במסגרת הצגת תכניותיה לשנת 2020 והעתיד הרחוק יותר, יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, חשפה מסחרית קומפקטית שתכונה בישראל "סיטי" (פרואייס סיטי באירופה). המסחרית תשתלב בתכנית היבואנית להיכנס יותר ויותר לעולם השינוע, שאמור לצמוח ולהשתנות בעתיד, עם גדילת רכישות באינטרנט והצורך בהובלת סחורות ממרכזים לוגיסטיים לבית הלקוח.
 
מדובר במסחרית תאומה כמעט זהה של סיטרואן ברלינגו, המסחרית הנמכרת ביותר בקטגוריה. הסיטי שהוצגה לפני כשנה, מיוצרת על אותו פס ייצור במפעל של קבוצת PSA בוויגו, ספרד, זאת כחלק משיתוף הפעולה עם טויוטה. יש להזכיר שהמסחרית מוצעת כיום באירופה גם בגרסאות של פיג'ו (ריפטר ופרטנר) ואופל (קומבו), מהן מגיעה לישראל רק הקומבו.
 
הגעת הסיטי תכניס את טויוטה בישראל לקטגוריית המסחריות הקלות, בה לא שיחקה מעולם. באופן לא מפתיע היבואנית תביא את הרכב בגרסת 1.5 ליטר דיזל עם 75 או 90 כ"ס ותיבה ידנית, או עם 130 כ"ס בגרסת שמונה הילוכים אוטומטית. כרגע נראה שהרכב ינחת במחצית השנייה של 2020.
 
טויוטה סיטי - בקרוב בישראל
צילום: טויוטה

יוניון מוטורס הציגה את הסיטי בשני אורכי מרכב - 440 ו-475 ס"מ (בסיס גלגלים באורך 278.5 ו-297.5 ס"מ בהתאמה), ועם דלת צד אחת או שתיים. בניגוד ליבואנית סיטרואן, בכוונתה להתרכז בגרסאות מסחריות סגורות (N1), כאשר בארץ יתבצעו התקנת המושבים והשמשות. ביבואנית טויוטה מאמינים שזה יסייע להם להיות תחרותיים יותר בתחום בו הם חדשים. הכוונה היא להביא את המסחרית גם עם שלושה מושבים קדמיים ועם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית ("קונקט"). כן יוצעו מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות.

טויוטה סיטי - בקרוב בישראל
צילום: טויוטה
 
ביבואנית מודעים לאתגר בתמחור, אבל מצפים כמובן גם להיעזר בכך שהמסחרית, תחת סמל סיטרואן, מחזיק במכירות של כשני שליש מהתחום בארץ. ההנחה שלהם היא שיימכרו כמה מאות בודדות ב-2020, והכוונה היא להגיע בשנה מלאה לכ-600 יחידות - כ-10% מהשוק. ביוניון מוטורס מתכוונים בחודשים הקרובים ללמוד את נושא ההתקנות המקומיות, להציג את הרכב לציי רכב וללקוחות פוטנציאלים ולהבין מהם את הדרישות.

טויוטה סיטי - בקרוב בישראל
צילום: טויוטה
 
הכוונה היא להפנות את המסחרית גם לקהל פרטי, שבעבר רכש מיניוואנים קומפקטיים עם שבעה מקומות (כמו הוורסו) שהוצאו ממבחר טויוטה. זאת בנוסף לפניה המקובלת לקהל מקצועי (פרטי או כחלק מחברה) ולמכרזים. ב-2021 ייתכן גם שיווק של גרסה חשמלית.