קיה פיקנטו 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
הדור השלישי של קיה פיקנטו, שנחשף בתחילת 2017, נכנס לנעליים גדולות במיוחד - אחרי שהדור הקודם לו זכה בארץ להצלחה עצומה.
על אף ההצהרות של קיה כי מדובר ברכב "חדש לחלוטין", הפיקנטו החדשה די דומה במידותיה לדגם הקודם - אם כי תא המטען דווקא גדול מבעבר ב-25%. הדמיון לדור הקודם נשמר - פחות לחיוב - בגזרת יחידות ההנעה, עם אותם מנועי 1.0 ל' ו-1.2 ל' (אטמוספריים) ואותן תיבות הילוכים, בין אם זו הידנית (5 היל') ובין אם זו האוטומטית (4 היל'); בחו"ל מוצעת גם גרסת 1.0 ל' טורבו - כרגע עם תיבה ידנית בלבד.
הקלף החזק של הפיקנטו החדשה הינו היצע מערכות הבטיחות האקטיביות, המוצעות כבר בגרסת הבסיס.
במאי 2020 הוצגה מתיחת הפנים לדגם. עיקר השינויים נוגע למנועים החדשים - 1.0 ל' 67 כ"ס, 1.2 ל' 84 כ"ס ו-1.0 ל' מוגדש עם 100 כ"ס - והתיבה האוטומטית הוחלפה ברובוטית חד-מצמדית.
הפיקנטו החדשה הושקה בישראל במרץ 2017, מתיחת הפנים של הדגם הגיעה בחודש מאי 2021.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים לא שינתה הרבה. פיקנטו החדשה נראית - ויזואלית - כמו עדכון של הדור הקודם שכעת זוכה לנגיעות עיצוביות שמרעננות לה את ההופעה. מכונית נאה וחמודה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בפיקנטו מזכירה כזו של מכוניות מסגמנט אחד למעלה. אין חלקי פח חשופים, החומרים ראויים, במרכז ישנו מסך מולטימדיה גדול למדי (8 אינץ') וברמות הגימור הגבוהות האבזור עשיר (בקרת אקלים, ריפוד דמוי עור למושבים) והתחושה הכללית נאותה.
 
הנדסת האנוש טובה ולכך מצטרפת תנוחת נהיגה טובה למדי ומושבים נוחים. המרחב מאחור נאה ביחס למקובל בקטגוריה.
 
תא המטען נדיב בנפחו - 255 ל' - אך סף ההטענה גבוה.
-
מנוע וביצועים
המנוע החדש - 1.2 ל', 84 כ"ס, 12 קג"מ - מציג נתונים דומים מאוד לאלה של המנוע היוצא. המנוע פועל באופן חלק ושש לטפס לסל"ד גבוה. התיבה החדשה - רובוטית חד-מצמדית עם 5 היל' (אוט' עם 4 בעבר) פחות מרשימה - כדי לעדן את פעולתה העברות ההילוכים איטיות וזה פוגם באפקטיביות של חטיבת הכוח הזו. למרות הניסיון לעדן העברות ההילוכים עדין מורגשות והתנועה לא חלקה דיה.
 
הבונוס מגיע בצריכת הדלק - פיקנטו המחודשת חסכונית מאוד עם נתון של 16.3 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
כיול הבולמים נוקשה כבעבר, זה מוביל לנוחות נסיעה בינונית בעיר ומחוצה לה. לחיוב הכיול הנוקשה מספק ריסון טוב בכביש גלי או במעבר על רצף שיבושים.
 
התנהגות הכביש טובה למדי וגם כאן הבולמים הנוקשים תורמים את חלקם.
 
רעשי הרוח והכביש בולטים כבר במהירויות נמוכות.
-
תמורה למחיר
פיקנטו מתומחרת באופן מקובל בסגמנט ומציעה מפרט אבזור ובטיחות עשירים למדי.
-
מה חדש בקיה פיקנטו 2023
אין שינוי בשנת הדגם 2023
-
סיכום
פיקנטו הייתה ונותרה אחת ממכוניות המיני הטובות בסביבה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.