זמן קצר אחרי שחשפה את העיצוב, יצרנית הרכב הקוריאנית קיה מפרסמת פרטים טכניים ראשונים על רכב הפנאי החדש שלה, קיה סורנטו דור רביעי. הוא יציע לראשונה הנעת כלאיים ויתבסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין.

זו האחרונה מופיעה לראשונה בדגם של קיה, ולטענת היצרנית תביא איתה את הקפיצה הגדולה ביותר במרווח, שימושיות, יעילות דינמית ואיכות מאז הסורנטו עבר משלדת סולם למרכב אחוד ב-2009. בין היתר, הסורנטו החדש יציע סרחי עודף קטנים מבעבר, תודות לצמיחה של 3.5 ס"מ בבסיס הגלגלים (ל-281.5) בעוד האורך הכללי גדל בס"מ בלבד (ל-481). נתוני רוחב וגובה לא פורסמו (189 ו-169 ס"מ בהתאמה בדור היוצא).

הפלטפורמה החדשה מאפשרת גם להציע הנעת כלאיים - לראשונה בתולדות הסורנטו. מערכת זו תתבסס על מנוע בנזין עיקרי - ארבעה צילינדרים מוגדש בנפח 1.6 ליטר - לו יסייע מנוע חשמלי עם 60 כ"ס שנתמך על-ידי מצברי ליתיום-יון פולימר בעלי קיבולת של 1.49 קילוואט-שעה. הספק המערכת הכולל עומד על 230 כ"ס והמומנט על 35.7 קג"מ, חזק בהרבה מדגם ה-2.4 ליטר האטמוספרי שמשווק כיום בישראל (188 כ"ס, 24.6 קג"מ). קיה לא מפרסמת נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של הדגם החדש.

קיה סורנטו חדש בדרך - נחשף המפרט הטכני
צילום: קיה

לצד הנעת הכלאיים, הסורנטו יציע תיבת שמונה הילוכים רובוטית חדשה, כפולת מצמד רטובה (שישה או שמונה הילוכים אוטומטית כיום). זו תוצע עם מנוע 2.2 ליטר טורבו-דיזל (202 כ"ס, 44.8 קג"מ) באירופה ודרום קוריאה או 2.5 ליטר טורבו-בנזין (281 כ"ס, 42.9 קג"מ) בארה"ב ודרום קוריאה. לפי שעה לא ידוע אילו מהמנועים יגיע לישראל. כיום מוצעות אצלנו יחידות 2.4 ליטר, 2.2 ליטר דיזל ו-3.5 ליטר V6 בנזין.

לאחר השקת הסורנטו בתערוכת ז'נבה, קיה צפויה להשיק מנועי בנזין נוספים - בהם גרסת כלאיים נטענת משקע.

קיה סורנטו חדש בדרך - נחשף המפרט הטכני
צילום: קיה

עוד נמסר כי הסורנטו החדש יציע יותר מערכות בטיחות מאי-פעם. לבלימת חירום אוטונומית, סיוע שמירת נתיב והתרעת רכב בשטח מת יצטרפו שמונה כריות אוויר - כולל אחת בין הנהג לנוסע שלידו - ובלימת חירום לאחר תאונה. זו מזהה פתיחת כריות אוויר ועוצרת את הרכב כדי למנוע תנועה שעשויה להוביל לפגיעה משנית, למקרה בו הנהג נפגע או נבהל ואינו מתפקד.

מחברת טלקאר, יבואנית קיה, נמסר כי שיווק קיה סורנטו החדש בישראל יחל במחצית השנייה של השנה.