איך אתה מסכם את 2018 בשוק הרכב ומבחינתכם?
"נראה ששוק הרכב רושם השנה ירידה של 7-8%. לנו השנה הזו הייתה טובה מאוד והצלחנו לצמוח בהשוואה ל־2017. רשמנו עלייה של כ־5% ואנחנו מצפים להמשיך לצמוח גם ב־2019. בנוסף, שלושה דגמי יונדאי נמצאים בין חמשת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל: יונדאי טוסון, i10 ואיוניק שמתמודדת על ראשות המכירות". 
 
מה הציפיות מ־2019?
"בשבועות האחרונים הצגנו את הקו החדש עם יונדאי i20 וטוסון מחודשים וסנטה פה החדש. הציפיות הן להמשיך לגדול ותזמון הצגת החידושים בתחילת 2019 יסייע. יש יתרון בתזמון כזה, מכיוון שבשנים האחרונות המכירות ברבעון הראשון מהוות כ־40% מכלל המכירות השנתיות בשוק הרכב. לכן החשיבות שלו גבוהה יותר, וכל השקה ברבעון זה מתורגמת בצורה טובה יותר לתוצאות. אנחנו מדברים על השקה של שמונה דגמים חדשים ומחודשים בתקופה זו: i10, i20, i25, אלנטרה, טוסון, סנטה פה, וגם איוניק וקונה חשמליים. מטבע הדברים אנחנו מצפים למקסם את הפוטנציאל השיווקי הטמון במהלך ולתרגם אותו לצמיחת המותג בישראל". 
 
האם איוניק יהיה הרכב הנמכר ביותר בישראל?
"קשה לדעת אם יונדאי איוניק יסיים במקום ראשון או שני. מה שבטוח הוא שמדובר ברכב היברידי שעשה מהפיכה וכבש את לב הצרכנים. מה שיקבע אם יהיה הנמכר ביותר הוא היקף המלאי שלנו. כרגע הביקוש עולה על המלאי, ואם נוכל להשלים את הפער הוא יהיה ראשון". 

על הקו עם גילי פריאנטה / ראיון
גילי פריאנטה, מנהל חטיבת יונדאי בישראל 

 
לא הזדרזתם בהשקת הסנטה פה. למה? ועד כמה חשוב לכם רכב כה יקר?  
"סנטה פה הוא מותג בפני עצמו, כך אנו מסתכלים עליו ויש לו חשיבות גבוהה מאוד מבחינת תדמית. לאורך השנים מדובר באחד מרכבי הפנאי היוקרתיים האהובים בארץ. הסיבה למועד ההשקה היה הרצון שלא להתפשר ולהביא אותו ברמה הגבוהה ביותר שהיצרן מציע. הוא מציג את שיא התחכום הטכנולוגי, כולל מערך 'יונדאי סמארט סנס' שהיא למעשה מעטפת בטיחות מלאה לנוסעים".
 
מי המתחרה הישיר שלו? 
"כל אחד מרכבי הפנאי הגדולים המשתייכים לעולם היוקרה. גם הדור הקודם הועדף על ידי לקוחות רבים, אשר יכלו להרשות לעצמם פנאי יוקרתי אחר, אבל לא ראו סיבה לשלם הרבה יותר עבור אותו דבר. הוא גם בחירה חכמה יותר בטווח הארוך מבחינת שמירת ערך".
 
אתה אומר יוקרה, ואנחנו חושבים ג'נסיס. מה קורה שם?
"שיווק ג'נסיס לא צפוי בזמן הקרוב בעיקר בגלל תמחור גבוה של הרכבים. יחד עם זאת, הנושא תמיד נמצא על השולחן".

על הקו עם גילי פריאנטה / ראיון

 
ה־i20 עברה שינוי משמעותי. האם היא יכולה לחזור ולהוביל את התחום, או שפספסתם את המומנטום?
"i20 הובילה את שוק הסופרמיני לאורך שנים. הדגם החדש כולל חטיבת כוח יותר חזקה וחסכונית וגם מערכות בטיחות מתקדמות. אם נוסיף על כך את העובדה שהמחיר עודכן, והרכב אמין ומאוד סחיר — נקבל את כל מה שדרוש כדי להוביל את הקטגוריה. זה תחום שנחלק באופן די שווה בין ציי הרכב והקהל הפרטי. למעשה, אנחנו רואים בשנים האחרונות התעוררות בצד הפרטי, כי הכלים ששייכים לקטגוריה עברו שדרוג משמעותי. לא קל לחזור, אבל במקרה של i20 זה אפשרי, כי היא ממש תת־מותג בתוך יונדאי. זה רכב שנמצא אתנו הרבה שנים וזוכה לאהדת הקהל".
 
