קאדילק הכריזה על קונספט ליריק – בפועל, הדגם הכל-חשמלי הראשון שלה שייוצר כבר ב-2022. דגם זה מביא עמו טכנולוגיית חשמל מתקדמת, יכולת אוטונומית מכובדת, קישוריות ברמה גבוהה – כל אלה עם ביצועים, שלפי קאדילק הם "מרגשים".

קאדילק הציגה את ליריק – דגם חשמלי ראשון שלה
צילום: קאדילק

דגם זה – רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV); עדיין מוגדר "קונספט" – מבוסס על אב הטיפוס המקורי שהוצג בינואר 2019 בתערוכת דטרויט. "בהובלת הליריק, קאדילק תגדיר מחדש את מושג המותרות האמריקאי לעשור הקרוב עם מערך דגמים חשמליים משנה-כל", אמר סטיב קארליסל, נשיא GM לצפון אמריקה, והוסיף כי "אנחנו נעניק חוויה שתמשוך את החושים, תצפה מראש את התשוקות של לקוחותינו, ותאפשר להם לצאת למסעות יוצאי דופן".

הבסיס
ליריק מבוסס על הפלטפורמה החשמלית-מודולרית החדשה של ג'נרל מוטורס (BEV3), המונעת על-ידי מערכת הנעה המבוססת על סוללות אולטיום (Ultium). הבסיס הוא מערך סוללות אולטיום 100 קוט"ש (ניקל-קובלט-מנגן-אלומיניום). מבנה הסוללות שטוח, מאפשר יצירת מודולים במבנה אופטימלי, כאשר מערך החשמול מובנה במערך, לצמצום 90% מהחיווט. 

הטווח החשמלי הוא מעבר ל-300 מייל (483 ק"מ). למערכת זאת מספר אופציות לטעינה: רשת ביתית (AC); דרגה 2 עד 19 ק"ו (DC); מהירה במיוחד, 150 ק"ו (DC).

קאדילק הציגה את ליריק – דגם חשמלי ראשון שלה
צילום: קאדילק

ליריק מוצע עם הנעה אחורית ומנוע אחד המורכב מאחור, או עם הנעה כפולה ומנוע נוסף המורכב בצמוד לגלגלים הקדמיים. לפי קאדילק, לליריק יכולת דינמית ברמה גבוהה הודות למבנה הרצפה, הכוללת את המודולים של הסוללות, דבר המשפר את קשיחות הרכב, מאפשר הורדת מרכב הכובד וחלוקת משקל של 50:50. היכולת הדינמית משופרת אף יותר בגרסת ההנעה הכפולה. בנוסף, ההנעה החשמלית מאפשרת יצירת מומנט לפי אחיזה ברמת דיוק גבוהה. 

ליריק מוצע עם הגרסה האחרונה של Super Cruise3 לנהיגה אוטונומית בשלב 2.5-3, בדרכים ממופות שאורכן 200,000 מייל (320,000 ק"מ). לגרסה זו כעת גם יכולת מעבר אוטומטי בין-נתיבים. 

קאדילק הציגה את ליריק – דגם חשמלי ראשון שלה
צילום: קאדילק

ראייה ושמיעה
לרכב הפנאי החשמלי החדש מסך לד בגודל "33, הוא מציג מציאות רבודה ואורכו משתרע עד למול הנוסע מימין. לפי קאדילק מסך זה הוא בעל רמת האבחנה הגבוהה ביותר בתעשייה, ויש לו מיליארד גוונים (פי 64 מהאחרים). מסך זה מציג מול הנהג את כל הנתונים הרלוונטיים לנהיגה, ורחוק יותר מידע על ניווט, מיזוג, בידור, תקשורת ועוד. לליריק תצוגה עילית, וגם לזו תצוגה של מציאות רבודה. 

על-מנת לשפר את רמת השקט בתוך הרכב, לרכב מערכת אקטיבית לביטול רעשים, פרי שיתוף פעולה עם AKG. בנוסף, מערכת השמע גם היא של AKG סטודיו, וזו כוללת 19 רמקולים. 

קאדילק הציגה את ליריק – דגם חשמלי ראשון שלה
צילום: קאדילק

לליריק יכולת לחנייה אוטומטית גם באמצעות שליטה מבחוץ. לרכב מעין ועדת קבלת פנים, הכוללת תאורה, הכנת המושב, המיזוג והמראות לפי הנהג. בין שאר התכונות, גם חישוב האנרגיה הנדרשת לבית וניטורה, כמו-גם ניהול צריכה לפי תחנות הטענה וכו'.

הווה, עתיד
לפי קאדילק, ליריק מהווה גם נקודת מוצא בתחום העיצוב החיצוני והתכנון הפנימי לדור החדש של דגמי קאדילק החשמליים, ולחזית החדשה מוטיב "גביש שחור". בפנים, כך קאדילק, התכנון מבוסס על היתרונות שמעניק הרכב החשמלי, בעיקר מרחב גדול. הפאר, כמובן, כנדרש בדגם של מותג היוקרה האמריקאי.

הדגם החדש יצא לשווקים בסוף 2021 או תחילת 2022 והמחיר המשוער עומד על 75,000 דולרים (כ-250,000 שקלים כיום).

קאדילק הציגה את ליריק – דגם חשמלי ראשון שלה
צילום: קאדילק