סקודה ישראל החלה בשיווק סקודה סקאלה, המשפחתית הקטנה של היצרנית. כזכור, באופן נדיר למדי אירוע החשיפה העולמי של סקאלה התרחשה בישראל בסוף שנת 2018. לפני מספר חודשים עברה סקאלה מתיחת פנים במקביל לקאמיק – ששיווק הגרסה לאחר מתיחת הפנים שלו החל ממש לאחרונה –  שחולק עימה פלטפורמה ומכלולים רבים.

סקודה סקאלה
צילום: סקודה

מתיחת פנים היא מהסוג הקל וכולל עדכונים קלים לעיצוב החיצוני הכולל פגושים חדשים בעלי כונסי אוויר בולטים יותר ויחידות תאורה ושבכה שעודכנו גם הם. גם גימור הפנים עודכן עם חומרים איכותיים יותר שחלקם ממוחזרים – כאשר  השינוי הבולט הוא לוח פיזי חדש לפקדי המיזוג. בדומה לנעשה עם קאמיק ופאביה לאחרונה, גם כאן שמות רמות הגימור שונו. שינוי נוסף נוגע למבחר יחידות ההנעה: בשלב זה מנוע ה-1.5 ל' הוסר מן ההיצע.

סקודה סקאלה תוצע, כאמור, עם הגרסה העדכנית של מנוע ה-1.0 ליטר לה הספק מירבי של 115 כ"ס: במקור מנוע זה הוצג עם הספק זהה, אולם במהלך 2020 ירד ההספק ל-110 כ"ס מטעמי תקנות זיהום אוויר. נתון המומנט עומד על 20.4 קג"מ ב-2000 סל"ד ומשודך כבעבר לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 10.2 שניות (שיפור קל לעומת ה-110 כ"ס אך איטי ממה שהציעה גרסה זו בהשקתה – 9.8 שניות). צריכת הדלק המשולבת היא 17.5 ק"מ/ל'.

סקודה סקאלה 2024
צילום: סקודה

סקודה סקאלה מוצעת ברמת בגימור אחת 'סלקשן' שמציעה אבזור עשיר במעט ביחס ל'אמבישין' היוצאת. רשימת האבזור כוללת חישוקי "16, תאורת לד, צג מולטימדיה בגודל "8.25, קישורית לאפל ואנדרואיד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מפתח חכם ועוד. בתחום הבטיחות בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. המחיר נקבע על 137,000 שקלים – עלייה של 5,000 מהמחיר של הדגם לפני מתיחת הפנים.

סקודה סקאלה סביבת נהג
צילום: סקודה