פחות משלושה חודשים אחרי שהציגה את פורד פומה (Puma) החדש, יצרנית הרכב האמריקנית מרחיבה את היצע הגרסאות. בהשקה הוצגה ה-ST-ליין ה"ספורטיבית", כעת מגיע התור של הטיטניום X ה"מהודרת". פורד עדיין לא הודיעה אם תציג גם גרסת ויניאלה (Vignale) "יוקרתית" לפומה, כפי שמוצעת בין היתר לפיאסטה, מונדיאו וקוגה.

הטיטניום (Titanium X) מציעה עיצוב חיצוני מעט שונה מה-ST-ליין. את הסבכה הקדמית מחליפה חדשה, עדיין משושה אך במבנה מלבני יותר ועם עיטור כרום. גם הפגוש הקדמי שונה וכולל פתחי איוורור קטנים יותר בצדדים, אף הם עם עיטור כרום.

כמקובל ברכבי פנאי, גרסת הטיטניום X מציעה בתי גלגלים וחצאיות בצבע שחור - במקום החלקים הצבועים בצבע המרכב ב-ST-ליין. זה אמור להקנות לה מראה "קשוח" יותר שמתקשר לעולם רכבי השטח. למרות זאת, גם הטיטניום X אינה מיועדת לנסיעת שטח מעבר לשבילים כבושים.

פורד פומה חדש - הגרסה המהודרת


פורד עדיין לא מפרסמת מפרט טכני מלא של הדגם. בדומה ל-ST-ליין, הטיטניום X תוצע בתחילה בגרסאות כלאיים המבוססות על מנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר ועם הספק כולל של 125 או 155 כ"ס. זאת בסיוע של מנוע חשמלי זעיר (16 כ"ס) שמשולב במתנע, משמש כמעין מגדש חשמלי ומאפשר כיבוי מנוע הבנזין לזמן ממושך יותר בגלישה ועמידה. בפורד מעריכים כי מערכת הכלאיים תחסוך עד 9% בתצרוכת הדלק בתנאי אמת.

פורד פומה חדש - הגרסה המהודרת


אבזור הדגם ברמות הגימור הגבוהות צפוי להיות עשיר למדי. בין היתר יוצעו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, בקרת שיוט עם סיוע בהיגוי לשמירה על מרכז הנתיב (יכולת אוטונומית חלקית), התרעת סטייה מהכביש לשול (גם כשאין סימון ברור) עם סיוע בהיגוי וזיהוי שלטים.

פורד פומה חדש - הגרסה המהודרת
פורד פומה טיטניום X (מימין) וה-ST-ליין

אבזור המותרות יכלול, בין היתר, מערכת שמע מתוצרת B&O עם 10 רמקולים והספק של 575 וואט, מושבים קדמיים עם עיסוי, ריפודים ניתנים להסרה קלה לניקוי, ערכות התאמה אישית לריפודים, משטח טעינה אלחוטית לנייד, שני שקעי USB ומולטימדיה עם שיקוף טלפונים (iOS ואנדרואיד), דיפון דמוי עץ והגה מצופה דמוי-עור, דלת אחורית נפתחת בבעיטה, חיישני גשם ואורות ועוד.

פורד פומה חדש - הגרסה המהודרת


מועד שיווק הפומה בישראל עדיין לא ידוע. מחברת דלק מוטורס, יבואנית המותג, נמסר כי ההערכה כרגע היא שזה יקרה רק לקראת סוף 2020.