בטלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל, מאמינים שהצרכן הישראלי ימשיך במגמה שמאפיינת את השוק בשנים האחרונות ויוסיף להגדיל את הביקוש לרכבי פנאי. ובקיה מתכוננים ליום שאחרי הקורונה, למעשה שמרו שם על כוח העבודה ולא הוציאו עובדים לחל“ת לטובת הערכות לחזרה לשגרה. 

בקיה מתכננים לחזק את ההיצע בתחום הפנאי בו הם מצליחים לבלוט בשנים האחרונות (קיה הובילו את תחום הפנאי בישראל ברבעון הראשון של 2020) עם כלים חדשים וחשובים עבור המותג. הרכב החדש לגמרי בהיצע היצרנית הוא קיה סלטוס, רכב פנאי שיתברג במרווח שבין הסטוניק לספורטאז‘. הסלטוס קרוב במידותיו לקשקאי ויוצע עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי בשידוך לתיבה אוטומטית). מדובר ברכב לא קטן עם בסיס גלגלים של 263 ס"מ ואורך של 437 ס"מ. לצידו אנו צפויים לפגוש גם בדור החדש של קיה סורנטו, שיגיע הפעם עם יחידת הנעה היברידית ואף יוצע בגרסה היברידית-נטענת לצד גרסת דיזל ”שגרתית“ יותר. לצד הכלים הללו נשקלת גם הגעתו של קיה טלורייד, רכב פנאי גדול של היצרנית שאף זכה בתואר מכונית השנה העולמית, שמשווק בעיקר בארה“ב. 

היום שאחרי: בקיה מתכוננים למתקפת פנאי
צילום: קיה

בקיה עוד לא יודעים מתי יניחו את ה“קלפים“ האלה בשוק המקומי כאשר השאלה הגדולה היא מה תהיה המציאות שתכפה על השוק הקורונה, ובאיזה קצב הוא יתאושש. בתכנית המקורית הסלטוס אמור היה להגיע ברבעון השלישי, אבל בהתאם למצב המשק ייתכן שזה יידחה אף ל-2021. 

על מצב השוק 
"יש כאן כמה משתנים" אומרים בטלקאר "אם הלימודים לילדים ימשיכו לחודש יולי אז הוא הופך להיות ל"יוני" וגם בספטמבר יכולות להיות הזדמנויות. נראה שאנשים לא יטוסו לחו"ל במספרים של השנים האחרונות בקיץ ובחגים וגם זה יכול לייצר. אבל שוב, ישנם עוד הרבה משתנים של אי ודאות ולכן אין סימני קריאה בסוף אף הנחה".

”הקורונה לימדה אותנו שיעור חשוב בצניעות ובאחריות. לכן אין סימני קריאה בסוף ההנחות. אנחנו מציירים לעצמנו תרחישים. כרגע אנחנו בתוך תרחיש שנראה לנו סביר של קיטון כללי בשוק של בהיקף של כ-20% בנתוני סוף שנה (מכירת כ-200,000 מכוניות בשנת 2020 א.ש.)“.

היום שאחרי: בקיה מתכוננים למתקפת פנאי
צילום: קיה

”קצב ההזמנות בשבועיים האחרונים עלה ומגיע כבר לכדי 50% ממוצע רגיל. הצמיחה בשוק בעשור האחרון הייתה פועל יוצא של אשראי זמין וזול, היעדר פתרונות מספקים של תחבורה ציבורית ועליה ברמת חיים“.

”ייתכן ויהיו יותר לקוחות מסורבי אשראי, אבל אנחנו לא מזהים מגמה כזו כרגע. בראיה של מכונית כ“צורך“ יכולות להיווצר הזדמנויות כי לא כולם ירצו להשתמש בתחבורה ציבורית בתקופה הזו. ברמת החיים תיתכן כמובן התכווצות; יחד עם זאת בעבר אחרי משברים לפעמים הייתה דווקא תנופת רכישה. זה מאד "טריקי" לחזות התנהלות צרכן“.

”אנחנו מזהים מגמה של  התכנסות ל"רכישות בטוחות" כלומר דגמים מצליחים ופופולאריים ופחות דגמים נישתיים. לקראת חודשי הקיץ ייתכן מאד שביקושים ערים ייפגשו היצע מוגבל. המלאים די מוגבלים, ודאי בדגמים ההיברידים (נירו) וגם בדגמי המיני (פיקנטו).“

”לגבי תוכניות הצטיידות עתידית מול היצרן בדגמים חשמליים ובכלל, נמתין בשלב זה לפרסום הנוסחה הירוקה המעודכנת לשנת 2021 שעתידה להתפרסם ביולי“.

היום שאחרי: בקיה מתכוננים למתקפת פנאי
צילום: קיה