גרסת ה-GTS של פורשה מקאן חוזרת. שנה וחצי כמעט אחרי השקת מתיחת הפנים של רכב הפנאי, פורשה משיקה שוב את ה-GTS, גרסה ממוקדת נהיגה ספורטיבית.

המקאן GTS הוא לא החזק במבחר - תואר זה נותר בידי ה"טורבו" - אך אמור להיות המתאים ביותר לכבישים מפותלים והנאה מנהיגה. לצורך כך הוא מצטייד בשלדה ייעודית - מתלים ספורטיביים עם הנמכה של 15 מ"מ, ועוד 10 מ"מ אם תוסיפו כסף לטובת מתלי אוויר ספורטיביים (סה"כ הנמכה של 25 מ"מ).

ל-GTS גם בלמים משודרגים בקוטר 360 מ"מ מלפנים ו-330 מאחור, אותם ניתן להזמין בשלוש רמות (בלמים רגילים, משודרגים וקרמיים). גם תיבת ההילוכים הרובוטית (מצמד כפול) הותאמה לדגם החדש.

פורשה מקאן GTS - פנאי לנהג
צילום: פורשה


המקאן בגרסת GTS מציע את מנוע ה-2.9 ליטר המוכר של פורשה, עם שישה צילינדרים ב-V, צמד מגדשי טורבו, 380 כ"ס ו-53 קג"מ בין 1,750 ל-5,000 סל"ד. מדובר בשיפור של 20 כ"ס ושני קג"מ ביחס ל-GTS לפני מתיחת הפנים.

פורשה מקאן GTS - פנאי לנהג
צילום: פורשה


עם ערכת "ספורט כרונו" המציעה בקרת יציאה מהמקום בתוספת תשלום, הגרסה הספורטיבית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות (5.0 בעבר) ולמהירות מרבית של 261 קמ"ש. כדי שההאצה גם תישמע טוב, המקאן GTS מצטייד גם במערכת פליטה ספורטיבית עם ארבעה פתחי מפלט.

פורשה מקאן GTS - פנאי לנהג
צילום: פורשה


מבחינת עיצוב, גרסת ה-GTS כוללת בין היתר חלקי מרכב מושחרים, חישוקים כהים בעיצוב ייחודי ("20) וכמובן את הכיתוב "GTS", שלא חלילה תתבלבלו עם המקאן של השכן. מחיר הגרסה החדשה בגרמניה עומד על החל מ-77,880 יורו כולל מסים (כ-304 אלף שקל). מחיר ה-GTS ומועד השיווק בישראל עדיין אינם ידועים.