יצרנית הרכב האמריקנית פורד חשפה את פורד פומה (Puma) החדש, רכב פנאי קטן שמבוסס על פורד פיאסטה - דגם שלא נמכר בישראל מאז הפסקת הדור היוצא. נראה כי גם עד שנראה כאן את הפומה, ששיווקו יחל באירופה בסוף השנה הנוכחית, ייקח לא מעט זמן: ביבואנית, דלק מוטורס, מעריכים כי השיווק יחל בישראל בסוף 2020, זאת לאחר שמכוניות ראשונות לישראל ירדו מפס הייצור בסביבות יולי 2020.

סיבה אפשרית עיכוב נעוצה בהיעדר תיבה אוטומטית פלנטרית, לפחות לפי שעה. פורד תשיק את הפומה עם תיבת שישה הילוכים ידנית, וזמן קצר לאחר מכן תוסיף תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד - אלא שזו זכתה למוניטין רע בישראל עם פורד פוקוס הקודמת, עד שהמשפחתית לא התאוששה מכך אפילו לאחר מתיחת פנים והחלפת התיבה. הדור החדש של הפוקוס, שהוצג באפריל 2018, כלל לא מוצע בישראל, לטענת היבואנית בשל תמחור גבוה מדי מצד היצרנית. מחברת דלק מוטורס נמסר כי עדיין לא ידוע איזו תיבה תוצע עם הרכב החדש בישראל.

פורד פומה, שמחזיר לחיים שם ששימש בעבר מכונית קופה קטנטנה, הוא כעת רכב פנאי קטן, כלומר רכב המבוסס על פלטפורמת סופרמיני - כמו פיג'ו 2008, שברולט טראקס וסיאט ארונה. פורד לא מפרסמת בינתיים מידות, למעט נפח תא המטען - שתודות לרצפה כפולה מציע נפח מכובד של 456 ליטר.

פורד פומה נחשף - השיווק בישראל מסוף 2020


הפומה יוצע תחילה בשתי גרסאות בנזין, לשתיהן מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים עם מגדש טורבו ו-125 או 155 כ"ס. כן יוצעו גרסאות כלאיים מתונות מבוססות מערכת חשמל 48V, בהן המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין בהאצות ומאפשר כיבויו לזמן ממושך יותר בעמידה, אך לא מניע לבד את הגלגלים. פורד צופה תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 18.5-17.8 ק"מ לליטר בהתאם למפרט. נתוני ביצועים לא פורסמו. גרסת דיזל תצטרף אף היא בהמשך.

פורד פומה נחשף - השיווק בישראל מסוף 2020


רכב הפנאי החדש יציע שפע אבזור תקני ובתוספת תשלום. בתחום הבטיחות יש בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, סיוע בתמרון התחמקות ממכשול, זיהוי שלטים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת נסיעה נגד כיוון התנועה ומצלמה אחורית שמעבירה תמונה של 180 מעלות למסך המולטימדיה (בגודל "8).

פורד פומה נחשף - השיווק בישראל מסוף 2020


אבזור המותרות כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), בקרת שיוט אדפטיבית לעצירה מלאה, מערכת עזר לחנייה, דלת אחורית חשמלית, חלון גג כפול, טעינה אלחוטית לטלפון חכם, אפשרות ליצירת נקודת הוט-ספוט (WiFi) לחיבור עשרה מכשירים, מערכת שמע עם 10 רמקולים מתוצרת B&O, מולטימדיה עם שיקוף מכשירי אנדרואיד ו-iOS, ויישומון לבדיקת מצב הרכב מרחוק, פתיחת ונעילת דלתות ואיתור מיקומו.

פורד פומה נחשף - השיווק בישראל מסוף 2020


לפי שעה לא ידוע אילו גרסאות יוצעו בישראל ומתי בדיוק זה יקרה. ביבואנית מעריכים כי השיווק יחל בסוף שנת 2021, ולהערכתנו זה לא יקרה כל עוד לפומה אין תיבה אוטומטית שגרתית.