פחות מחודש אחרי שהציגה תמונה רשמית ראשונה, קיה מפרסמת תמונות ופרטים על הקרוסאובר הקומפקטי החדש, קיה אקסיד (XCeed). מדובר בגרסה שתקשר בין המשפחתית הקומפקטית השגרתית, קיה סיד, לבין עולם רכבי הפנאי הקומפקטיים - למשל קיה ספורטאז'.

הקרוסאובר החדש מציע מרווח גחון גדול בשלושה ס"מ - 17 לעומת 14 ס"מ בסיד - כאשר בחירה בחישוקי "18 במקום "16 תגדיל את מרווח הגחון בס"מ נוסף. לרכב החדש אורך של 439.5 ס"מ (8.5+), רוחב של 183 ס"מ (3+) וגובה של 148 ס"מ (3+) או 149.5 עם חישוקי "18. בסיס הגלגלים זהה לסיד - 265 ס"מ.

כפי שניתן לראות בתמונות, בקיה בחרו בבידול מעט גדול יותר מהדגם הרגיל, מאשר מתחרתה העיקרית - סובארו XV (המבוססת על סובארו אימפרזה). מלבד קישוטי השטח המקובלים, דוגמת דמוי-מיגון-גחון ובתי גלגלים מחופים בפלסטיק, קיה ביצעה בין היתר גם שינויים ליחידות התאורה הקדמיות, קו המותניים, מבנה הדלת האחורית והקורה האחורית.

קיה אקסיד: קיה סיד, הקרוסאובר


האקסיד תוצע גם בגוון בלעדי למרכב, "צהוב קוואנטום", לצד 11 גוונים מוכרים מהיצע קיה. בתא הנוסעים תמצאו שפע אבזור, חלקו בתוספת תשלום, כולל מערכת מולטימדיה עם מסך "10.25 הכוללת גם שיקוף טלפונים (iOS ואנדרואיד), כרטיס סים מובנה לקבלת מידע מהרשת על עומסים, מזג האוויר, נקודות עניין ומקומות חנייה וגם יישומון לטלפון חכם שיאפשר לכם לאתר את הרכב ולשלוח למערכת הניווט מסלול נסיעה עוד לפני הכניסה לרכב.

קיה אקסיד: קיה סיד, הקרוסאובר


כן יוצע לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) בתוספת תשלום, או מחוונים קלאסיים עם מסך "3.8 או "4.2 ביניהם. אבזור הבטיחות יכלול, בין היתר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, התרעת הירדמות נהג, זיהוי שלטים והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי. בנוסף תוצע בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת נסיעה אוטונומית חלקית בפקקים - זו תעקוב אחר הרכב מלפנים ותשמור על מהירות ומרכז הנתיב מבלי צורך במעורבות נהג.

קיה אקסיד: קיה סיד, הקרוסאובר


היצע המנועים כולל יחידות כוח מוכרות מדגמי קיה שונים, בהם הסיד. הבסיסי יהיה בנפח 1.0 ליטר טורבו-בנזין (120 כ"ס), ובהיעדר תיבה אוטומטית כנראה לא יוצע בישראל. מעליו ימוצב מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 140 כ"ס ו-24.6 קג"מ, שבשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית יאיץ את האקסיד מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.5 שניות ועד למהירות מרבית של 200 קמ"ש. נתון תצרוכת דלק לא פורסם.

קיה אקסיד: קיה סיד, הקרוסאובר


האקסיד יוצע גם בגרסה ספורטיבית, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין, 204 כ"ס ו-27 קג"מ. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.5 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש, בדומה ל-1.4 ליטר בסיוע תיבה רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית.

קיה תציע גם גרסאות דיזל - 1.6 ליטר עם 115 או 136 כ"ס, גם כאן בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. גרסת כלאיים נטענת משקע תצטרף למבחר בשנה הבאה. פרטים אודותיה לא פורסמו.

קיה אקסיד: קיה סיד, הקרוסאובר


קיה אקסיד ייוצר לצד הסיד במפעל קיה בסלובקיה, משם יגיע גם לישראל. מחברת טלקאר, יבואנית קיה, נמסר כי השיווק יחל בסוף השנה הנוכחית. מחיר עדיין אינו ידוע, אך להערכתנו צפוי לעמוד בין הסיד (החל מ-129 אלף ל-1.4 טורבו אוטומטי) לספורטאז' (החל מ-148 אלף שקל ל-2.0 ליטר אוטומטי).