בקרוב תחרות אוטו השנה תגיע לקו הסיום ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2019'. בסדרת הכתבות נחשוף בפניכם את חמש המועמדות הסופיות בכל סגמנט. הפעם – מכוניות משפחתיות גדולות.
 
המשפחתיות הגדולות היו עד לא מזמן חלומו של כל עובד בחברת הייטק, השיא של ציי הרכב בישראל אליו זוכים להגיע רק בכירים בעמדות ניהול, ולכן זכו לכינוי הישראלי "מכוניות מנהלים". אבל בשנים האחרונות מעמדן ירד, במקביל (ובגלל) לעלייתם המטאורית של רכבי הפנאי. ועדיין, מדובר בסגמנט שמציע כמה מתמודדות מוכשרות, מרווחות ואיכותיות; מי שלא נכנע לטרנד הפנאי ששוטף אותנו יוכל למצוא פה שותפה מעניינת לדרך.

 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות


אופל אינסיגניה
זהו הדור השני של אופל אינסיגניה והיא חולקת פלטפורמה עם שברולט מאליבו. האינסיגניה נראית נהדר, מציגה את ההתקדמות שביצעה אופל בשנים האחרונות (ומאז הווקטרה המשמימה) בכל הקשור לעיצוב החיצוני. היא מציעה גם יחידות הנעה מוצלחות והתנהגות כביש טובה. מספיק כדי להכניס אותה לרשימה שלנו.

יתרונות: ביצועים, התנהגות, עיצוב, אבזור
חסרונות: נוחות נסיעה, עידון

 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות

 
טויוטה קאמרי
זהו הדור השמיני של טויוטה קאמרי, ולראשונה מזה 15 שנה מדובר ברכב חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי. נכון להיום הקאמרי מגיעה אלינו אך ורק עם יחידת הנעה היברידית, בגרסה עם סוללת ניקל-מטאל פשוטות או ליתיום-יון מתקדמת יותר – בשני המקרים הביצועים טובים וצריכת הדלק נמוכה. היא גדולה, בולטת, מאוד אמריקאית באופייה, ובאופן שהפך מסורתי – מעט יקרה.
 
יתרונות: ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה
חסרונות: יקרה, בידוד רעשים, גימור בתא הנוסעים
 
 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות


מאזדה 6
מאזדה 6 היא ספינת הדגל של המותג היפני, וככזו מצביעה על הכיוון אליו יצעד בשנים הקרובות. מאזדה מצהירה שה-6 היא צעד משמעותי בדרך להפוך ליצרנית יוקרה – ומה נאמר לכם, נראה שאת הצעד הראשון מאזדה עשתה בהצלחה. ה-6 החדשה נוחה, שקטה ומעודנת בנסיעה ומציעה תא נוסעים נאה לעין ונעים למגע. היא מגבה את זה בעיצוב חיצוני מוצלח והתנהגות טובה – וברור שיש לנו עסק עם טוענת לכתר על ראשות הקטגוריה.
 
יתרונות: עיצוב פנים וחוץ, נוחות נסיעה ועידון, אבזור
חסרונות: המנוע הקטן חסר מחץ, מרווח ראש מאחור

 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות

 
סקודה סופרב
האגדה מספרת שהסופרב של סקודה בכלל לא הייתה אמורה להתקיים – החבר'ה בפולקסווגן כנראה לא רצו מתחרה מבית לפאסאט. אבל הצ'כים עשו גם עשו אחת כזו, והיום אנחנו כבר סופרים דור שלישי של סקודה סופרב. הסופרב מנצחת אצלנו באופן סדרתי מבחנים השוואתיים בקטגוריה בזכות שילוב של איכות-מנועים-נוחות-עידון שקשה לעמוד מולו.
 
יתרונות: איכות, נוחות, ביצועים, צריכת דלק, מרחב לנוסעים ומטען
חסרונות: עיצוב פנים פשוט

 אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות

 
קיה אופטימה
הדור השני של קיה אופטימה הוצג בשנת 2015 והגיע אלינו מיד לאחר מכן במתכונת מצומצמת. רק לאחרונה (לפני כשנה) הגיע הגרסה ההיברידית שהפכה למרכזית בשוק המקומי. האופטימה ההיברידית מציעה ביצועים טובים, צריכת דלק נמוכה, עיצוב נאה, אבזור עשיר ותא נוסעים מרווח – וכל זה בתמחור אטרקטיבי למדי. לאחרונה היא אפילו ניצחה במבחן ההשוואתי שערכנו לה ולמתחרות.
 
יתרונות: צריכת דלק, אבזור, ביצועים, תמורה למחיר
חסרונות: נוחות נסיעה לא מתעלה, מרווח ראש מאחור, איכות תא נוסעים