קיה פיקנטו - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב חוץ ופנים, מרחב לנוסעים, תא מטען, אבזור, צריכת דלק

חסרונות / בידוד רעשים, נוחות נסיעה, תיבת הילוכים, ביצועים

בשורה התחתונה / עדיין תחרותית

קיה פיקנטו 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור השלישי של קיה פיקנטו, שנחשף בתחילת 2017, נכנס לנעליים גדולות במיוחד - אחרי שהדור הקודם לו זכה בארץ להצלחה עצומה.

    על אף ההצהרות של קיה כי מדובר ברכב "חדש לחלוטין", הפיקנטו החדשה די דומה במידותיה לדגם הקודם - אם כי תא המטען דווקא גדול מבעבר ב-25%. הדמיון לדור הקודם נשמר - פחות לחיוב - בגזרת יחידות ההנעה, עם אותם מנועי 1.0 ל' ו-1.2 ל' (אטמוספריים) ואותן תיבות הילוכים, בין אם זו הידנית (5 היל') ובין אם זו האוטומטית (4 היל'); בחו"ל מוצעת גם גרסת 1.0 ל' טורבו - כרגע עם תיבה ידנית בלבד.

    הקלף החזק של הפיקנטו החדשה הינו היצע מערכות הבטיחות האקטיביות, המוצעות כבר בגרסת הבסיס.

    במאי 2020 הוצגה מתיחת הפנים לדגם. עיקר השינויים נוגע למנועים החדשים - 1.0 ל' 67 כ"ס, 1.2 ל' 84 כ"ס ו-1.0 ל' מוגדש עם 100 כ"ס - והתיבה האוטומטית הוחלפה ברובוטית חד-מצמדית.

    הפיקנטו החדשה הושקה בישראל במרץ 2017, מתיחת הפנים של הדגם הגיעה בחודש מאי 2021.

  • עיצוב ונוכחות

    מתיחת הפנים לא שינתה הרבה. פיקנטו החדשה נראית - ויזואלית - כמו עדכון של הדור הקודם שכעת זוכה לנגיעות עיצוביות שמרעננות לה את ההופעה. מכונית נאה וחמודה.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג בפיקנטו מזכירה כזו של מכוניות מסגמנט אחד למעלה. אין חלקי פח חשופים, החומרים ראויים, במרכז ישנו מסך מולטימדיה גדול למדי (8 אינץ') וברמות הגימור הגבוהות האבזור עשיר (בקרת אקלים, ריפוד דמוי עור למושבים) והתחושה הכללית נאותה.

    הנדסת האנוש טובה ולכך מצטרפת תנוחת נהיגה טובה למדי ומושבים נוחים. המרחב מאחור נאה ביחס למקובל בקטגוריה.

    תא המטען נדיב בנפחו - 255 ל' - אך סף ההטענה גבוה.

     

  • מנוע וביצועים

    המנוע החדש - 1.2 ל', 84 כ"ס, 12 קג"מ - מציג נתונים דומים מאוד לאלה של המנוע היוצא. המנוע פועל באופן חלק ושש לטפס לסל"ד גבוה. התיבה החדשה - רובוטית חד-מצמדית עם 5 היל' (אוט' עם 4 בעבר) פחות מרשימה - כדי לעדן את פעולתה העברות ההילוכים איטיות וזה פוגם באפקטיביות של חטיבת הכוח הזו. למרות הניסיון לעדן העברות ההילוכים עדין מורגשות והתנועה לא חלקה דיה.

    הבונוס מגיע בצריכת הדלק - פיקנטו המחודשת חסכונית מאוד עם נתון של 16.3 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ.

     

  • נוחות והתנהגות

    כיול הבולמים נוקשה כבעבר, זה מוביל לנוחות נסיעה בינונית בעיר ומחוצה לה. לחיוב הכיול הנוקשה מספק ריסון טוב בכביש גלי או במעבר על רצף שיבושים.

    התנהגות הכביש טובה למדי וגם כאן הבולמים הנוקשים תורמים את חלקם.

    רעשי הרוח והכביש בולטים כבר במהירויות נמוכות.

     

  • תמורה למחיר

    פיקנטו מתומחרת באופן מקובל בסגמנט ומציעה מפרט אבזור ובטיחות עשירים למדי.

  • חדש בדגם

    במאי 2021 החל שיווק פיקנטו לאחר מתיחת הפנים. השינויים לעיצוב קלים וכוללים יחידות תאורה ופגושים שעוצבו מחדש, כאשר בפנים ישנו מסך מולטימדיה גדול מבעבר (8 אינץ’).

    עיקר החידוש נוגע ליחידת ההנעה העיקרית בישראל — פיקנטו זוכה למנוע חדש בעל נפח והספק דומים (1.2 ל’, 84 כ”ס) ותיבה רובוטית חד-מצמדית עם חמישה הילוכים (בעבר אוטומטית פלנטרית עם ארבעה הילוכים). על הנייר הביצועים טובים פחות, אך צריכת הדלק ופליטת המזהמים שופרו.

    בנוסף, פיקנטו מוצעת כעת גם עם מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה.

  • סיכום

    פיקנטו הייתה ונותרה אחת ממכוניות המיני הטובות בסביבה.

קיה פיקנטו גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה פיקנטו

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך קיה פיקנטו?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים קיה פיקנטו

קיה פיקנטו צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

10
קיה פיקנטו צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
16.9 טרם נבחן טרם נבחן 12.8 4
16.9 טרם נבחן טרם נבחן 12.8 4
17.2 טרם נבחן טרם נבחן 13.0 4
17.2 טרם נבחן טרם נבחן 13.0 4
18.5 14.3 22.2 14.0 9
18.5 14.3 22.2 14.0 8
18.5 14.3 22.2 14.0 8
18.5 14.3 22.2 14.0 8
19.6 15.1 23.8 14.9 4
22.7 17.8 27.0 17.2 3
5
13.0