אלפא רומיאו חשפה את רכב הפנאי הקומפקטי הראשון בתולדותיה, או לפחות את הרמז העבה ביותר עד כה לאיך הוא ייראה. הרכב, שמכונה טונאלה (Tonale) על-שם מעבר הרים בצפון איטליה, צפוי להגיע לייצור ב-2022 - כך על-פי תוכניות הייצור האחרונות שפורסמו על-ידי FCA ביוני 2018.

הטונאלה, שיתחרה בב.מ.וו X1 ואודי Q3 ויהיה אח קטן לאלפא רומיאו סטלביו, הגיע לתערוכת ז'נבה בגרסת תצוגה. למרות שהקווים הכלליים יגיעו לייצור, צפויים לא מעט שינויים בדרך - ובמיוחד תא נוסעים שונה למדי מזה העתידני שהוצג בתערוכה. התאורה האחורית הדרמטית בחלקי הקונסולה השונים, כמו גם בתעלת הכוח במרכז, היא בין המועמדות הברורות להדחה.

אלפא רומיאו לא מספקת מפרט טכני כלשהו של הדגם החדש - מידות, מנועים וכדומה - ומסתפקת בהצהרה כי מדובר ברכב כלאיים עם אפשרות לטעינה משקע חיצוני. בהתאם הוא גם מציע מצבי "DNA" חדשים, כאשר D כעת אומר שני מקורות כוח (Dual Power) במקום דינמי, N נותר מצב ברירת מחדל (Natural, טבעי) ו-A הומר מיעילות מתקדמת (Advanced Efficiency) למצב חשמלי (Advanced e).



גרסת התצוגה מצוידת במסך "12.3 במקום מחוונים ו-"10.25 למולטימדיה. הטונאלה הוא רכב מקושר, ומציע שני יישומונים לאלפיסטים - "אלפיסטה" ליצירת קשר עם חובבי אלפא אחרים, הרשמה לאירועים וקניית כרטיסים למרוצי מכוניות. "פאדוק" (Paddock, אזור היערכות למרוצים) נועד לקניית שדרוגי ביצועים ועיצוב למכונית ואביזרים נלווים.



על-פי אלפא רומיאו, הטונאלה מאמץ סממני עיצוב מדגמי המותג הקלאסיים, החל מחישוקי החוגה של ה-33 סטראדלה משנות ה-60 (אך בגרסת "21 ענקית), קו מותניים מהג'וניור GT ויחידות תאורה מה-SZ מסוף שנות ה-80 והבררה מאמצע העשור שעבר.

אלפא רומיאו טונאלה: החשמל בדרך לאלפא
הטונאלה והג'וניור GT. יש דימיון?

הטונאלה צפוי להגיע לייצור בסביבות 2022, כך על-פי תוכניות אלפא רומיאו. הוא יוצע בעיצוב דומה לדגם התצוגה - במיוחד מבחוץ - וככל הנראה באותו שם. גם גרסת הכלאיים תגיע לייצור סדרתי. לפי שעה עדיין לא ידוע מתי הוא צפוי להגיע לישראל.