גרסת ה-GTS של פורשה מקאן חוזרת. שנה וחצי כמעט אחרי השקת מתיחת הפנים של רכב הפנאי, פורשה משיקה שוב את ה-GTS, גרסה ממוקדת נהיגה ספורטיבית.

המקאן GTS הוא לא החזק במבחר - תואר זה נותר בידי ה"טורבו" - אך אמור להיות המתאים ביותר לכבישים מפותלים והנאה מנהיגה. לצורך כך הוא מצטייד בשלדה ייעודית - מתלים ספורטיביים עם הנמכה של 15 מ"מ, ועוד 10 מ"מ אם תוסיפו כסף לטובת מתלי אוויר ספורטיביים (סה"כ הנמכה של 25 מ"מ).

ל-GTS גם בלמים משודרגים בקוטר 360 מ"מ מלפנים ו-330 מאחור, אותם ניתן להזמין בשלוש רמות (בלמים רגילים, משודרגים וקרמיים). גם תיבת ההילוכים הרובוטית (מצמד כפול) הותאמה לדגם החדש.

1627348
צילום: פורשה


המקאן בגרסת GTS מציע את מנוע ה-2.9 ליטר המוכר של פורשה, עם שישה צילינדרים ב-V, צמד מגדשי טורבו, 380 כ"ס ו-53 קג"מ בין 1,750 ל-5,000 סל"ד. מדובר בשיפור של 20 כ"ס ושני קג"מ ביחס ל-GTS לפני מתיחת הפנים.

1627347
צילום: פורשה


עם ערכת "ספורט כרונו" המציעה בקרת יציאה מהמקום בתוספת תשלום, הגרסה הספורטיבית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות (5.0 בעבר) ולמהירות מרבית של 261 קמ"ש. כדי שההאצה גם תישמע טוב, המקאן GTS מצטייד גם במערכת פליטה ספורטיבית עם ארבעה פתחי מפלט.

1627350
צילום: פורשה


מבחינת עיצוב, גרסת ה-GTS כוללת בין היתר חלקי מרכב מושחרים, חישוקים כהים בעיצוב ייחודי ("20) וכמובן את הכיתוב "GTS", שלא חלילה תתבלבלו עם המקאן של השכן. מחיר הגרסה החדשה בגרמניה עומד על החל מ-77,880 יורו כולל מסים (כ-304 אלף שקל). מחיר ה-GTS ומועד השיווק בישראל עדיין אינם ידועים.