פיג'ו, סיטרואן ואופל חשפו במקביל גרסאות חדשות של המסחריות הקומפקטיות, שיצאו לדרך בתערוכת ז'נבה השנה. אז אחרי הדגמים המהודרים לנוסעים - שיתחרו גם ברכב פנאי ומיניוואנים - הגיע הזמן לגרסאות שיעבדו קשה: הוואנים.

כמו בדגמי הנוסעים, גם כאן ההבדלים בין שלוש המסחריות קוסמטיים בעיקר. שלושתן יוצעו בשני אורכים - 440 ס"מ ו-180 ס"מ גובה או 475 אורך ו-185 גובה. לגרסה הארוכה עד 4.4 מטר מעוקב של שטח אחסנה, כושר ההעמסה עומד על עד טון (950 ק"ג בגרסה הארוכה) וכושר הגרירה על עד טון וחצי.

זמן להוביל: סיטרואן ברלינגו ואחיותיה בגרסאות ואן


פיג'ו פרטנר (ריפטר בדגם הנוסעים), סיטרואן ברלינגו ואופל קומבו יוצעו עם מנועי בנזין או דיזל. לוגמי הסולר שחשובים יותר לשוק הישראלי, כוללים גרסת 1.5 ליטר עם 130 כ"ס (מנוע שיוצע בקרוב גם בפיג'ו 3008) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית או שישה ידנית. דגמי בסיס יציעו את מנוע ה-1.6 ליטר הוותיק עם 75 או 100 כ"ס, בשני המקרים בשידוך לתיבת חמישה הילוכים ידנית.

זמן להוביל: סיטרואן ברלינגו ואחיותיה בגרסאות ואן


מנועי הבנזין כוללים שתי גרסאות של יחידת ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים של קבוצת PSA. בסיוע טורבו, מנוע זה מפיק 110 כ"ס בגרסת הבסיס וישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית. גרסה חזקה יותר, עם 130 כ"ס, תוצע רק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

זמן להוביל: סיטרואן ברלינגו ואחיותיה בגרסאות ואן


בדומה לדגמי הנוסעים, גם הוואנים יציעו עושר גדול יחסית של אבזור - חלקו בתשלום. בין היתר תמצאו כאן מסך עליון המקרין את הנעשה מאחור ממצלמה (כדי לכפר על הדלתות האטומות), מערכות בטיחות מתקדמות דוגמת בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי.



כן יוצעו תצוגת מידע עילית לנהג, התרעת הירדמות, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, מערכת חנייה אוטונומית-חלקית וכניסה והנעה ללא מפתח. פרטים לגבי המפרט שמיועד לישראל אינם ידועים. פיג'ו פרטנר וסיטרואן צפויות להגיע אלינו במחצית השנייה של 2019. בשלב זה לא ידוע על תוכניות לשיווק אופל קומבו בישראל.