קרוב ל-20 שנה אחרי שהפסיקה את שיווק הקאמרי אולטראק (AllTrac) כפולת ההנעה, טויוטה מודיעה על כוונתה להתחיל בשיווק גרסת דומה לדור החדש של טויוטה קאמרי. הגרסה החדשה תציע הנעה כפולה לפי דרישה שאמורה לשפר את יכולת הנסיעה בכבישים חלקים במיוחד - למשל בסופת שלגים כמו זו הפוקדת את ארה"ב בימים אלה.

הקאמרי AWD תשווק מאביב שנה הבאה כדגם 2020 באמריקה, ומיועדת לשיווק רק בארה"ב. בטויוטה מסבירים כי פיתוחה דרש מאמץ מיוחד, זאת משום שפלטפורמת ה-TNGA בה המשפחתית הגדולה משתמשת לא תוכננה מראש להנעה כפולה. לצד הקאמרי, מסתיו שנה הבאה תשווק גם אבאלון AWD כדגם 2021, גרסה מהודרת יותר על בסיס פלטפורמת הקאמרי שאינה מוצעת בישראל.

שתי המכוניות יצוידו במנוע 2.5 ליטר בנזין ארבעה צילינדרים, עם 202 כ"ס בקאמרי ו-205 באבאלון (וגרסת ה-XSE החמימה של הקאמרי). לכל הגרסאות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה שטויוטה מכנה "בקרת מומנט דינמית". מערכת זו נעזרת במחשב ואפשרות לניתוק מוחלט של אספקת הכוח לגלגלים האחוריים בשיוט, לטובת חסכון בדלק.

טויוטה קאמרי מוכנה לסופת שלגים בגרסת AWD


לפי טויוטה, המערכת החדשה מבוססת על ההנעה הכפולה של טויוטה ראב4 החדש. היא מאפשרת העברת עד 50% מהכוח לגלגלים האחוריים, זאת ביציאה מהמקום ובמקרה בו חיישני ההחלקה מזהים אובדן אחיזה של אחד הגלגלים הקדמיים.

טויוטה קאמרי מוכנה לסופת שלגים בגרסת AWD


ביצרנית מוסיפים כי ההינע לגלגלים האחוריים הוסיף 75 ק"ג בלבד למשקל הקאמרי, והעלה את האבאלון למשקל דומה לזה של גרסת ה-V6. המרווח לנוסעים, למטען, נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית לא נפגעו כתוצאה מההסבה, כך על-פי טויוטה.

טויוטה קאמרי מוכנה לסופת שלגים בגרסת AWD
טויוטה אבאלון AWD

טויוטה קאמרי ואבאלון AWD לא ישווקו מחוץ לארה"ב. בהיעדר סופות שלגים או מזג אוויר חורפי קשה במיוחד בכלל בישראל, זו כנראה לא בשורה שנתקשה לעמוד בה.