רכב הפנאי הקומפקטי אופל גרנדלנד X, שהושק לאחרונה בישראל, זוכה למנוע טורבו-דיזל חדש. מדובר ביחידת כוח בנפח 1.5 ליטר עם 130 כ"ס, שמחליפה את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו-דיזל 120 כ"ס בקונצרן PSA.

אופל גרנדלנד X מקבל מנוע חדש - בדרך לפיג'ו 3008
אופל גרנדלנד X. מוצע בישראל בינתיים רק בגרסת בנזין


בעוד הגרנדלנד X לא מוצע בישראל בגרסת דיזל, אחיו לפלטפורמה פיג'ו 3008 דווקא כן - ובהצלחה נאה: ב-2018 זהו רכב הפנאי חמישה מושבים הנמכר ביותר בישראל עם מנוע דיזל, והשני בכלל (אחרי גרסת השבעה מושבים של ניסאן X-טרייל, שלא מוצעת עם מנוע בנזין כלל).

לכן שאלנו את חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, לגבי המנוע החדש - אך משם נמסר כי לפי שעה מועד שיווק שלו ב-3008 אינו ידוע. להערכתנו המנוע החדש יושק באירופה בדגם זה לקראת סוף השנה או בתחילת שנה הבאה, אולי יחד עם מתיחת פנים קלה. מחברת שלמה, יבואנית אופל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי יש כוונה להציע את המנוע החדש בגרנלנד X בישראל. תאריך לתחילת שיווק - עדיין אין.

אופל גרנדלנד X מקבל מנוע חדש - בדרך לפיג'ו 3008


המנוע החדש הושק תחילה בפיג'ו 308 המחודשת, שכבר משווקת בישראל (בלעדיו). הוא מפיק 130 כ"ס ויאפשר תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של עד 24.4 ק"מ לליטר, כך אופל. המנוע החדש גם מביא איתו תיבה אוטומטית חדשה - שמונה הילוכים במקום שישה ועדיין מתוצרת איסין היפנית.

אופל גרנדלנד X מקבל מנוע חדש - בדרך לפיג'ו 3008
פיג'ו 3008. המנוע החדש בדרך גם אליו

מלבד זאת, הוא מצויד בגאומטריית גדישה משתנה עם לחץ הזרקה של עד 2,000 באר. בהתאם לתקנות הזיהום המחמירות שנכנסו לתוקף לאחרונה באירופה, הוא מצויד בשני מסנני חנקן חד-חמצני (NOx), החומר הרעיל שנפלט ממנועי דיזל והיה במרכז פרשת זיוף נתוני הזיהום של פולקסווגן.