זה לא סוד שעולם הרכב מיוחס לגברים - "הם מבינים, הם בודקים, הם קונים". אבל נתונים יבשים המגיעים אלינו מחברת טרייד-מוביל מספרים כי בשנים האחרונות יותר ויותר נשים אצות-רצות אל מגרשי המכירה. למעשה, בשנתיים האחרונות, מספר העסקאות שבוצעו על ידי נשים - הוכפל!
 
עדיין מדובר בנתון נמוך יחסית (15%) אך הצמיחה המטאורית בהחלט מעודדת. אז מה הן קנו? לא תופתעו לגלות (או שכן?) כי הסגמנטים הנמכרים ביותר היו של מכוניות קטנות (מיני וסופרמיני) ו... רכבי פנאי קומפקטיים.
 
את המקום הראשון והשני חולקות יחדיו פיג'ו 208 וקיה פיקנטו עם כ-30% מהמכירות לנשים. הפיג'ו היא סופרמיני קטנה, חסכונית ושיקית, הקיה היא המיני הנמכרת בישראל ולכן לא מפתיע כי היא התברגה לראש רשימת הקניות של הנשים בישראל.

מה נשים קונות?

 
את המקום השלישי מאכלס קיה ספורטאז' (11%), רכב פנאי קומפקטי בעל נוכחות בולטת ומרחב נאה למשפחה. כמו הפיקנטו, גם הספורטאז' הוא הנמכר ביותר בסגמנט אליו הוא שייך.
 
סובארו XV גם הוא רכב פנאי והוא נמצא במקום הרביעי (9%). ה-XV מציע הופעה צנועה יותר, אך יכולת גבוהה בהרבה בשביל, וזו בזכות הנעה כפולה-קבועה המגיעה כסטנדרט.
 
את המקום החמישי מאכלסת סופרמיני נוספת, אחות תאומה לפיג'ו 208, הלא היא סיטרואן C3. הסיטרואן מציעה הופעה ייחודית ומעוצבת לא פחות מאחותה.
 
מה נשים קונות?


אבי מויאל, משנה למנכ"ל טרייד מוביל, מסביר את המגמה בראות עיניו: "אנו רואים שבשנה האחרונה חל גידול ברכישת רכבים ע"י נשים. זאת בעקבות פעילות נרחבת שלנו ובענף הרכב למען שקיפות, אחריות והתחייבות שתרמו להעלאת הוודאות השקיפות והמידע כך שניתן לקנות רכב כיום בלי ידע מכני קודם. מתוך הנתונים ניתן לראות שמתוך הנשים שרכשו רכב, ישנה העדפה ברורה לרכבי מיני וג׳יפונים. עפ"י הדוח נשים מעדיפות לרכוש ממותג אמין, רכב נוח לנהיגה וכמובן פונקציונלי ככול שניתן".