פיג'ו 208 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
זהו הדור השני של פיג'ו 208, מכונית הסופרמיני של היצרנית. 208 החדשה נחשפה לראשונה בפברואר 2019. פיג'ו 208 זכתה בתואר מכונית השנה באירופה 2020 בפער גדול מהמתחרות.
פיג'ו 208 החדשה יושבת על פלטפורמה חדשה לגמרי (EMP1) שתוכננה מראש כך שתתאים הן ליחידות הנעה מסורתיות (בנזין, דיזל) והן ליחידת הנעה חשמלית מלאה.
הדור החדש ארוך מקודמו ב-7 ס"מ (405.5 ס"מ) ונמוך ממנו ב-4 ס"מ (143 ס"מ) כאשר הרוחב דומה (174.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים זהה (254 ס"מ) לדור היוצא.
היצע המנועים רחב למדי. לצד מנוע דיזל שלא יגיע לישראל (1.5 ל', 100 כ"ס) ישנו מנוע הבנזין המוכר בנפח 1.2 ל' (3 ציל') המוצע בשלוש רמות הספק. גרסה אטמוספרית אחת (75 כ"ס) לצד שתי גרסאות מוגדשות - 100 או 130 כ"ס. האחרונות מוצעות גם עם תיבה אוטומטית (8 היל') והן אלה הרלוונטיות לשוק המקומי.
זהו הדור הראשון של פיג'ו 208 שמוצע בגרסה כל חשמלית. זו מציעה 136 כ"ס וטווח הנסיעה המירבי עומד על 340 ק"מ בזכות סוללה בנפח 50 קילוואט-שעה. ישנה אפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 100 קילוואט.
היצע מערכות הבטיחות רחב וכולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. לראשונה בדגם ישנו לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה תלת-מימדית.
פיג'ו 208 החדשה הגיעה לישראל באוקטובר 2020 בגרסת הבנזין החזקה (130 כ"ס, שתי רמות גימור) לצד הגרסה החשמלית.
-
עיצוב ונוכחות
ל-208 החדשה עיצוב נועז, בולט ואפילו מרגש. יחידות התאורה מאחור מרשימות, מלפנים בולטים ה"ניבים" והפרופורציות מצוינות. באחד מצבעי המרכב הבולטים (צהוב, למשל) היא ממש מסובבת ראשים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה את הפרשנות העדכנית לפילוספיית ה-"i-קוקפיט" של היצרנית. היא מחולקת למספר מפלסים, וגם כאן גלגל ההגה ממוקם נמוך, כאשר המחוונים מעליו.
לוח המחוונים הדיגיטלי נאה, מסך המולטימדיה בראש הקונסולה (לא מספיק איכותי ומעט איטי) ו"פסנתר" המתגים נמצא מתחתיו. איכות החומרים טובה מאוד ביחס למקובל בקטגוריה.
תנוחת הנהיגה טובה והמושבים מוצלחים. הראות לחוץ אינה מושלמת. המרחב מלפנים מספק, אבל התחושה צפופה לעיתים.
הכניסה והיציאה לספסל האחורי אינה נוחה במיוחד. גם המרחב שם לא מבריק.
תא המטען מציע נפח סביר לקטגוריה (311 ל').
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' (130 כ"ס) מציע ביצועים טובים מאוד. התאוצות מרשימות והוא דוחף בנחישות גם בעקיפות מהירות. תיבת ההילוכים פועלת לרוב בצורה חלקה ונעימה.
צריכת הדלק במהלך מבחן הדרכים עמדה על 13.5 ק"מ לליטר. נתון טוב מאוד.
לגרסה החשמלית (136 כ"ס) ביצועים נאים מאוד, זה מרשים במיוחד בהאצות הביניים המיידיות. מצב ה'ספורט' מביא לתגובות מהירות ומרשימות עוד יותר.
במבחן הדרכים המאומץ נרשם טווח נסיעה של כ-260 ק"מ, נהיגה שגרתית יותר מביאה לטווח ריאלי שנע סביב 300 ק"מ.
-
נוחות והתנהגות
המתלים ברמת הגימור GT-ליין מכוילים על הצד הנוקשה, ולמרות זאת ה-208 מפתיעה עם נוחות נסיעה טובה, בזכות ריסון טוב ועבודת בולמים איכותית.
בידוד רעשי הרוח טוב, אך ישנם לא מעט רעשי דרך.
היכולת הדינאמית טובה מאוד. 208 נכנסת לפניות בנחישות ובצורה מדויקת, להגה משקל נכון במצב ספורט ויכולת הבלימה טובה.
-
תמורה למחיר
מחירה של פיג'ו 208 מציב אותה בחלק היקר של הסגמנט, אך מדובר במכונית איכותית, מאובזרת ועשויה היטב.
-
מה חדש בפיג'ו 208 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024
-
סיכום
מרשימה ומעוצבת.