שלושה רכבי פנאי משומשים עד מחיר של 105,000 שקלים
שלושה רכבי פנאי משומשים עם נציגות מכובדת בלוח יד שנייה עד תקציב של 105,000 שקלים, וגם פחות
רכבי הפנאי הפכו למוצר מבוקש מאוד בלוחות יד שנייה ואצל יבואני הרכב בישראל. ביקוש זה, מגיע בעקבות היתרונות הרבים המצויים ברכב פנאי.
גודל ומרחב פנים: מרחב הפנים (תא מטען, מושב אחורי, וכו') ברכב פנאי יהיה לרוב גדול יותר מרכב משפחתי באותה הקטגוריה.
תנוחת ישיבה: תנוחת הישיבה ברכב פנאי גבוהה, מה שמביא לכניסה ויציאה מהרכב מבלי להתכופף בכניסה או לטפס אל עבר היציאה.
שבילים ומדרכות: אחד מהיתרונות הבולטים ברכב פנאי הוא מרווח הגחון, ולכן טיפוס מדרכות עירוניות מצויות או שבילים רכים לא יהוו בעיה או יגרמו לנזק, בזהירות הנדרשת מצד הנהג.
בסקירה זו מובאים בפניכם רכבי פנאי מקטגוריות שונות. פנאי קטן - יונדאי קונה, פנאי קומפקטי - קיה סלטוס, ופנאי בינוני - סיאט אטקה.
צילום: מערכת אוטו
יונדאי קונה
שנה: 2021
יד: שנייה
גרסה: 1.6 טורבו-בנזין, 198 כ"ס / PRIME FL
צריכת דלק (מבחן אוטו): 12.3 ק"מ/ל'
מחירון: 95,000 שקלים (נמכר במגרש ב-90,000 שקלים)
ליונדאי קונה מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר המייצר 198 כ"ס ו-27 קג"מ, התיבה רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. הקונה הגיע לישראל ב-2018 ומופיע אצלנו בסקירה לאחר מתיחת הפנים שהתקיימה ב-2021.
צילום: מערכת אוטו
בכל הנוגע לאבזור בטיחותי, ליונדאי קונה ברמת הגימור PRIME FL בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, התרעת עייפות, וכן התרעה על שכחת ילד במושב האחורי.
תא המטען בקונה מגיע בנפח 374 ליטרים, המושב האחורי יתאים לשני בוגרים והמרווח בו סביר.
המתלים רכים יותר לאחר מתיחת הפנים - אבל הם עדיין מכוילים על הצד הנוקשה. בורות או שברים בכביש, מובילים לחבטה פחות נעימה.
עלויות האחזקה ביונדאי קונה סבירות, למעט תיבת ההילוכים שאינה רהוטה בפעולתה בנסיעות פקוקות וגורמת לבלאי מואץ במצמדים. עלות ההחלפה של המצמדים עומדת על 12,000 שקלים.
צילום: מערכת אוטו
קיה סלטוס
שנה: 2021
יד: שנייה
גרסה: 2.0 בנזין, 149 כ"ס / EX
צריכת דלק (מבחן אוטו): 11 ק"מ/ל'
מחירון: 104,500 שקלים (נמכר במגרש ב-105,000 שקלים)
צילום: רונן טופלברג
קיה סלטוס מצויד במנוע 2.0 ליטר בנזין והוא מפיק 149 כ"ס ו-18.3 קג"מ, תיבת ההילוכים רציפה. הסלטוס מוצע בישראל מ-2020 ופרט למתיחת הפנים הקוסמטית שנעשתה ביוני 2023, לא הרבה השתנה.
האבזור הבטיחותי בקיה סלטוס ברמת הגימור EX כולל; בלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי דו גלגלי והולכי רגל), בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, וכן בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור.
לסלטוס תא מטען בנפח 498 ליטרים, המושב האחורי מספק המון מרחב לנוסעים.
צילום: רונן טופלברג
המתלים בקיה סלטוס מכוילים על הצד הרך ונוחות הנסיעה טובה מאוד. בידוד הרעשים מוצלח וסה"כ הסלטוס נעים מאוד לנסיעה.
149 כ"ס שמופקים מיחידת ההנעה של הסלטוס מספקים ביצועים סבירים. תיבת ההילוכים הרציפה יעילה ומדמה בפעולתה תיבה אוטומטית-פלנטרית.
מאז הגעתו של הסלטוס ב-2020 לא נשמעו או דווחו בעיות מכאניות קריטיות.
צילום: רונן טופלברג
סיאט אטקה
שנה: 2020
יד: ראשונה
גרסה: 1.5 טורבו-בנזין, 150 כ"ס / סטייל
צריכת דלק (מבחן אוטו): 13 ק"מ/ל'
מחירון: 98,500 שקלים (נמכר במגרש ב-92,000 שקלים)צילום: אלי שאולי
לסיאט אטקה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר והוא מפיק 148 כ"ס, תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים מסוג DSG. סיאט אטקה הוא רכב הפנאי הראשון של סיאט והוא הגיעה ארצה ב-2017. האטקה עבר מתיחת פנים קוסמטית שהגיע לישראל ב-2020.
לאטקה אבזור בטיחותי הכולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, וכן בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור.צילום: אלי שאולי
המרחב ליושבים מאחור מעולה עם מרווח רב לראש ולברכיים, תא המטען בנפח 510 ליטרים.
נוחות הסיעה באטקה סבירה. מחוץ לעיר הנסיעה טובה יותר, אך מורגשים רעשי רוח וכביש.
בכל הנוגע לאחזקה, לאטקה משאבת מים הנוטה לסיים את חייה בטרם עת. בנוסף לכך, המצמדים בתיבת ההילוכים סובלים מבלאי מואץ (עלות החלפתם 6,000 שקלים).צילום: אלי שאולי
פורסם לראשונה ב- 10/07/2024 - נוסף וידאו.
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 24/12/2025 -
ניר בן טובים , 24/12/2025המבוך / המסמר האחרון בסטיישן של וולוו
-
אלי שאולי, 24/12/2025מקסוס e-דליבר 5 בגרסת קומבי – המחיר החל מ-205,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 24/12/2025"רכב עולה כאן 2000 שקל": כך נראית התופעה ברשת הפלסטינית
-
ניר בן טובים , 24/12/2025תמרור אזהרה לפורשה בסין
-
ניר בן טובים , 24/12/2025שוב זו קורולה: 205 קמ״ש בכביש בגין בירושלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025MG S6 בישראל – המחיר החל מ-178,888 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025MG S5 בארץ – המחיר החל מ-148,888 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025דיפאל S05 - מבחן דרכים