יכולת נהיגה אוטונומית חלקית, חיבור אפל קארפליי אלחוטי וגרסת כלאיים עם טווח חשמלי מוגדל. אלו חלק מהחידושים הטכנולוגיים שתציע פולקסווגן פאסאט המחודשת, שצפויה בישראל ככל הנראה לקראת 2020.

הדור השמיני של הפאסאט, שהוצג ב-2014, עובר ריענון אמצע חיים מאוחר שכולל עדכון קל יחסית לעיצוב החיצוני והפנימי, ומנגד עדכון מקיף יחסית למפרט הטכני ולאבזור. מבחוץ ניתן לזהות סבכה קדמית ופגושים שונים, במטרה להביא את הפאסאט קרוב יותר לשפת העיצוב העדכנית של המותג, ובפרט ליצור דימיון רב יותר בינה לבין הטוארג.

בתא הנוסעים העדכונים ברוח דומה, עם שינויים קלילים שחלקם נובעים משדרוגים שבוצעו לאבזור - למשל גלגל הגה חדש בעל מתגי מגע קִבּוּלִי, המגיבים בדומה למסך של טלפון חכם. מגע באחד מהם גם ישמש כאמצעי בטיחות לזיהוי עירנות מצד הנהג - בשימוש בבקרת שיוט, כדי לוודא שהנהג שם לב לנעשה, מגע במתג יחליף את הצורך בהזזה קלה של גלגל ההגה (בעת שימוש במערכת העזר לשמירת נתיב).



בהקשר זה פולקסווגן מציינת כי הפאסאט שודרגה מבחינת יכולת הנסיעה האוטונומית, שעומדת כעת על רמה 2. המכונית יכולה כעת לשלוט במהירות (בין 0 ל-210 קמ"ש) ובהיגוי גם בתנאי כביש משתנים - כאשר מהירות הנסיעה החוקית יורדת למשל, בכניסה לכיכר ובפניות. במילים אחרות, הפאסאט המחודשת יכולה לנהוג בעצמה כל עוד הנהג מניח את ידיו על ההגה או לפחות נוגע באחד ממתגי המגע. עזיבת ההגה או המתג מפסיקה את השיוט האוטונומי לאחר עשר שניות.

פולקסווגן פאסאט מתחדשת לקראת 2020


חידוש טכנולוגי נוסף בתא הנוסעים נוגע למערכת המולטימדיה. זו שודרגה וכוללת כרטיס תקשורת (סים) מובנה, ובהתאם תאפשר הורדת יישומונים מהרשת, עדכוני תנועה בזמן אמת והשמעת רדיו אינטרנטי ומוזיקה מקוונת. גם התפעול בפקודות קוליות שודרג (כעת בשפה טבעית כמו בטלפון) ומשתמשי אפל ייהנו מחיבור אלחוטי לקארפליי. משתמשי אנדרואיד (סמסונג בלבד) יוכלו להשתמש בטלפון כמפתח לפתיחת והנעת הרכב.

פולקסווגן פאסאט מתחדשת לקראת 2020


היצע המנועים יכלול יחידות כוח מוגדשות עם 150, 190 או 275 כ"ס, לצד גרסת כלאיים נטענת משקע בעלת טווח נסיעה משופר - 70 ק"מ לעומת 50 בעבר (בתקן הישן, 55 ק"מ בחדש, WLTP). יש גם מנוע דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר (150 כ"ס). בישראל הפאסאט צפויה להמשיך להימכר ללקוחות פרטיים בעיקר בגרסאות הבנזין הרגילות, בלי דגם הכלאיים.

פולקסווגן פאסאט מתחדשת לקראת 2020


שיווק הפאסאט המחודשת יחל באירופה באוגוסט. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר כי לישראל תגיע לקראת סוף השנה.