טויוטה הודיעה על שינוי למבחר גרסאות המשפחתית הקומפקטית שלה, שבשנת 2019 היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל. באירופה יופסק שיווק גרסת ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין, שבדגמי ההאצ'בק והסטיישן הייתה גרסת הבנזין היחידה עד כה. פירוש הדבר כי טויוטה קורולה תהפוך למכונית כלאיים בלבד בחלק ממדינות אירופה.

בישראל דגמי ההאצ'בק וסטיישן מוצעים כבר עתה רק עם הנעת כלאיים. גרסת הסדאן לעומת זאת, מציעה לצד גרסת ה-1.8 ליטר ההיברידית גם מנוע בנזין לא מחושמל, עם נפח של 1.6 ליטר. מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר כי הקורולה סדאן, שלא נמכרת כלל בחלק מהשווקים במערב אירופה, לא תושפע בישראל מהמהלך.

"אנחנו מכירים את התכנית לבטל את ה 1.2 טורבו על מרכבי ה-HB ו-TS (האצ'בק וסטיישן; ר.צ), אבל ככל הידוע לנו, את מנוע ה-1.6 ממשיכים לייצר ולהרכיב במפעל בטורקיה על מרכב הסדאן", מסבירים ביבואנית "וכמובן הנ"ל ימשיך להיות מאושר WVTA (תקן אירופי, ר.צ). כלומר לנו אין כוונה כרגע להפסיק בשיווק קורולה בנזין 1.6 סדאן".

טויוטה קורולה מוותרת על גרסאות הבנזין באירופה
טויוטה קורולה סדאן 1.6 בנזין. לא עוזבת את ישראל

הדור הנוכחי של הקורולה, שמוצע בישראל בשלוש גרסאות מרכב, משווק בגרסת בנזין סדאן במחיר של 133 אלף שקל (זהה לגרסת כלאיים באותה רמת גימור "סאן"). גרסה זו אינה מוצעת ברמות הגימור הגבוהות יותר - "סנס" ו"לימיטד" - הזמינות עם הנעת כלאיים (135 אלף ו-140 אלף שקל בהתאמה).

טויוטה קורולה מוותרת על גרסאות הבנזין באירופה
טויוטה קורולה TS (סטיישן). רק כלאיים

בהיצע ההאצ'בק קיימות כאמור רק גרסאות כלאיים - "אקסייט" (135 אלף שקל) ו"אקסייט+" (140 אלף שקל). גם את מרכב הסטיישן ניתן להזמין רק עם הנעת בנזין-חשמל - 135 אלף שקל ל"ספייס" ו-137 אלף ל"ספייס+".