"נמשיך לפתח דורות עתידיים של מנועי בנזין ודיזל משופרים. בשלב הבא כולם יצוידו במערך היברידי מתון של 48 וולט, ואלה יביאו אותם נתונים שיצרנים אחרים משיגים בהיברידי רגיל. ב.מ.וו אינה מאמינה בהיברידי רגיל, והיברידי-נטען יהיה עיקר המיקוד בעתיד הקרוב, אבל גם מבחר הכלים החשמליים יגדל. 

"עד 2023 יהיו לנו 25 כלים מחושמלים – היברידי-נטען וחשמלי מלא. אנחנו עובדים גם על תאי דלק כמקור אנרגיה שיחליף סוללות; בפלחי שוק מסוימים הוא יהווה פתרון נכון, אבל בטווח נראה לעין הוא לא יתאים לעיקר ההיצע של ב.מ.וו". 

מפגש חי, וירטואלי
כך פותח ווילנד ברוש, מומחה לאלקטרו-מוביליות ודובר, את המפגש שכותרתו "ימים חשמליים" ומוקדש לאסטרטגיה החשמלית בב.מ.וו. לצידו אנדי סיטיג, ראש פרויקט חטיבות כוח היברידיות-נטענות, וכריסטיאן מצגר, מנהל פרויקט מכוניות הלוקסוס של החברה. למפגש הזה שנערך במינכן הגיעו עשרות עיתונאים מאירופה, אבל עבורנו מדובר עדיין באירוע וירטואלי. 

ב.מ.וו:
צילום: ב.מ.וו

ווילנד אומר כי השאיפה של ב.מ.וו היא להציע כל דגם גם בגרסאות מחושמלות, והיא רואה בהיברידי-נטען (PHEV) את הטוב בשני העולמות. " אנחנו מאמינים שב-2021 רבע מהמכירות שלנו באירופה יהיו מחושמלות, וב-2030 הן יגיעו למחצית. רוב הלקוחות שמתניידים בסביבה אורבנית באירופה עוברים 30 ק"מ עד לעבודה, וה-PHEV שלנו מאפשר לעבור את רוב הדרך על חשמל. אבל PHEV נכון ללקוחות מסוימים, ואנחנו לא מתכוונים להעביר אליו לקוחות דיזל שנוסעים מרחקים ארוכים". 

לאן יתפתחו הטווחים החשמליים בדגמי PHEV ובחשמליים? 
"בתוכניות שלנו, גרסאות PHEV יגיעו לטווח של 100 ק"מ תוך פחות מ-5 שנים. כבר היום אנחנו יכולים להתקרב ל-90 ק"מ אצל ב.מ.וו X5, אז זה לא רחוק. עבור מכונית חשמלית השאיפה היא להגיע ל-700 ק"מ; i4 ו-i נקסט יגיעו ל-600 ק"מ ב-2021, ואנחנו לא חושבים שצריך הרבה יותר מכך". 

ב.מ.וו:
צילום: ב.מ.וו

איך אתם מתייחסים לסוללות סוליד סטייט?
"אנחנו עובדים על כך, אבל בזמן הקרוב נדבוק בליתיום-יון. מומחים אומרים שאבות טיפוס לסוללות סוליד סטייט יהיו מוכנים באמצע העשור, ומשם יש עוד דרך. ללא ספק, עוד קודם לכך נראה דור נוסף בפיתוח של סוללות ליתיום-יון; יש בהן עדיין הרבה פוטנציאל". 

מדוע אתם מתנגדים להיברידי רגיל?
"השלב הבא הוא היברידי-מתון 48 וולט. רואים אותו יותר ויותר, וניתן להגיע איתו לרמה קרובה לזו של היברידי רגיל בפליטת מזהמים ובצריכת דלק. אנחנו מאמינים שכאשר כבר שמים מערך במתח גבוה במכונית, צריך לנצל את כל היתרונות שמעניקה הטכנולוגיה, ובמקרה זה נסיעה ארוכה על חשמל. ב.מ.וו אינה יחידה עם גישה זו, וגם המחוקקים מעניקים הטבות לרכב שיכול לעבור מרחק ממשי על חשמל. אנחנו רואים שזה הכיוון של עיריות באירופה".  

ב.מ.וו:
צילום: ב.מ.וו

ב-PHEV אנחנו רואים אצלכם שתי תפיסות: מנוע נפרד לכל ציר או חטיבת כוח משולבת ממנה יוצא מלוא הכוח. למה?
"זה תלוי במבנה המכונית ובחבילה החשמלית. בסדרות 7, 5 או במקרה של ב.מ.וו X3 יש מנוע חשמלי המשולב בתיבת ההילוכים, ואילו ב-X1 וב-X2 כל מנוע אחראי לציר אחר; שיטה זו מתאימה יותר למכוניות קטנות".

ב.מ.וו:
צילום: ב.מ.וו