תערוכת פריז הייתה אחת התצוגות הגדולות בתולדות טויוטה אירופה. מרכז הבמה הוקדש לטויוטה קורולה החדשה בגרסאות חמש דלתות וסטיישן (שמאז הוצגה גם בגרסת סדאן), עם בסיס גלגלים מוארך (270 ס"מ לעומת 264 ס"מ), ואליהן הצטרפו ראב4 חדש בבכורה אירופאית, קאמרי שחוזרת לאירופה אחרי היעדרות רבת שנים ויאריס ברמת גימור ספורטיבית.
 
אוונסיס? אוריס? הן לא איתנו יותר. קאמרי, שתגיע לאירופה מיפן, מדיחה את אוונסיס, וקורולה את אוריס אחרי שני דורות. נראה כמו התנהלות לא-עקבית מיצרן שעקביות היא סימן ההיכר שלו, אבל המסר הוא שטויוטה חוזרת להתמקד בדגמי הליבה.
 
"הרצון שלנו כעת הוא ליצור הרמוניה במבחר עם לא יותר מדי דגמים ושמות" מצהיר מאט האריסון, סגן נשיא טויוטה אירופה לשיווק, "לקורולה תמיד היה שם של דגם אמין, אבל היא חסרה את הסקס אפיל ונתפסה כמתאימה לנהגים מבוגרים. אבל מבחינה גלובלית, אם אנחנו רוצים בשם אחד לכלים בקטגוריות הקטנות, אז הגיוני לבחור בה, כי מכרנו מיליוני מכוניות כאלה.

בכירים בטויוטה:
מאט האריסון, סגן נשיא טויוטה אירופה לשיווק


"ברגע שהחלטנו לחזור לשם הזה, היינו צריכים רק להחליט מתי יהיה נכון לעשות זאת. המעבר לפלטפורמת TNGA החדשה נראה כזמן נכון, בייחוד כאשר מהלך זה כולל מערך היברידי חדש ויכולת דינמית משופרת. נכון, בז'נבה הראינו 'טיזר' לדגם החדש תחת השם אוריס, פשוט כי באותו זמן ההחלטה לא הייתה סופית, והמשכנו במה שאנחנו והשוק מכירים".
 
ואנחנו חשבנו שבטויוטה כל דבר מוחלט זמן רב מראש...
"בעיצוב ובטכנולוגיה זה נכון, אבל כאשר מדובר בשמות, בייחוד כאשר זה שם לא חדש, אז לא צריך הרבה זמן כדי לשנות. מה שמפתיע אותנו אלו התגובות החיוביות; אנשים מאוד אוהבים נוסטלגיה, יש להם סנטימנטים לשם שנעלם מרוב השווקים במערב אירופה, וה-DNA ושמירת הערך של הקורולה יוסיפו לכך. ברור שמהלך זה יוסיף יעילות לאסטרטגיה שלנו עם שם אחד במקום שניים".
 
האם חידוש השם פותח דלת לחזרתה של הסדאן לאירופה? 
"בגלל שקורולה סדאן תהיה היברידית ובגלל שייצור אוונסיס מופסק, אז הרבה סוכנים באירופה רוצים אותה, כך שנמכור יותר סדאן כתוצאה מכך".
 
בכירים בטויוטה:


וישנה גם קאמרי...
"קאמרי תגיע לאירופה מיפן, אחרי שהפסקנו את שיווקה כאן ב-2003, ותצויד בחטיבת כוח היברידית. הציפיות שלנו קטנות, מכירת 10,000-12,000 כלי רכב בשנה. מכרנו 18,000 יחידות של אוונסיס, כאשר 70% מהן סדאן. הרבה יצרנים עזבו את תחום 'קטגוריה D סדאן', ולא ברור אפילו אם פורד תמשיך בו, כך שנוצר מקום גדול יותר לפעול בו. עם זאת, כדאי לשים לב שסקודה עושה כאן עסקים טובים".
 
הייתם חלוצים בתחום רכבי הפנאי, אבל אתם לא ממהרים להציג דגם קטן. למה?
"יש יותר ויותר קרוסאוברים, לשם השוק גדל, ורכב פנאי קטן בהחלט נמצא ברשימה שלנו.  אנחנו רואים את השוק, את הכיוון ונגיע לשם..."

בכירים בטויוטה:

 
אתם מציגים יאריס GR ספורט, לאן יתפתח הצד הזה בטויוטה?
ל-GR (קיצור של GAZOO Racing) יהיו שלוש רמות, עם דגמי הילה מיוחדים, גרסאות ספורטיביות חזקות וגרסאות כמו GR ספורט. קו-GR ספורט הוא יותר רמת גימור עם הרבה קוסמטיקה אבל הביצועים רגילים. עם זאת, ניתן לשדרג אותו דינמית, עם שיפורים במתלים. הקווים האלה יעזרו לנו לחבר בין המסלול לבין אולם התצוגה". 

בכירים בטויוטה: