מכונית הספורט הוותיקה יגואר F-Type, עוברת עדכון נוסף. קרוב לשלוש שנים אחרי מתיחת הפנים הקודמת ושבע שנים אחרי השקתה בתערוכת פאריז 2012, ה-F-Type עוברת רענון מקיף לעיצוב ומקבלת יותר אבזור.

השינוי הבולט ביותר נמצא בחרטום, שם המכונית מאמצת את שפת העיצוב העדכנית של יגואר. במקום יחידות תאורה גדולות ומשוכות לאחור, יוצעו כעת יחידות צרות הצמודות לחרטום וביניהן סבכה קדמית גדולה משמעותית מבעבר. גם מכסה המנוע חדש ומציע פתחי איוורור גדולים. מהצד ומאחור השינויים מינוריים בהרבה, כאשר יש יחידות תאורה בעיצוב מחודש ופגוש שונה מאחור, חישוקים קלים בעיצוב חדש (עד "20) ועוד הבדלים קלים יחסית.

יגואר תציע את ה-F-Type עם תאורת מטריצת לד (בגרסת ה-R הבכירה בלבד), הכוללת פסי תאורת יום המתחלפים לתאורת איתות דינמית. יתר הגרסאות יסתפקו בתאורת לד פשוטה יותר. בתא הנוסעים העיצוב לא השתנה דרמטית, אך בולט לוח מחוונים חדש ודיגיטלי עם מסך "12.3 ואפשרויות התאמה לפי העדפת הנהג.


צילום: יגואר

יגואר חשפה את המכונית החדשה באופן יוצא דופן, במרכז העיצוב שלה בבריטניה. לצורך החשיפה תוכנן מסלול מיוחד בסיוע חברת הצעצועים "הוט ווילס", וגם דגם מיניאטורי של ה-F-Type המחודשת (בקנה מידה של 1:64). המסלול עבר לאורך מתחם העיצוב וכלל 25 גלגולי 360 מעלות, 44 פניות ושלוש קפיצות באוויר - זאת לאורך 232 מטר. את התוצאה המרשימה ניתן לראות בסרטון בסוף הכתבה.

יגואר F-Type מתחדשת ומתחזקת: עד 575 כ

צילום: יגואר

חזרה לחיים עצמם - מכונית הספורט תציע את אותם מנועים, חלקם לאחר שדרוג קל. בבסיס נמצאת עדיין גרסת ארבעה צילינדרים, טורבו-בנזין, עם נפח של 2.0 ליטר, 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-1,500 סל"ד. זו מאיצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 5.4 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש.


צילום: יגואר

מעליה ממוצב מנוע ה-V6 הוותיק (3.0 ליטר, מגדש על), ששיווקו יופסק באירופה (אך יימשך במרבית השווקים מחוץ לה) ובהתאם ספק אם יוצע בישראל. למנוע זה 380 כ"ס ו-46.9 קג"מ וניתן להזמינו גם עם הנעה כפולה (אחורית בלבד ב-2.0 ליטר).

יגואר F-Type מתחדשת ומתחזקת: עד 575 כ

צילום: יגואר

בפסגת ההיצע ה"רגיל" שוכן מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר, שמפיק 450 כ"ס ו-59.1 קג"מ ב-2,500 סל"ד ומאיץ את ה-F-Type מעמידה ל-97 קמ"ש בתוך 4.4 שניות (ול-285 קמ"ש מרביים). גם מנוע זה זמין עם הנעה אחורית או כפולה.

יגואר F-Type מתחדשת ומתחזקת: עד 575 כ

צילום: יגואר

גרסת הביצועים הבכירה של יגואר F-Type היא ה-"R", שכוללת את אותו מנוע V8 עם מגדש על, 575 כ"ס (25 יותר מבעבר) ו-71.3 קג"מ (2+). ה-R מוצעת רק עם הנעה כפולה ומבטיחה ביצועים מרשימים: 3.5 שניות ל-97 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. כל גרסאות ה-F-Type מצוידות בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית שעברה שדרוג.


צילום: יגואר

שיווק ה-F-Type המחודשת מתחיל כעת בבריטניה. ה-F-Type היוצאת משווקת אמנם בישראל (בגרסת 2.0 ליטר טורבו), אך לפי דו"ח המסירות האחרון שפורסם בספטמבר, נמסרו ממנה השנה שתי יחידות בלבד. מחברת המזרח, יבואנית יגואר, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק הדגם המחודש יחל בישראל בסביבות מאי-יוני 2020.