בקרוב תחרות אוטו השנה תגיע לקו הסיום ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2019'. בסדרת הכתבות נחשוף בפניכם את חמש המועמדות הסופיות בכל סגמנט. הפעם – מכוניות משפחתיות.
 
למרות העלייה בפופולריות של רכבי הפנאי (השנה הייתה זו הקטגוריה הנמכרת ביותר) סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות עדיין משחק תפקיד משמעותי בשוק המקומי; ולראייה המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנת 2018 הייתה יונדאי איוניק. הן מגיעות בתצורת האצ'בק, סטיישן ואפילו בגרסאות 3 דלתות מעוצבות אבל אין ספק שהמשפחתית הקומפקטית הכל ישראלית היא הסדאן האוטומטית שעדיין שולטת בנוף הישראלי. נו... משפחתית.

 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות


יונדאי i30
הקומפקטית של יונדאי הגיעה אלינו קצת באיחור, אבל הצליחה להפתיע אותנו. היא מציעה ביצועים טובים, התנהגות כביש ונוחות נסיעה מרשימות ומערך בטיחותי עשיר למדי. ממש בימים אלה הגיעה גם גרסת N ספורטיבית עם 275 כ"ס. יונדאי i30 עדיין תהיה בחירה סולידית וטובה, אך כבר ממש לא משעממת.
 
יתרונות: נוחות נסיעה, ביצועים, אבזור
חסרונות: צריכת דלק, בידוד רעשים
 
 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות


יונדאי איוניק
יונדאי איוניק היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנת 2018, הישג מרשים בשנים בהן רכבי הפנאי שולטים. היא גם ההיברידית הראשונה שרושמת הישג זה ואם לומר את האמת אפשר להבין מדוע. במחיר קרוב למשפחתית סטנדרטית היא מציעה יחידת הנעה ירוקה שחוסכת לא מעט שקלים בחודש מבלי לגרור וויתורים גדולים מצד הנהג ומשפחתו.
 
יתרונות: צריכת דלק, אבזור, תמורה למחיר
חסרונות: נוחות נסיעה בעיר, תא מטען
 
 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות


מאזדה 3
מאזדה 3 מציעה נוחות נסיעה, התנהגות וביצועים טובים, רשימת אבזור עשירה ועיצוב שנשאר עדכני ומעניין גם היום. ה-3 ממשיכה להישאר רלוונטית גם היום, ולראיה היא המכונית המשפחתית החמישית הנמכרת בישראל בשנת 2018; בהחלט הישג מרשים למכונית שהוצגה עוד בשנת 2013
 
יתרונות: ביצועים, נוחות נסיעה, התנהגות, תמורה
חסרונות: מרחב פנים ותא מטען, דור חדש מעבר לפינה
 
 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות


סקודה אוקטביה
אפשר לתאר את סקודה אוקטביה בתור תא מטען עם מנוע, אבל היא הרבה יותר מזה. מעבר לתא המטען המרשים בסגמנט – 568 ל', שלל פתרונות אחסון ודלת ליפטבק שמותירה פתח ענק ונוח להעמסה – היא מכונית מרווחת, נוחה למדי, איכותית ובעלת יחידות הנעה חסכוניות ומבצעות. מי שרוצה קצת יותר מהמשפחתית שלו יכול לבחור בגרסת ה-2.0 ל' (190 כ"ס) או ב-RS הספורטיבית (245 כ"ס) שתהפוך את הנסיעה השנתית לאילת לקצרה בהרבה.
 
יתרונות: מרחב לנוסעים, תא מטען, איכות, ביצועים, צריכת דלק
חסרונות: נוחות הנסיעה לא מתעלה
 
 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות


פולקסווגן גולף
האמא של הקטגוריה, אמת המידה, סמן ימני – תקראו לה איך שתרצו, אבל אף רשימה על משפחתיות קומפקטיות לא תהיה שלמה ללא פולקסווגן גולף. נכון, היא לא המכונית הכי מרגשת בסביבה, אבל היא פשוט יודעת את העבודה – איכות החומרים, נוחות הנסיעה, התנהגות, יחידות ההנעה ועוד – בכל התחומים הגולף נמנית עם הטובות שבקבוצה.
 
יתרונות:
איכות חומרים והרכב, ביצועים, צריכת דלק, התנהגות
חסרונות: קצת יקרה