עכשיו זה קורה. יותר מחצי שנה לאחר החשיפה, אבל פחות או יותר בהתאם לתכנית המקורית, סוזוקי ישראל משיקה את המהדורה המחודשת של רכב הפנאי הקטן סוזוקי איגניס. במסגרת חידוש הדגם צויד האיגניס המגיע לישראל במנוע מעודכן ועם מערך היברידי מתון – חלוץ לכל שאר דגמי סוזוקי (להוציא ג'ימני) עם טכנולוגיה כזו – ובמפרט בטיחות מקורי.

מנוע דומה אבל שונה
נפח המנוע, 1.2 ליטר, ללא שינוי, אלא שמדובר בגרסה חדשה שלו (D מחליפה את C), ולמערך ההזרקה הכפולה, נוספו תזמון שסתומים משתנה ומערך היברידי מתון של 12 וולט; זה מוסיף ממש קצת הספק למנוע, מסייע לצרוך פחות בנזין ועוזר לתפעול מעודן של מערכת הדימום/התנעה. המערך ההיברידי הוצע כבר ב-2016  באירופה, אך רק בגרסאות הידניות של דגמי סוזוקי הקטנים (איגניס, באלנו, סוויפט). בכל אופן, זו גרסה משופרת לאותה חטיבת כוח שתוצע כעת גם עם תיבה אוטומטית-רציפה. לתיבה זו שבעה יחסי העברה קבועים ואפשרות לתפעול ידני באמצעות פקדים מאחורי ההגה. 

התפוקה של המנוע המחודש – 83 כ"ס, 10.9 קג"מ – נמוכה מזו שלפני חידושו, 90 כ"ס ו-12.1 קג"מ. נתוני הביצועים טובים פחות: משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בגרסה האוטומטית 12.4 שניות, 12.7 שניות בידנית, ואלה עמדו על 11.1 ו-12.2 שניות בהתאמה באיגניס הפורשת.

1629413
צילום: סוזוקי

כל אלה הביאו לצריכת דלק משופרת משמעותית ב-10%, וזו עומדת על 24.4 ק"מ/ליטר בגרסה הידנית ו-22.3 ק"מ/ל' באוטומטית, לעומת 21.7 ו-20.8 ק"מ/ל' בהתאמה. הציון הירוק לגרסה הידנית שופר מ-4 ל-3, ואילו האוטומטית נשארה עם ציון 4. 

בעיקר: מערכות בטיחות
השנוי החיצוני אינו גדול. בחזית המעודכנת פגוש, שבכה ויחידות תאורה חדשים, לעיצוב דומה לזה של דגמי הפנאי האחרים של סוזוקי. בתוך הרכב נרשם שיפורים באיכות החומרים, נוספו גוונים נאים ופריטים צבעוניים יותר בכחול ובאפור. בנוסף, צויד איגניס המחודש במחוונים מחודשים, וכמקודם, יש לו מערך מולטימדיה מקומי עם צג "7. 

שינוי משמעותי ביותר הוא ציודו של רכב הפנאי במערכות בטיחות עכשוויות, ואלה כוללות בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב והתרעה על ערנות נהג; עד כה צויד הרכב במערך התרעה בהתקנה מקומית. 

1629415
צילום: סוזוקי

כמו באיגניס הפורש, גם לזה המחודש, המוצע רק ברמת גימור אחת 'GLX', מפרט אבזור נאה הכולל תאורת לד, חישוקי "16, בקרת אקלים, מפתח חכם ועוד.

איגניס בישראל 
רכב הפנאי הקטן של סוזוקי, במקורו מיני מ-2000, הוצג בדור העכשווי שלו ב-2015, זה הגיע לישראל ב-2017, ונמכרו ממנו עד היום 7500 עותקים, מתוכם 300 עם תיבה ידנית.

כצפוי, המחיר התייקר ועומד כעת על 85,000 שקלים לגרסה הידנית ו-95,000 שקלים לגרסה האוטומטית – 75,000 או 90,000  שקלים בהתאמה עד כה. למערך המחושמל אחריות ל-5 שנים או 100,000 ק"מ. בסוזוקי ישתדלו לשמור על מחירים אלה גם עם פתיחת 2021, וטוענים כי איגניס המחודש יהיה הדגם ההיברידי הזול בשוק הישראלי. הצפי של היבואן הוא 4000 כלים בשנה, ואנשיו מצפים ליהנות מהגידול במכירות בתחום ההיברידי.

1629412
צילום: סוזוקי