היו ימים בהם תיבת ההילוכים האוטומטית, הייתה נקודת תורפה בולטת של מכוניות פיג'ו בשוק הישראלי, זאת בשל תיבות מיושנות ובעייתיות. אבל אחרי שבשנים האחרונות המותג הדביק את הפער עם תיבת שישה הילוכים מתוצרת אייסין היפנית, הוא עומד לבצע צעד מעניין קדימה.

במהלך שנה הבאה מבחר מכוניות הנוסעים של פיג'ו יעבור לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה, אף היא מבית אייסין. זו תשודך למנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 ו-1.6 ליטר, וצפויה גם עם מנוע הטורבו-דיזל החדש (1.5 ליטר).

דגמי פיג'ו יקבלו בקרוב תיבת שמונה הילוכים


פיג'ו 308 המחודשת, שהגעתה ארצה מתעכבת בין היתר בשל המתנה לתיבה החדשה, תפתח כנראה את המסע הזה בתחילת 2019. בהמשך צפויה פיג'ו 508 החדשה עם אותה תיבה, ובאמצע השנה יגיעו שמונה הילוכים גם לפיג'ו 208 החדשה - שתיחשף כנראה בתערוכת פאריז באוקטובר השנה.

במקביל, במהלך 2019 צפוי באופן טבעי גם מעבר של פיג'ו 3008 וה-5008 לתיבות כאלה. פיג'ו 2008 לעומתם יזכה לתיבה כזו בדור הבא, שגם הוא צפוי להיחשף ב-2019, אך לא ברור אם יצליח להגיע לכאן באותה שנה או ב-2020.

דגמי פיג'ו יקבלו בקרוב תיבת שמונה הילוכים


באופן טבעי, גם בסיטרואן נראה שילוב הדרגתי של התיבה הזו, וכך גם באופל. לפני מספר שבועות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית הושקה באופל גרנדלנד X דיזל, שצפוי אף הוא להגיע לישראל.