות מיצובישי שמכונות "דנדו-דרייב", הנעזרות במשטחים סולאריים כדי לטעון את המכוניות, מדגימות את אפשרויות השימוש ומוכרות את הרכב עם מכלול שלם לאספקת חשמל לבית. ביפן יש לכך חשיבות רבה, מכיוון שמזג האוויר ואסונות טבע גורמים במקרים רבים לניתוק ממושך של הבתים מרשת החשמל.