חיכינו להגעת איוניק חשמלית השנה. מדוע זה לא קרה?
"מאוד רצינו להשיק איוניק חשמלית ב־2018, והדבר נבצר מאתנו בשל בעיות אספקה. הנושא נפתר ונוכל לראותה בישראל כבר בסוף הרבעון הראשון של 2019".
 
אתם מתכוננים להשיק גם קונה חשמלי. איך אתם ניגשים לתחום החשמלי?
"יש התעניינות ערה מאוד באיוניק חשמלי, בעיקר מצד חברות וגופים עסקיים, והצלחת האיוניק ההיברידית תסייע. כשמדובר בקונה אני חושב שמדובר בשינוי כללי המשחק, כי יונדאי מציעה כאן לראשונה טווח של 480 ק"מ. זה אומר שניתן לנסוע לאילת ללא עצירה וזה עושה את הסיפור למעניין יותר".

על הקו עם גילי פריאנטה / ראיון

 
עד כה התחום החשמלי לא רשם הצלחה. למה שזה יקרה כעת?
"אני חושב שכשמדובר באיוניק התקופה הבשילה; הזמנו 120 כלים וכולם נמכרו. ואנחנו נראה כאן כמה מאות. אנחנו מזהים ענין לשימוש בה כרכב שיתופי בקיבוצים וגם מצד לקוחות מחברות הייטק. הצד הבעייתי הוא עדיין הקצאת כמויות מצד היצרן".
 
איך אתם נערכים לבעיות תשתית ההטענה ולחששות הלקוח?
"יש היום שפע חברות שמתקינות עמדות טעינה, ואיני רואה יתרון שכיבואן אתחיל לעשות עבודות חשמל, ולכן אנחנו בקשר איתן. מצד שני, מתחילה פריסה של עמדות בכל הארץ, וכלמוביל גם עושה מהלך עם קניונים. יש יותר נגישות לחשמל כיום, והרבה חברות היטק החליטו לבנות אצלן עמדות טעינה. המוסכים המורשים שלנו יודעים לטפל בסוללות ולהחליף אותן.
 
"אני חושב שצריך לטפל בחשש של הלקוחות מהסוללות. אנחנו נותנים אחריות לשבע שנים, ויודעים שגם אחרי כן הירידה בקיבולת אינה גדולה. היום לא צריך להחליף את כל הסוללה במקרה של תקלה אלא רק חלק ממנה. ואם תוכל להחליף 'בלוק', זה יעלה 150-200 דולרים. בכלל תחזוקה זולה היא שם המשחק כאן."

על הקו עם גילי פריאנטה / ראיון

 
אתם עומדים להשיק את i30 N. מה הציפיות שלכם בתחום שאינו מגלגל מכירות רבות?
"ביונדאי לקחו את נושא הספורט ברצינות ויצרו דגם שזכה לביקורות יוצאות מהכלל וניצח מתחרים מיתולוגיים. בארץ אנחנו מזהים התעניינות גבוהה מצד לקוחות וממועדוני נהיגה. יש כאן הצהרה של היצרן וקפיצת מדרגה גם ביכולת המנועים וגם בתחום המתלים. אנחנו לא מצפים למאות, אבל זה רכב ייחודי שבא להראות יונדאי אחרת. זו עוד קפיצת דרך למותג".
 
אתם עומדים להשיק אקסנט חדשה בתחום שנמצא בירידה. עד כמה זה חשוב לכם?
"אנחנו בין היחידים בתחום, ויש עדיין ביקוש מציי רכב לרכב כזה. אלה לא כמויות גדולות, ועדיין אנחנו לא רוצים לפספס מכירה של 2000-3000 כלים כאלה בשנה".      

על הקו עם גילי פריאנטה / ראיון