פורד הודיעה על גרסאות הנעה חדשות למשפחתית הקומפקטית, הפוקוס. המכונית, שהוצגה עוד באפריל 2018 בחו"ל והגיע לפני כחודש לישראל, תוצע לראשונה בגרסאות כלאיים ועם לוח מחוונים דיגיטלי.

גרסאות הכלאיים, שמכונות "אקובוסט הייבריד", מחליפות את מנועי ה-1.0 ו-1.5 ליטר טורבו - אבל יוצעו רק בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית. מנועים אלו - שמהווים את עיקר ההיצע בישראל - מוצעים עדיין באירופה בשידוך לתיבה אוטומטית ללא סיוע חשמלי.

דגמי הכלאיים (MHEV או הנעת כלאיים מתונה) יציעו סיוע חשמלי בדמות מתנע-גנרטור מונע חגורה ומצבר ליתיום-יון 48 וולט זעיר מתחת למושב הנוסע. זה האחרון יאגור אנרגיית בלימה לטובת שימוש כמעין מגדש חשמלי - תוספת של עד חמישה קג"מ בהאצה - ולטובת כיבוי מוקדם של מנוע הבנזין בגלישה לקראת עצירה. כיבוי כזה יוכל להתרחש לפי העדפת הנהג ממהירות של 15, 20 או 25 קמ"ש (בתנאי שדוושת המצמד לחוצה).

פורד פוקוס בגרסאות כלאיים - בינתיים רק באירופה
צילום: פורד

לפי הערכות פורד, גרסת ה-1.0 ליטר 155 כ"ס ההיברידית תוכל לנסוע 24.3 ק"מ לליטר בממוצע לפי תקן WLTP החדש, זאת לעומת 19.6 ק"מ לליטר בגרסת ה-1.0 ליטר 150 כ"ס נטולת הסיוע החשמלי. פורד תציע גם גרסת 1.0 חלשה יותר עם סיוע חשמלי (125 כ"ס). גרסאות אלו כאמור זמינות רק עם תיבה ידנית ובהתאם לא צפויות להגיע לישראל.

פורד פוקוס בגרסאות כלאיים - בינתיים רק באירופה
צילום: פורד

לצד מערכות ההנעה, היצרנית גם משדרגת אבזור לפורד פוקוס: באירופה יוצע לוח מחוונים דיגיטלי חדש, עם מסך LCD בגודל "12.3, צבעוני וניתן להתאמה אישית כמובן. מסך זה יוצע בגרסאות הכלאיים עם תפריטים מותאמים - כולל תצוגת צריכת אנרגיה מורחבת - ולפי שעה לא אמור להגיע לישראל.