קיבלתי מאוהד את המפתח החכם של שברולט ספארק בשילוב ברכת "סע לטייל". הימים קרים, והדבר הנכון היה לנסוע להתחמם בים המלח. כבר במטרים הראשונים, ברחובות חדרה הסואנים, קל היה לחוש עד כמה קל לנהוג בספארק בסביבה העירונית. 

סיכום הישיבה
הישיבה בספארק גבוהה, מאוד מזכירה נהיגה בקרוסאובר קטן, לצידי ברמזור עמדה איגניס מהדור החדש, הפנאי-מיני של סוזוקי, בחנתי את גובה הישיבה של הנהג שלצידי והרגשתי שאנחנו יושבים על אותו גל. כמי שנוהג ביום יום בסובארו פורסטר (דור ראשון) מצאתי כי בכל מה שקשור לתנוחת הנהיגה, גם הספארק מעניקה יתרון גובה קליל מעל הרכב הממוצע. השמשה גדולה, האף קצרצר ועם התנוחה הזאת שדה הראייה מצוין. שדה הראייה לאחור טוב הרבה פחות בגלל שמשה צרה וגבוהה. עם זאת, לספארק, מצלמת רברס יעילה. המרחב מלפנים טוב מאוד, גם בזכות מרווח הראש המצוין, ומפתח הדלת הרחב מקל מאוד על הכניסה והיציאה גם לגבוהים מבינכם.

דוח תנועה
בכביש 6 השברולט משייטת לה במהירות 120 קמ"ש בקלילות מפתיעה, מעט רעשי רוח ומעט רעשים מהצמיגים, כל עוד הדרך סלולה באיכות טובה. בדרך אל ערד, בכביש 31, התמונה מתחילה להשתנות, ברגע שצריך להאיץ לעקיפות, הספארק אמנם מאיצה אך מרעישה, ואת הבורות ותחלואי הכביש באזור הנמצא בשיפוצים בצומת שוקת וגם בתוככי ערד, מתקשים המתלים לעכל, וכל זה נשמע ומורגש היטב כשהספארק מקפצת באי נוחות.

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שלישי)
צילום: איתמר רותם

כביש 3199 הוא הכביש המוביל מערד אל החניון המערבי של מצדה, דרך נופי מדבר מרהיבים הוא צר מפותל לרוב אורכו וחלקו, במיוחד החלק הקרוב לערד, סלול באיכות ירודה. כאן זה היה קצת יותר מדי עבור הספארק, ובנהיגה אגרסיבית לא נסכה ביטחון. אז נרגעתי. באזורים בהם הסלילה לא טובה, הרעש מהצמיגים נשמע היטב בתא הנוסעים, אפילו באופן חריג לרעה.

למרות שעל השעון הענק מעל סוכת המציל נרשמה הטמפרטורה 23 מעלות, חום בים המלח לא מצאתי, המים היו קרים עד קפואים, והכל אלה ששחו היו דוברי רוסית; קור, מסתבר, הוא כנראה דבר יחסי. וכך גם כוחו של מנוע הספארק. מול מתחרותיה לסגמנט, עם 98 כוחות סוס, בולטת הספארק לטובה, אך בעליות לירושלים הייתי שמח לעוד קצת הספק. כאשר לוחצים על הדוושה, רעש המנוע המתאמץ ניכר היטב והספארק אכן מתקדמת במעלה העלייה בצורה סבירה, אך לא נעימה, בעיקר לאוזן.

המושב היה סביר בשעות הנהיגה הראשונות, למרות שלא ממש אהבתי את הריפוד דמוי-עור. בדרך חזרה הוא היה פחות נוח, אבל מדובר בנהיגה של שעות ארוכות. צריכת הדלק הרשימה לטובה; התוואי אמנם היה בין-עירוני, אבל הוא גם היה הררי וממש לא הייתי עדין עם המצערת, ועם זאת צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 15 ק"מ לליטר, וזו הפתיעה אותי לטובה. 

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שלישי)
צילום: איתמר רותם

מחוץ לבית הגידול
יש בעיה; כדי לבחון את הספארק לאורך זמן וטווח, צריך לנסוע ממש הרבה, מה שמוביל אותנו לכבישים הבין-עירוניים ולנקודות מרוחקות. מנגד, היא בכל זאת מיועדת לעיר ולסביבת המיידית, אבל נסיעות כאלה אינן מייצרות את הנסועה הנדרשת כדי ללמוד על אמינות הרכב בתקופה ארוכה. יש בעיה. 

בכל אופן, ולמרות ייעודה האורבני/פרברי, שברולט ספארק הרשימה ביכולתה לשייט במהירות על כבישים סלולים היטב, ועוד קודם הפגינה שמאוד קל לנהוג בה וכי אבזורה עשיר.

המונה מדבר (חודש שלישי)
נסועה
        3332 ק"מ
תדלוק        184 ליטר
צריכה        18 ק"מ/ל

לדיווחים הקודמים
שברולט ספארק מגיעה אלינו למבחן ארוך טווח
שברולט ספארק במבחן ארוך טווח - דיווח שני

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שלישי)
צילום: איתמר רותם