קיה פיקנטו 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השלישי של קיה פיקנטו, שנחשף בתחילת 2017, נכנס לנעליים גדולות במיוחד - אחרי שהדור הקודם לו זכה בארץ להצלחה עצומה.
על אף ההצהרות של קיה כי מדובר ברכב "חדש לחלוטין", הפיקנטו החדשה די דומה במידותיה לדגם הקודם - אם כי תא המטען דווקא גדול מבעבר ב-25%. הדמיון לדור הקודם נשמר - פחות לחיוב - בגזרת יחידות ההנעה, עם אותם מנועי 1.0 ל' ו-1.2 ל' (אטמוספריים) ואותן תיבות הילוכים, בין אם זו הידנית (5 היל') ובין אם זו האוטומטית (4 היל'); בחו"ל מוצעת גם גרסת 1.0 ל' טורבו - כרגע עם תיבה ידנית בלבד.
הקלף החזק של הפיקנטו החדשה הינו היצע מערכות הבטיחות האקטיביות, המוצעות כבר בגרסת הבסיס.
במאי 2020 הוצגה מתיחת הפנים לדגם. העדכון כלל שינויים קלים לעיצוב החיצוני, מערכת מולטימדיה חדשה ותוספות משמעותיות בצד מערכות הבטיחות המתקדמות. לצד אלה הוצגו מנועים חדשים - 1.0 ל' 67 כ"ס, 1.2 ל' 84 כ"ס ו-1.0 ל' מוגדש עם 100 כ"ס - והתיבה האוטומטית הוחלפה ברובוטית חד-מצמדית.
הפיקנטו החדשה הושקה בישראל במרץ 2017.
-
עיצוב ונוכחות
פיקנטו דור שלישי נראית - ויזואלית - כמו עדכון של הדור הקודם. גרסה יפה, מודרנית ועכשווית יותר לאותו עיצוב.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נראה עשיר בהרבה מהמקובל בפלח מכוניות המיני, במיוחד בגרסאות המצוידות במסך המגע.התא אינטואיטיבי לשימוש ובנוי היטב - וחבל שהאווירה מבפנים קודרת. מרווח פנים יהיה סביר לארבעה מבוגרים לא גדולים-מדי.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה - 1.25 ליטר, עם תיבה אוטומטית - איננה מרשימה. הפיקנטו זריזה בתנועה עירונית,אולם מחוץ לעיר הביצועים לא מרשימים. צריכת הדלק בגרסה זו מאכזבת - עם ממוצע של 12-13 ק"מ לליטר במבחן.
-
נוחות והתנהגות
הפיקנטו נוקשה מבעבר - שינוי שיתרונו בנסיעות בין עירוניות ובהתנהגות כביש טובה מבעבר. מצד שני, בסביבת המחיה הטבעית של הפיקנטו - בעיר - נוחות הנסיעה לא טובה בהרבה משל הדגם הקודם.
-
תמורה למחיר
בסעיף התמורה, הפיקנטו מצליחה להתבלט בזכות אבזור עשיר מהמקובל (במיוחד ברמות הגימור הגבוהות) ותקופת אחריות חריגה ביחס למקובל בקטגוריה.
-
סיכום
ההצלחה מובטחת.